Thursday, July 22, 2010

Variety Stories

ASSALAMUALAIKUM teman-teman semua...
Apa khabar ya?
Harap sihat saja ok...

---------------------------------------

Agak lama rasanya aku tidak mengemaskini blog ini...maaf lah ya...kepenatan mengatasi segalanya...mana tidaknya...balik saja dari bekerja separuh masa pada hari sabtu dan ahad...hanya bantal yang aku cari...teruk tak?heheheheh...
Nak buat macam mana...apa-apa hal pun...banyak cerita yang ingin dikongsikan bersama....
Cuma takut masa tidak mengizinkan untuk menaip satu demi satu perkataan...maklum lah..adik pun ingin menggunakan komputer riba ini...jadi...terpaksalah beralah sedikit...nak jadi kakak mithali la katakan...kepoyoan pula aku ini... ;)

---------------------------------------

Nama...apalah yang ada pada nama ya?sehinggakan mampu membuat aku terdiam sejenak apabila nama itu disebut...walhal orangnya berlainan malah sangat comel pula tu...heheheh...
Ceritanya begini...Sabtu lepas...apabila aku sedang bekerja separuh masa....ada seorang pelanggan yang bergelar ibu sedang membelek-belek tudung yang dijual disebelah gerai aku...bersamanya pula ada seorang bayi duduk di dalam kereta sorong bayi....sedang leka mengunyah makanan yang ada di dalam genggamannya...lantas...aku dengan laju menanya sang ibu apakah gerangan nama si bayi yang comel ini....ibunya dengan selambanya memberitahu...E****....walaupun sebutannya agak berlainan dan ejaan pada pangkal namanya bermula dengan huruf 'E'....sudah cukup membuat aku terpana seketika...
Kemudian..aku terus melihat bayi itu yang masih khusyuk menjamah makanannya sambil melihat aku tanpa mengerti apa yang sedang aku fikirkan...lalu aku terus menyapa bayi itu dengan salam....

"ASSALAMUALAIKUM E****..."

Tapi...ibunya pula sudah ingin membawa dia pergi...hiba pula rasanya...walau apa pun...aku tahu...sedikit sebanyak tentang dirinya..boleh membuat diri aku yang lemah ini terpengaruh...walau dijentik sedikit....pasti terasa sakitnya...pedih dan boleh menjadi luka yang bernanah...dan tidak tahu kapan akan sembuh...sekiranya sembuh pun...parut yang tercipta...tidak akan hilang...

---------------------------------------

ISO...apa itu ISO ya??topik ISO ini sudah lama ditimbulkan sedari awal aku bekerja di syarikat yang sedang aku bekerja sekarang ini...aku dikehendaki mengemaskini fail-fail yang dikendalikan oleh jabatan aku iaitu Purchasing Department...tapi tidak sekemas mana pun aku buat....huhuhuhu...maaf ya kakakku...hehehe...esok saya buat ya... :P
Ok..kita teruskan dengan topik tadi...sumber ISO ini aku petik dari satu laman universiti yang pastinya boleh dipercayai...jom kita baca sama-sama... :)

"ISO ialah satu nama samaran bukan akronim untuk International Organisation For Standardisation. Ia adalah sebuah badan bersekutu yang menggabungkan organisasi dari seluruh dunia yang bertanggungjawab mewujudkan standard di negara masing-masing. Di Malaysia, Institut Standard dan Penyelidikan Perindustrian Malaysia (SIRIM) adalah badan yang bertanggungjawab terhadap siri ini. ISO 9000 pula adalah satu standard bertulis yang menetapkan dan menerangkan elemen-elemen asas yang perlu ada dalam sistem kualiti bagi memastikan perkhidmatan yang diberikan oleh sesebuah organisasi dapat memenuhi kehendak pelanggan dan diiktiraf di peringkat kebangsaan."


Itulah sedikit sebanyak mengenai ISO...huhuhu...aku pun garu-garu kepala juga nak memahami setiap bait yang dikatakan...sekiranya ingin mengetahui lebih lanjut.sila klik pada ----> MAKSUD ISO...hehehe...nanti bila dah klik...jangan pula berkata begini...

"Dalam banyak-banyak laman web...web ini yang dia jumpa??memang jauh"

Hahaha...nasib kamu la labu...3 Ogos 2010..tarikh syarikat aku akan diaudit oleh seorang pegawai ISO yang berbangsa Cina yang layak digelar Atuk atau Uncle.... bak kata sahabat aku...pegawai ini tersangatlah cerewet dan boleh membuat kita tidak mampu menjawab setiap soalan yang diberikan...rasa macam hendak ditemu ramah pula ya...cuak juga rasanya...iya lah..sekiranya tidak lulus audit...sijil ISO yang ada akan ditarik balik memandangkan sebelum ini syarikat telah menerima NCR ataupun dalam erti kata lain komen yang kurang memuaskan...huhuhu...takut...takut..haish..banyak pula yang ingin dilakukan saat ini...jadi...esok dan minggu depan..kenalah berusaha lebih gigih ya...harap-harapnyalah...;P

---------------------------------------

UPU...kekasih sahabat aku diterima masuk untuk sesi rayuan...dapat di UNIMAP, Arau, Perlis....jauh tu...huhuhu....tapi tidak mengapalah...menuntut ilmu pun kan....benda elok...harap-harap hubungan jarak jauh tidak menjadi masalah pada mereka...iya lah..kadang-kadang...alasan berjauhan itu sekadar alasan semata-mata...mungkin bagi sesetengah orang berjauhan itu satu masalah besar...tapi sebenarnya...pucuk pangkal adalah hati...sekiranya tabah dan kuat...sejauh mana pun pasti akan bertahan...betul tak?? :)

Aku pula...masih terkial-kial di dalam bab ini...sambung belajar...aku rasa amat perlu saat ini kerana aku berpendapat...setakat diploma...orang takkan memandang apa yang aku ada...iya..betul..sekiranya kita bekerja....pengalaman adalah yang paling diutamakan...tapi sekiranya tangan sudah menggenggam segulung ijazah...mungkin dapat menyedapkan hati rasanya...lagi-lagi kedua ibu bapaku...huhuhuh...bila lagi mahu berbakti untuk mereka...aku pun tidak pasti...terasa umurku masih lagi belasan tahun....budak hingusan kata orang....

