Sunday, April 4, 2010

Simple Story

ASSALAMUALAIKUM

hehehee....utk bln APRIL nih...aku tk update lg kan...
malas gile....sbb aku telah melalui hari3 yg membosankan dlm hidup aku...
walaupun ade gk la bnde3 yg menarik berlaku sekitar 2 3 hari yg lepas...


juz aku nk simple kan..pendekkan..ringkaskan crite je la nih..hehehehe..
pape hal pon....kte kene selalu kuat...aku kene gk kuat...
walaupun aku ni insan yg paling lemah atas muka bumi nih...


skang nih..aku tgok org sekeliling aku..dilanda dgn pelbagai mslh...
duit..hati..perasaan..perhubungan...masyarakat..mmber....sume laa..
tp tu la...if tk de mslh...bkn makhluk hidup la kan...


aku tk nafikan....aku sndiri ade mslh gak....
ade yg tau..ade gk yg tk tau...
if aku diberikan nikmat....aku bersyukur...walaupun aku tk lyk trime tu sume...
if aku diberikan dugaan....aku cube hadapi gak...sbb itu akan wat aku jd lebih tabah...


bile fikir balik...kite sume same je di cc Dia...
cantik ke..hodoh ke...kaye or miskin...
yg penting..hati kite..
hati aku nih...masih di takuk  yg lame...
terasa jahil yg amat sgt....terase yg kecil yg amat sgt...
hingga aku tertunduk kemaluan.....


tp..aku masih tetap bersyukur...Tuhan tk pernah biarkan aku sndirian...
walaupun aku nk mcm tu....Tuhan kirimkan aku keluarga dan sahabat3 yg baik hati...
mampu buat aku tersenyum dn ketawa...betapa indahnya hidup ini...
di antara kite...saling menasihati....agar kita tk lupe siapa diri kite sbnrnye...


aku harap...aku dpt bersihkan hati aku..drp sebarang perasaan yg hitam...
dengki..iri hati..takbur...bersangka buruk...
sbb tu sume wat diri aku lebih nmpk buruk...
dn menghalang perjalann hidup aku seharian...


aku jgk harap...dpt baiki diri aku yg ketinggalan dr segale sudut...
sbb aku ni tk de pape pon...rupe tk de..duit pon tk der..
hehhehehe....bak kate Adnan Sempit...sume sempit la kirenye...
hahhhahaha...gelak buat aku rase lege sgt....
sbb aku dpt luahkan sekali pe yg terpndm kt dlm diri aku..


hmm...kpd yg berkaitan...maafkan silap dn salah...
terkasar bahase..terkasar perbuatan....tk terniat dr hati...
biasenye...gurauan semate dri aku.....
bile aku melawak ke...walaupun sekadar gurauan bodoh...
aku suke bile tgok org snyum n gelak...
dlu....aku tk mmpu nk wat org mcm tu..
pendiam je...n pasif..
if org tu leh masuk kepale...aku buat la kepale aku
if tak...kontrol mane yg perlu..bkn kontrol ayu tau..


aku rase tu je kot yg aku nk luahkan...
luah lebih3 karang..naik muak plakkan...
hurm..pape hal pon...
cube yg terbaik...n kekalkan ape yg masih ade..
sifat3 yg aku rase baik dn digalakkan.....
utk kebaikan aku sndri...dn org lain yg berhak *******....


jumpe lg nex post..post kali ni..
berbnyi serius je kan..ehehe..tp tkpe...
time aku utk bermuhasabah diri plak...
jage diri wahai sahabatku...


ASSALAMUALAIKUM

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...