Bekas teman sekolahku ada mengikuti program PELAJAR LUAR KAMPUS (PLK) di UiTM, Shah Alam baru-baru ini...program ini untuk orang yang mempunyai kerjaya sama juga dengan PENGAJIAN JARAK JAUH (PJJ)...yang bezanya cuma PLK selepas waktu pejabat dan hujung minggu...PJJ pula pada hujung minggu saja...tapi sayang....permohonan untuk memasukinya telapun tamat...tetapi...ada sedikit masalah sekiranya berkaitan dengan UiTM...kerana aku bukan berketurunan Bumiputera...aku berkata demikian kerana aku telah melalui pengalaman di UiTM yang membuatku rasa agak menyampah...tapi temanku itu pun...bukan juga....tapi mungkin sudah nasibnya baik..dia masih diterima kerana ketika pendaftaran...staf yang berkenaan tidak berapa perasan kehadiran dia dan dia dikira terlepas sesi soal jawab...heheheh..teringin juga untuk mengikuti jejak langkah itu...dengan struktur geografinya yang dekat dan peruntukkan wang yang sedikit...sememangnya aku ingin mengikuti program itu...tapi itulah...tuah ayam nampak di kaki..tuah manusia siapalah yang tahu...iya tak??

UPM pun..ada juga menyediakan program PJJ..tapi sudahlah jauh...mahal pula tu...tapi tarikh tutupnya pada 18 Oktober ini...jadi...macam mana tu??ada cadangan tak??? :(

---------------------------------------
Sekarang...aku terasa jauh dengan seseorang...tapi tidak mengapalah..mungkin benar katanya...Itu lah dia..sekiranya perhubungan dicemari dengan perasaan yang tidak sepatutnya hadir...pasti akan berasa kurang selesa dan sebagainya...aku ke??huhuhu...tidaklah rasanya....hmm...pantai pun boleh berubah...inikan pula manusia biasa macam kita ni...huhuhuh..
Tapi...masih terasa lain di hati...kurang seorang kawan untuk bergurau senda...merapik dan membuli...hahaha...yulia..yulia..apalah nasib kamu ni...malang saja..bila nak bertuahnya??

---------------------------------------

Perangai orang...susah untuk ditafsirkan...kadang-kadang rasa boleh dibawa berkawan dan bercerita...tapi senyap-senyap saja...cerita sudah beralih mulut...sekiranya benar...tidak mengapalah...tapi sekiranya palsu..siapa pula yang hendak menjawab??hmm...
Aku pun mengaku..aku tidak sebaik mana pun...tapi..janganlah terserlah sangat keburukan yang pastinya menjengkelkan hati banyak orang...orang tak kacau hidup kamu...kamu pula..janganlah sibuk menjaga tepi kain orang...hendak bercerita pun...berpadalah ya...infonya pula kenalah berfakta..bukan auta...cuba orang lain buat kita seperti itu...tahupun marah...haish...banyak pula yang aku ingin perkatakan...jangan tersilap cakap sudahlah yulia ya...

---------------------------------------

Aku ada bertanya kepada akak Senior Executive aku...

"Macam mana akak tahu yang suami akak itu adalah memang untuk akak??"

Lebih kurang begitulah soalannya...aku pun kurang pasti...dan akak itu memberikan pandangannya iaitu sebab dia rasa itu memang suami untuk dia...hah..macam mana tu??
Lagipun..menurutnya...bercinta bagai nak rak..tidak berkahwin...rugi la saham katanya...betul juga ya...

Aku bukan apa..aku musykil dengan pasangan yang berkahwin...macam mana mereka tahu yang pasangan mereka itu..memang diciptakan untuk mereka???
Lagi-lagi yang tidak pernah bercerai dan suaminya tidak mempunyai isteri lain...huhuhuh..
Betul tak apa yang aku fikir ni??atau sekadar mainan fikiran ciptaan aku sendiri??
Teringin juga hendak mengetahui rahsia disebaliknya...tup-tup...aku ditanya pula..

"Aik..yul dah nak kawin ke?"

Hahaha...kekasih pun tiada...mana datangnya suami...jangan ditangkap basah pula..sudah la ya...kahwin express orang kata...ataupun kahwin free..hehehe..ada-ada saja zaman sekarang ni ya...tapi ada juga kes seperti di atas (tangkap basah) di dalam kisah-kisah novel yang aku baca baru-baru ini disebabkan perbuatan khianat orang yang dengki...tapi memang seronok...keadaan yang tidak terduga itu boleh menimbulkan bibit-bibit cinta yang pastinya tidak mampu kita rasa dan fikir...best juga seperti itu..tapi terasa aib juga kan...mana hendak letakkan muka...itu lah kata orang...apa yang berlaku..pasti ada hikmahnya....kegembiraan tidak akan datang bergolek...pasti diselangi dengan kekecewaan dan tangisan... :)

 ---------------------------------------

Hari ini...telefon bimbitku kerap pula dihujani dengan sms...tapi dua saja...hahaha...
Haish...aku ingatkan..adalah yang ingin memberitahu aku begini...

"Awak..saya rindu la kat awak..."

atau pun begini...

"Yulia...saya jatuh cinta dengan awak..."

Hahaha...gila agaknya...sms dari Celcom...bermacam promosi yang ingin diberikan kepada aku....tahulah aku ni jarang bersms...tapi tidak perlu la membangkitkan semangat sms aku tu pula...naya saja dibuatnya....
Kalau begini hari-hari aku dibuatnya...sewel agaknya ya..iya lah..setiap sms yang masuk...jantung aku terus berdetak dengan lebih laju...tertanya-tanya..siapalah gerangan sang arjuna itu...hahahaha...merapik lagi...
Sah...sewel...rasa nak off hp saja...boleh tak??rasa menyemak pula bunyi sms yang diterima...huhuhuhu...

---------------------------------------

Rasanya....sudah tiba saat aku mengundurkan diri...
Mata sudah mahu ditutup....aku pula tidak ingin datang lewat seperti hari itu...
Nasib lah baik tidak terkantoi...jika kantoi...terpotong lah sudah elaun kedatangan aku...rugi-rugi...
Baiklah teman-teman semua...jaga diri ok...
Senyum selalu..moga hari-hari yang dilalui diberkati Allah...INSYAALLAH..
Salam sayang dariku...
ASSALAMUALAIKUM...

---------------------------------------

p/s : Cinta vs Sayang....maknanya???


Saturday, July 17, 2010

Mix Up Story

ASSALAMUALAIKUM semua...
Berjumpa kembali...
Jangan risau....aku dah kembali seperti biasa...
Lebih tenang.... ;)

----------------------------------

Uniform...rupanya...tadi...bukan uniform aku yang siap...hehehe..buat gempak hati aku saja...
Tapi sempat juga melihat pemuda Cina itu...dan yang paling bestnya....dapat melihat dia senyum kepada aku...
Iya la...untuk post aku yang lepas..aku ada beritahu...yang pemuda ini tidak senyum langsung..nah..sekarang..aku dah tahu....boleh senyum rupanya...hehehehe....
Tapi dalam diam...aku rasa lega....sebab minggu depan...aku tidak perlu lagi menyarung uniform itu ke badanku...huhuhuh....dan tidak perlu membeli tudung berwarna merah lagi...hehehehe...naya saja jika lalu di depan kerbau gila... :P

----------------------------------

Seseorang meminta maaf kepada aku...sekiranya dia ada melukakan hati aku yang sekeping lagi molek ini...hehehe...macam tahu-tahu saja...walaupun aku tahu bukan sebab dia saja...aku tidak lah berapa kisah sangat mengenai hal itu...semua itu dah biasa bagi aku...dan dia ada ucapkan sesuatu yang membuat aku tersenyum sampai ke telinga..wahh...dasyat betul penangan itu..tapi aku sedaya upaya mengelak topik terbabit...takut malu sendiri saja nanti...dan takut juga terjebak di dalam ruang yang tidak selesa...aku tidak mahu itu berlaku...aku lebih selesa begini...berkawan....dan mengenali seberapa banyak kerenah manusia....yang aku sendiri...kadang-kadang kurang gemari...
Berbalik kepada cerita tadi...sesi berborak di ruangan Yahoo Messenger bersama dia berjalan seperti biasa...hanya repekkan aku yang lebih...hehehhe..hendak buat macam mana....(^,*)

----------------------------------

Esok...aku akan bekerja separuh masa...huhuhuh..mengantuknya...memang tahap maksima....nasib la kerjanya tidak perlu menggunakan banyak tenaga...sudah lah makan pun tunggang terbalik waktu ini...tapi yang aku hairannya...berat badan aku maintain 45-48 macam tu....tak turun dah...wah...makanan yang sebelum ini sudah jadi lemak tepu ke sampai tak turun bawah 45??hahahaha...tapi aku rasa berisi la sikit kan..daripada sekeping saja..hehehehe...

----------------------------------

Aku terasa hati dengan beberapa orang...sedih juga apabila memikirkannya...kenapa lah aku kuat terasa hati sekarang ni??sakit ke hati aku???hurm...kena makan banyak sayur rasanya...ya lah...aku pun jenis yang tidak makan sayur...mungkin sebab itu rasanya...tidak mengapalah..lain masa...aku tidak akan mengulanginya...maaf mengganggu..aku ingat boleh dibawa berbincang...tapi tidak...mungkin mereka merasa muak dengan sikap aku yang tidak habis-habis memikirkan soal itu.....
----------------------------------

Banyak filem yang aku dah download...tapi untuk menontonnya...boleh dikira dengan jari...bukan apa...apabila hendak menonton itu...ia memerlukan komitmen juga...tidak boleh ada anasir-anasir gangguan lain..jika tidak..hilang mood untuk meneruskan tontonan....heheheh...
Lagi satu....Senior Executive aku pun turut terkena sampukan mendownload filem yang aku telah sebarkan ke dalam kepala dia...hahahaha...baru dia tahu...perasaan mendownload itu bagaimana....puas dan bahagia...

----------------------------------

Tiba-tiba..aku rasa sesuatu...yang tidak dapat ditanggung lagi...huhuhuh...
Kamu semua fikir apa??aku dah rasa mengantuk laa...heheheh..tertipu ya???
Baiklah...aku undur diri ya teman-teman semua...jaga diri...ingat orang yang tersayang...
Salam sayang dariku..
ASSALAMUALAIKUM...

----------------------------------

p/s : "Hilangku bukan kerana cinta, hilangku bukan untuk menyiksa, bagiku semua tiada berharga biar ku telan semua derita......" - OST Syah Jihan


Thursday, July 15, 2010

Movie, Kerja, Muet, Uniform & Ex

ASSALAMUALAIKUM teman-teman blogku???
Moga sihat-sihat selalu ok... (*,^)

-----------------------------------------

Maaf ya....semalam aku tidak dapat mengemaskini blog aku atas sebab melayan movie...heheheh...apabila sudah habis...mata mulalah...mengada-ngada minta direhatkan...
Movie yang aku layan semalam bertajuk BOUNTY HUNTER...ceritanya agak perlahan dan boleh dikatakan bosan walaupun ada adegan-adegan mencuit hati...
Pelakonnya pula boleh tahan dengan kehadiran Jennifer Anniston dan Gerrard Butler...
Tapi masih sesuai untuk ditonton ketika masa lapang...

-----------------------------------------

Semalam juga..... aku ada mengisi borang permohonan pekerjaan secara online di laman web Perbadanan Putrajaya....aku isi atas dasar ingin mencuba nasib....tidak tahu lah pula jika aku bernasib baik mendapat jawatan di sektor kerajaan walaupun sebagai pembantu pengurusan...
Tapi...sekiranya aku dapat...bagaimana pula ceritanya ya???hmm...tunggu dan lihat sajalah...

-----------------------------------------

MUET...petang tadi...aku ada dapat mendapat sepucuk surat dari MAJLIS PEPERIKSAAN MALAYSIA...untuk memberitahu keputusan aku...agak gementar untuk membukanya...setelah membukanya secara penuh dan kemas...akhirnya...rasa lega bertandang di hati...ALHAMDULILLAH...walaupun tidak sehebat keputusan teman-temanku yang lain...masih bersyukur dengan apa yang diberikan....sama seperti perumpaan ini...

"What you give is what you get..."

Hehehe...jadi...secara rasminya...aku boleh memohon UPU untuk melanjutkan pelajaran kelak...iyalah...aku mengambil MUET sekadar untuk memenuhi syarat kemasukan UPU...kalau tidak...jangan harap lah...lagi-lagi yang berkaitan dengan bahasa yang semakin dibanggai itu...berbelit lidah aku untuk mengucapkan setiap perkataan yang sukar...
Tapi...yang sukar itulah perlu aku pelajari..agar menjadi senang kelak...betul tak teman-teman? ;)

-----------------------------------------

Uniform...waktu di pejabat...aku diberitahu...uniform yang aku tempah seminggu yang lepas..telah siap dibuat....itu bermakna pada minggu hadapan aku wajib memakai uniform terbabit sekiranya tidak mahu dibayar denda....
Aku bukan apa...aku dapat merasakan baju tersebut sempit dan ketat kerana waktu mengukur dulu...aku tidak dapat berkata-kata untuk mengelakkan pemuda Cina tersebut daripada mengambil ukuran yang ngam-ngam...mungkin lidah rasa terkelu seketika...huhuhuhu..macam mana ya??tunggu sajalah esok...kecik, ketat atau longgar...esok baru boleh aku tentukan...huhuhu....tiba-tiba rasa tidak selesa pula jika ketat dan kecil....bukan hendak kata aku ni alim atau pun apa...susah juga ya untuk mentafsirkan apa yang aku rasa saat ini....apa-apa saja lah.....

-----------------------------------------

Di saat ini juga...aku terjumpa sebuah gambar seseorang yang berada di MUKABUKU temanku..yang aku sangat kenali dan sayangi....mengapakah ini harus berlaku lagi??
Apa yang aku rasa dahulu...cuba aku hentikan sedaya upaya...mata sudah bergenang kembali dengan air mata...wajahnya yang sering ada dalam mimpiku dulu...betapa aku mengetahui...bila-bila masa saja...aku pasti akan bertemu dengannya...memandangkan faktor tempat tinggal di satu zon yang sama...betapa aku mengharap agar aku dapat melarikan diri jauh ke negeri orang....angan semata...tidak mampu aku kotai...kerana sebuah gambar itu...mampu membuat hati aku tidak tenteram dan tak tentu hala...buat sementara waktu...jantung ku seakan-akan berhenti berdegup...Ya Allah...apalah yang aku rasa tika ini???
Sakitnya...tidak mampu berfikir lagi....

-----------------------------------------

Aku rasa..aku patut undurkan diri...sebelum blog ini menjadi mangsa luahan perasaan aku yang semakin menggila..
Maaf ya teman-teman...moga aku dapat kembali seperti biasa....
ASSALAMUALAIKUM....

-----------------------------------------

p/s : Teringat saat ditinggalkan... T_T


Tuesday, July 13, 2010

MinatKu

ASSALAMUALAIKUM kawan-kawan....
Apa khabar ya??
Ceria-ceria selalu ok....

------------------------------------

Di pejabat...tiada apa-apa yang menarik...hanya sesi bergelak ketawa bersama Senior Executive dan sahabat aku....hehehe...
Cuma aku sedikit sakit hati terhadap salah seorang hamba Allah di situ...
Tahu lah dia itu Executive atau entah apa-apa la jawatannya...sedikit pun aku tidak ambil kisah...
Tapi....sekiranya tahu mengambil...tahu jugalah memulangkan...memang tiada adab langsung....
Walau apa-apa pun...bengkak di hati masih terasa...

------------------------------------

Kenapalah manusia tidak menghargai orang yang mereka sebenarnya sayang dan cintai??
Hendak tunggu mereka sudah tiada atau pergi dari hidup baru tersedar dari mengantuk agaknya...bukalah mata wahai temanku...janganlah sampai yang dikejar tak dapat....yang dikendong berciciran...itukan unsur-unsur orang yang tidak bersyukur??
Janganlah sampai begitu sekali....kita semua tidak sempurna...belajarlah menerima ketidaksempurnaan orang lain....
------------------------------------

Fotografi...nak kata minat....ya..memang aku minat dalam dunia fotografi...lagi-lagi jika menggunakan kamera yang khas untuk menangkap gambar (SLR)...memang sangat cun la kiranya..hehehhe...
Aku memang teringin memiliki sebuah kamera yang seperti itu...tapi itu lah..bak kata temanku...

"Keinginan kita memang tiada batasnya tapi tidak pada kemampuan kita..."

Hehehe..benar juga kata temanku itu...jadi..mungkin aku akan memilikinya setelah berada di dalam keadaan yang mampu dan stabil...INSYAALLAH...
Kalau boleh...tahun depan...aku sudah memilikinya...kerana aku akan berkonvo dan ingin menangkap kenangan yang tidak akan kembali dengan cara dan tangkapan yang cukup menarik..hehehe..gaya menulis pun dah ada ala-ala photographer professional... (*,^)

------------------------------------



 


Sebelum aku mengundurkan diri....aku ingin berkongsi lagu ini yang diekspresikan oleh penyanyi amatur iaitu Sam Tsui...suaranya memang superb!!! 
Dari segi penyampaiannya...kreatif dan pandai membuat lagu asal seperti lagunya sendiri....
Hope you all will enjoy it!!

------------------------------------

Salam sayang dariku....
ASSALAMUALAIKUM...

p/s : Sedih dengan kisah seorang remaja dirogol di rumah teman lelaki yang turut ada seorang ibu yang sedaya upaya merintih agar anaknya berhenti melakukan perbuatan terkutuk itu... (~,~)


Monday, July 12, 2010

Layout Baru

ASSALAMULAIKUM teman-teman...
Apa khabar ya?? Harap sihat dan bahagia selalu...

---------------------------

Kepada yang sering menjelajah blog aku...apa pandangan mengenai layout terbaru ni?? ada apa-apa pandangan atau komen yang ingin diberikan??hehehe...
Terfikir untuk mengubahsuai cara pembentangan agar tidak bosan untuk melihat dan membaca...
Walaupun tidak sekreatif teman-teman blog aku yang lain...dan hanya mencedok layout yang disediakan....mungkin ini sudah memadai....
Mungkin lain kali...aku akan mengubahnya sedikit demi sedikit...bergantung kepada ilmu di dada... ;)

---------------------------

Hari ini...aku terasa penat yang amat sangat...aku mula menyedari...setiap hari Isnin...pasti badan aku akan terasa penat, mata mengantuk dan kepala berat seperti tergantung batu...
Mungkin kerana rutin harian aku yang kurang mendapatkan rehat secukupnya...
Tapi tidak mengapalah...lama-lama nanti..badan akan menjadi biasa dengan rutin sebegini...harap-harapnyalah...INSYAALLAH...

---------------------------

Terima kasih kepada teman-temanku yang sering mengambil berat akan keadaan aku yang kiranya agak menerewang dan terumbang-ambing di kala ini...
Sokongan kamu semua amat aku perlukan...
Tapi aku tahu...aku juga perlu berdiri dan mencari tapak yang sesuai untuk aku meneruskan perjalanan hidup yang semakin sarat dengan ranjau dan liku yang berduri...
Walau apa-apa pun....doaku sering mengiringi kalian semua...

---------------------------

Senior Executive di jabatan aku bekerja yang sering ku panggil akak (nama dirahsiakan)...telah membuka cerita mengenai reunion yang diadakan baru-baru ini...reunion yang dihadiri rakan-rakan sewaktu berada di sekolah menengah dahulu...mendengar cerita akak ini pun...sering membuat aku teruja dan berfikir sendiri...
Akak itu ada memberitahu...hanya seorang yang belum berkahwin...dalam umur yang menjangkau hampir 30 tahun..tapi masih belum berpunya atau bersuami...apakah perasaannya ya di kala ini??pasti cemburu melihat kebahagiaan yang menyelubungi teman-teman lain...
Aku terfikir sejenak...adakah aku akan seperti itu??
Iya lah...dengan keadaan aku yang single but not available ini..mungkin agak sukar untuk memiliki kebahagiaan itu...
Tapi aku dapat merasakan...pasti teman-teman baikku yang akan mendahului...walau apa-apa pun...ajal, maut dan jodoh hanya terletak di tanganNya...aku hanya mampu melihat dan menunggu...
Seram juga ya bila memikirkan keadaan itu...hehehe...
Yulia..yulia..enough is enough... (^,^)

---------------------------

Kim Bum a.k.a Yi Jung Sunbae (Boys Over Flower)...ini antara sisi-sisi wajahnya yang sangat aku gemari...comel tak??hehehe...
Semakin hari aku melihatnya...walaupun hanya di desktop pejabat aku dan di desktop komputer ribaku..semakin gila aku dengan wajahnya yang sangat comel itu...hehehe...kalau lah dia berada di depanku kini...menjadi patung yang bernyawa la nampaknya...kaku dan terpegun...hehehe...
Hinggakan...kerana perkataan Sunbae (senior) itu jugalah...aku turut memanggil seorang senior aku dengan gelaran itu...heheheh...sangat lawak rasanya...terserlah sifat kebudak-budakkan aku walaupun umur telah menjangkau alam dewasa...
Lagi pun, wajahnya ada iras-iras dengan seseorang...kiranya boleh la dilepaskan rindu yang tiada makna lagi...
Bukan apa...semua foto mengenai seseorang itu..telah terhapus waktu aku mengformat komputer riba aku...saat itu...terasa sedih sangat-sangat sebab hanya itulah gambar yang ada di dalam simpanan aku...
Lagipun..kami jarang menangkap gambar...kenangan memang tinggal kenangan...tidak akan berulang kembali mahupun diputar semula...dan aku hanya mampu melihat kenangan itu terbang sejauh-jauhnya...meninggalkan aku di sini...

---------------------------

Selendang...hampir setahun aku mengenakan selendang untuk menutup rambutku yang dulunya dilitupi dengan tudung biasa...
Aku mengenakan selendang secara nekad selepas perpisahan aku dan dia...
Dahulunya..dia tidak suka melihat aku mengenakan selendang kerana katanya tidak sesuai dengan bentuk wajahku...
Lagipun...apabila aku mengenakan tudung biasa...pasti tidak betul dan selekeh...
Lagi-lagi dalam keadaan yang tidak tentu hala itu...
Rakan sekuliahku telah menyarankan agar aku mengenakan selendang agar tampak kemas dan selesa kerana aku pun bukan jenis yang sering melihat cermin apabila pergi ke kuliah mahupun berjalan-jalan...
Tapi...sejak akhir-akhir ini..terdetik di hati untuk kembali memakai tudung biasa dan memakainya dengan lebih kemas dari sebelum ini...
Namun aku belum bersedia..tidak tahu apa lagi yang aku tunggu mahu pun lihat...
Payah untuk dijelaskan dan dicungkil apa yang ku rasakan...

---------------------------

Sudah berjela aku merapik....rasanya perlu dihentikan agar aku tidak mengarut lagi di malam hari..takut yang membaca mimpi ngeri pula...hehehe...
Semoga hari esok lebih bermakna daripada hari ini...INSYAALLAH...
Senyum selalu teman-temanku...
Salam sayang dan ikhlas dariku..
ASSALAMUALAIKUM....


p/s : Sepanyol menang...Belanda (oren) kalah...huhuhu...



Sunday, July 11, 2010

ASSALAMUALAIKUM teman sekalian...
Apa khabar? Harap sihat sentiasa di samping orang yang tersayang...

-------------------------------------------

Hari ini..hari Sabtu...aku buat kerja separuh masa...huhuhu...dan sebenarnya pun...aku baru pulang dari bekerja...selepas melakukan apa-apa yang patut....
Hasil jualan hari ini...kurang memuaskan...tapi masih bersyukur...Alhamdulillah..daripada tiada..
Di tempat aku bekerja tadi...ada perkara yang agak lucu telah berlaku....hehehehe....
Sampai aku tersenyum sendirian...ceritanya begini...
Aku baru saja membeli aiskrim kon...baru menjamah sedikit..salah seorang pekerja di kedai berdekatan (nama kedai dirahsiakan) tiba-tiba datang secara mengejut...bertanyakan duit tukar...pemuda ni pula...agak-agak jambu sedikit...sekiranya dirapikan rambutnya...pasti wajahnya ala-ala artis Korea yang tengah meletup sekarang ni...hehehe....
Jadi...bila aku nak cek kotak duit aku...baru aku tersedar..yang aku sedang memegang aiskrim tadi..nak tak nak..terpaksa aku suruh dia pegang dahulu aiskrim aku tu....
Dan bila aku dah bagi duit tersebut dan dia mengira duit itu sambil cuba untuk bergerak  kembali ke kedai dia bersama-sama aiskrim aku pula tu...dan aku terus berkata...

"Eh, eh...aiskrim tu bagi balik...."

Hahaha...buat pertama kalinya...dia tergelak kerana aku...hahaha...teman-teman semua jangan lah salah anggap pula ya....niat di hati untuk berkawan saja...memandangkan aku akan bekerja di situ untuk jangka masa yang panjang....jadi...tak manis la sekiranya tidak bertegur sapa dan bermasam muka...betul tak? :)

-------------------------------------------

Aku bersyukur...ditemukan sahabat alam maya yang sangat sporting dan happening....bila aku berada di dalam situasi tidak bersemuka...aku akan merepek, merapu dan melalut...tapi sangat kelakar dan senang hati bila dapat mengenakan dan membuli orang yang disebelah sana...hahaha....walaupun tidak bersua..tapi aku tahu..mereka memiliki hati yang baik dan bersih....
Terima kasih kawanku...kerana sudi berkawan dengan aku...dan melayan kerenah aku... ;P

-------------------------------------------

Bayi...tadi...ada seorang pelanggan..seorang ibu..membawa bayinya sekali..bayi lelaki...YA ALLAH...sangat comel....apabila aku membuat memek muka kepadanya...tergelak bayi itu...hodoh agaknya..hahaha...
Tapi aku tidak menipu...memang sangat comel...aku dapat bayangkan..bila bayi itu sudah dewasa..kelak menjadi seorang lelaki yang kacak dan tampan...alangkah bagusnya aku dapat bayi secomel itu dan menjaganya...
Hendak kahwin..tidak mampu...
Ambil anak angkat...lagi tak mampu rasanya...
Apalah nasib...jaga anak patung saja la yulia..hehehe

-------------------------------------------

Aku rasa....sampai di sini saja aku mengarang...
Mata sudah mula berpinar minta dilelapkan...kerana esok aku akan bekerja lagi....
Kepada teman-teman...jaga diri ya...
Salam sayang dariku...
ASSALAMUALAIKUM.....

-------------------------------------------

p/s : "Apa ertinya datang membawa harapan esok, jika janji semalam masih tak tertunai?" ~~~ SAAT KAU HADIR (ALAF 21)


Friday, July 9, 2010

ASSALAMUALAIKUM wahai temanku...

Harap baik-baik saja di tempat masing-masing...

----------------------------------------------

Maaf semalam aku tidak dapat mengemaskini blogku atas sebab mata yang sangat mengantuk...
Lagi-lagi dengan gigiku yang sedang sakit...
Hari ini...aku bekerja seperti biasa....
Kebetulan...ada mesyuarat bulanan di pejabat aku...
Kadang-kadang ada juga berborak dengan sahabatku sehingga ditegur oleh Pengarah Urusan...
Nasib baik tidak dipanggil ke depan....jika ya...macam biasalah...menggelabah pasti akan wujud saat itu...

----------------------------------------------

Waktu tengahari...aku telah berjanji untuk makan tengahari bersama Niza dan Aishah...sahabat karib aku...
Kerana Niza akan berada di Alam Megah buat kali terakhir dan bertolak pulang ke Uitm Chendering, Terengganu pada malam ini...
Aishah pula akan pulang ke UM....masing-masing akan memulakan semester yang baru...
Aishah membawa kereta dan membawa kami semua ke restoran yang berada di Hicom...
Nama restoran itu aku lupa pula...
Sebenarnya aku dan Ila membawa nasi lemak yang telah disediakan pada mesyuarat pagi tadi kerana tidak sempat menjamah di pejabat...
Tapi malang nasib kami berdua...nasi lemak itu telah pun bersemut...memang tiada rezeki kami berdua....
Pengajarannya...jangan biarkan rezeki terlalu lama di mata...takut-takut...Allah akan tarik balik rezeki itu...
Terbang juga RM aku kali ini...heheheh...
Aku makan dengan rasa yang berdenyut-denyut di gigi aku....
Sakitnya Tuhan saja yang tahu...

----------------------------------------------

Semalam...aku telah membuat satu keputusan drastik...mengenai MUKABUKU ku....
Aku akan bersara daripada mengemaskini MUKABUKU kerana aku terasa tawar hati untuk aktif....
Mungkin aku akan memberi mesej kepada teman-teman yang selayaknya sahaja...
Bak kata orang...tiada gunanya lagi...
Bukan apa...apabila aku membuka MUKABUKU ku...
Pasti akan membuat hatiku sakit....tidak tahu kenapa...
Biarkanlah..mungkin aku akan update bila tiba masanya...yang penting...bukan waktu terdekat ini...
Apa-apa sahajalah MUKABUKU...bergembiralah...aku ada..tiada..sama sahaja...

----------------------------------------------

MUET...telah keluar keputusannya...tapi aku terasa malas untuk menyemak keputusan aku..
Aku tahu....pasti mengecewakan...
Sahabat aku siap memberikan laman web untuk menyemak keputusan MUET melalui sms...
Sampai begitu sekali dia hendak aku mengeceknya...hehehe...terima kasih sahabat...
Tapi..benar..aku tidak mahu mengetahuinya...aku hanya menunggu keputusan melalui pos sahajalah...biarlah lambat...asalkan aku tidak mengetahuinya terlalu awal...

----------------------------------------------

Majikan aku telah memberikan lampu hijau untuk menyambung pelajaran secara Pendidikan Jarak Jauh (PJJ)...
Kiranya...pada waktu pejabat...aku dibenarkan pulang awal untuk menghadiri kelas malam...
Terasa peluang itu begitu  berharga sekali...namun...aku hanya mampu memandang peluang itu kerana...aku tahu...kos untuk menyambung pelajaran ke peringkat ijazah amat tinggi...
Mungkin aku terpaksa memendamkan hasrat itu terlebih dahulu....walaupun terdetik dihati...
Aku akan lambat memiliki segenggam ijazah daripada teman-temanku yang lain...
Bukan dengki atau iri hati....cuma terasa diri mereka bertuah...
Walau apa pun...kembali kepada diriNya..Dia lebih mengetahui untuk hambanya...

----------------------------------------------

Rasanya...sampai di sini sahaja luahan aku....
Esok aku akan bekerja separuh masa...perlukan rehat yang secukupnya....ditambah lagi dengan gigi aku yang semakin sakit dan berdenyut-denyut ini....
Sejarah berulang kembali...hehehehe...
Kepada sahabatku...jaga diri ya....dan senyum sentiasa....
Salam sayang dari insan biasa..
ASSALAMUALAIKUM...
----------------------------------------------

p/s : Biar orang buat jahat kepada kita..jangan kita pula berbuat demikian pada orang.. (^,*)/


Wednesday, July 7, 2010

Ceritaku

ASSALAMUALAIKUM pembuka kata....

Apa khabar wahai sahabatku?
Harap-harap masih sihat dan mampu untuk melakukan tugas seharian...

-----------------------------------------------

Hari ini....aku bangun seperti biasa...lambat dan rushing....hehehe
Dalam keadaan yang seperti itu pun...aku masih mampu untuk menjamah roti telur dan milo bijirin...
Dan bermulalah hari aku sebagai seorang pekerja biasa di hari yang biasa...
Tiada apa-apa yang istimewa berlaku...
Cuma kerja aku agak tersusun kali ini....
Kalau dahulu....kelam kabut untuk sorting quotation ke dalam job file...
Buat form ini..buat form itu...tetapi sekarang...Alhamdulillah...masih boleh bertahan...
Dengan bantuan Senior Executive ku dan sahabatku....
Rasanya...tanpa mereka..mungkin aku tidak lama di syarikat itu...
Bukan apa...rasa rendah diri dan sikap suka menggelabah masih bersarang baik di dalam diri aku...
Sukar untuk mengikis sifat-sifat negatif seperti itu...tidak tahu apa lagi yang harus aku lakukan....

-----------------------------------------------

Mengenai perasaanku....aku tahu...perasaanku ini takkan sembuh untuk jangka waktu yang sangat panjang....
Aku hanya mampu berdoa...agar perasaan ini akan terkubur dengan sendirinya tanpa menuntut sebarang rasa dari hati aku....
Aku juga berharap..agar 'ini' adalah kali terakhir dari seorang lelaki...
Niatku sekarang...hanya berkawan..tidak mahu lebih dari itu....
Sekadar untuk lebih menyakitkan hatiku...tak apalah...
Aku lebih rela sendiri...dari menjadi mangsa keadaan dan tersepit di tengah-tengah kehipokritan manusia....

-----------------------------------------------

Aku pernah menyuarakan hasratku untuk mengambil anak angkat...tetapi ibuku kurang setuju....
Kerana pada perkiraannya..aku tidak mampu untuk menjaga seorang bayi....
Adakah aku mampu???entahlah...tapi itu lah back-up plan aku setelah putus dengan bekas kekasih ku...
Kerana bagiku...aku tidak mampu lagi membina mahligai bahagia bersama lelaki lain...dan menabur janji, kata-kata manis dan membina keserasian di antara satu sama lain....
Aku seorang yang jenis sangat sukar untuk mempercayai lelaki....
Dan bekas kekasihku...acapkali menjadi mangsa kesangsian hati aku....
Akhirnya..aku sendiri yang makan hati...
Tapi....itulah pengajaran yang paling menyakitkan pernah aku terima....
Walau apa pun...anak angkat adalah harapanku...
Kadang-kadang...apabila melihat bayi  yang tergelak manja....hati terasa tenang dan sayu...
Hehehe....bolehkah aku menjadi seorang ibu yang sempurna dan bertanggungjawab???

-----------------------------------------------

MukaBuku....apalagi yang istimewa berkenaan laman itu..aku pun kurang pasti...
Bagai tiada manisnya lagi....segala pergerakan dan ucapan seakan-akan kaku dan sukar....
Mungkin aku takut untuk berkata sesuka hati...kerana banyak hati yang akan terasa....
Lebih-lebih lagi pada orang yang sering tidak berpuas hati pada kebahagiaan dan kegembiraan orang lain...
Dan mulalah sesi umpat-mengumpat dan kata-mengata...aku paling tidak suka itu berlaku...
INSYAALLAH...selagi kewarasan aku masih di tahap yang betul dan saksama..
Setiap kata-kata dan tindakan pasti akan aku kawal untuk menjaga sensitiviti masyarakat MukaBuku...
Sekiranya makhluk-makhluk Allah itu masih lagi ingin mencampuri urusan peribadiku...
Cuma mampu aku katakan....biarkanlah...hanya empunya diri yang lebih mengetahui...

-----------------------------------------------

Kepada keluarga dan sahabat-sahabatku yang masih setia bersama aku dari mula hingga akhirnya...
Terima kasih aku ucapkan..kerana sentiasa disisi susah senang....ketawa dan menangis....
Hanya Allah yang mampu untuk membalas jasa kalian yang mulia itu.....
Rasanya..sampai disini sahajalah coretanku...
Esok lusa...mungkin ada cerita yang lebih menarik akan dikongsikan...
Salam sayang dariku....senyum selalu...moga hari-hari yang berlalu dapat dilalui dengan mudah dan tenang...
-----------------------------------------------

 p/s : aku nak sambung belajar ke tak??? (*,*)v



Tuesday, July 6, 2010

Kurang Tekanan

ASSALAMUALAIKUM lafaz pertama kuucapkan....

-------------------------------------------------

Sekali lagi...syukur pada yang Esa kerana masih membenarkan aku untuk mengetuk setiap butang kekunci yang ada di depanku kini...

 -------------------------------------------------

Hari ini...aku melalui hari yang kurang sibuk...kerana Bos aku mengarahkan aku dan seorang lagi pekerja aka junior masa di sekolah menengah dulu untuk pergi mengukur baju unifom di IOI MALL, Puchong...
Hati berasa senang sedikit kerana dapat keluar mengambil angin...
Sesuai dengan jiwaku yang outdoor(sebenarnya kaki berjalan)... (^,*)

-------------------------------------------------

Sesudah tiba  ke destinasi yang dituju...kami pun menyatakan kepada untuk membuat tempahan unifom dan yang lebih membuat aku excited kerana tukang ukurnya merupakan seorang lelaki Cina yang agak comel orangnya...
Macam biasa...citarasa aku lebih kepada Chinese look...agak berdebar rasa hati sebab seorang lelaki yang muda mengukur badanku yang agak kecil ini...
Sekiranya lelaki itu berumur  seperti ayahku..mungkin tidaklah segemuruh itu...hehehe...

-------------------------------------------------

Sesudah selesai di butik SMART MASTER...kami menuju ke restoran Mcdonalds untuk membeli makanan kerana waktu itu sudah menunjukkan 1:09p.m iaitu waktu makan tengahari...
Aku membeli set SPICY CHICKEN MCDELUXE versi LARGE ditambah pula dengan SUNDAE untuk memiliki gelas FIFA yang dipromosikan...

-------------------------------------------------

Makanan yang dibeli dibungkus dan kami menuju semula ke kereta setelah membayar parkir kereta...
Namun..aku terlupa untuk mengambil sudu yang dikhaskan untuk  menjamah aiskrim tersebut...
Jadi...aku mengambil langkah drastik iaitu dengan menggunakan straw.....hehehe...
Masih menyelerakan dan aku menikmati aiskrim tersebut sehingga habis...ALHAMDULILLAH...

-------------------------------------------------

Kami menuju ke Gombak untuk menghantar barang syarikat yang telah dipesan oleh pengedar dan sambil itu...berbual-bual kosong bersama rakanku yang memandu, Dilla sambil meratah kentang goreng yang dibeli tadi hingga habis...
Baru aku mengetahui...waktu di sekolah menengah dulu...aku digelar "Pengawas Kasut Tinggi" kerana pada masa itu, hanya aku seorang yang memakai kasut hitam yang memiliki ketinggian entah berapa inci...
Dan aku juga dikategorikan Pengawas yang garang dikalangan pelajar-pelajar nakal...
Sungguh tidak disangka...agak lawak rasanya dan aku ketawa mendengar pengakuan Dilla...walhal...sekarang pun....aku jarang mengenakan kasut yang bercirikan ketinggian..semuanya leper belaka...tapi ada juga memiliki kasut bertumit tinggi untuk acara-acara tertentu dan waktu di kuliah dahulu...itu semua kerana tuntutan..
Terhibur jua hati ini apabila mendengar perkara-perkara yang boleh mengembalikan nostalgia zaman sekolah dulu...
Skema mungkin perkataan yang lebih sesuai rasanya...hehehe

-------------------------------------------------

Setelah menghantar barang yang dipesan itu, kami mengambil keputusan untuk menikmati makanan tengahari kami itu di dalam kereta sahaja dan terus bergerak pulang ke pejabat...
Hari yang agak santai dan kurang stres bagi aku...
Alangkah bagus sekiranya hari seperti ini dapat dirasai untuk hari-hari yang seterusnya...
Dapatlah mengurangkan keguguran rambut, kedutan dan bilangan jerawat di wajah yang rasanya masih mencari tempat untuk tumbuh dengan mekar dan segar...

------------------------------------------------- 

Apabila aku menilik MUKABUKU ku hari ini dan membuka page seseorang...
Baru aku tahu..mengapa dia bertindak sedemikian...
Dan aku seperti biasa..hanya mampu tersenyum...
Biarkanlah....aku sudah terbiasa mengalami keadaan seperti itu...
Tuhan itu Maha Mengetahui yang terbaik untuk hambaNya yang lemah ini...

------------------------------------------------- 

Pagi esok..aku akan pergi ke JPN, Puchong untuk membuat semula kad pengenalan aku yang telah hilang 2minggu lepas...
Dan turut untuk membuat kad ATM, lesen dan sebagainya..
Aku dibenarkan untuk datang lewat ke pejabat dan gaji aku tidak akan dipotong...
Alhamdulillah...
Sangat menyedihkan kerana dompet yang telah hilang itu adalah pemberian seseorang yang amat aku sayangi dan cintai...
Mungkin itu petanda agar aku mudah melupakannya...
Tapi mampukah aku?

------------------------------------------------- 

Aku biarkan persoalan itu berlegar-legar mencari jawapan yang tidak mungkin aku temui dalam jangka masa yang lama....
Tempat beraduku sudah sedia terbentang...
Perlukan rehat yang cukup untuk menempuhi hari yang memenatkan esok hari...
ASSALAMUALAIKUM sebagai penutup bicara....


p/s : rasa2nye..sampai bile ye aku nk wat ayat bapak skema cm nih? :)



Monday, July 5, 2010

Luahan Rasa

ASSALAMUALAIKUM.....

Dengan lafaz BISMILLAH....aku mulakan bicara yang telah lama aku hentikan dahulu...
Syukur dengan atas kurniaanNya aku masih bernafas hingga tika ini....

-----------------------------------------------------------

Apa khabar teman-teman blogku?harap-harap sihat sentiasa hendaknya...
Aku pula baru baik dari demam yang agak payah untuk sihat....
Dalam 2 bulan ni....aku diserang demam 2kali...mungkin antibodi aku lemah kerana perubahan rutin harian....


-----------------------------------------------------------
Waktu ini...aku mempunyai 2 kerja....satu untuk mencari pengalaman agar pada masa akan datang...ilmu di dada dapat menampung tuntutan hidup yang sangat menyesakkan nafas...satu lagi untuk pendapatan tambahan dari membuang masa di hujung minggu tanpa melakukan apa-apa....

-----------------------------------------------------------

Sekarang juga...aku turut berjinak-jinak kembali dengan novel setelah lama meninggalkan hobi tersebut.....
Bukan apa...terlalu bosan ketika waktu bekerja dihujung minggu kerana tiada kerja...sambil menunggu pelanggan singgah di kaunter aku..sambil tu juga aku membaca novel...novel yang aku baca juga tidak kurang bagusnya...kerana mampu membuat aku tersenyum dan tergelak keseorangan sampai orang menegur.....heheheh....

-----------------------------------------------------------
Tapi dalam pada itu juga...hati aku turut merasa rindu dan sedih....tanpa aku pinta..perasaan itu kembali semula...walhal aku telah cuba untuk melupakannya...sungguh terseksa rasanya...
-----------------------------------------------------------
Terlalu banyak yang ingin diceritakan...tapi jari tidak mampu untuk meluahkannya lagi...kerana fikiran sudah terlalu dihimpit dengan pelbagai perkara....
-----------------------------------------------------------
Selama aku tidak melakar kata-kata dilembaran ini...terlalu banyak perkara yang telah berlaku dan terjadi....tapi aku tempuhi juga dengan hati yang redha dan pasrah....
Aku sedar...aku bukan manusia yang sempurna..terdetik juga perkataan mencarut dalam hati gara-gara perkara yang berlaku....tapi aku segera beristighfar....kerana aku jarang menggunakan perkataan seperti itu dalam kehidupan seharian aku...perasaan amarah kadang-kadang berjaya mengawal akal fikiran dan hati aku....
-----------------------------------------------------------
Aku terasa...aku masih ditakuk yang lama..dengan sahabat-sahabat yang telah melangkah setapak demi setapak dalam kehidupan masing-masing....tapi aku masih dalam keadaan yang samar-samar....tiada hala tuju..
Perasaan rendah diri kian kuat bersarang di dalam hati bila berada di sekeliling orang-orang yang hebat belaka....
Pendidikan tidaklah sehebat mana....rupa pun tiadalah secantik mana...harta apatah lagi...
Aduh...semakin runsing dibuatnya...tapi aku tahu...Allah itu sentiasa disisi aku...
Dikala aku kesusahan...pelbagai bantuan dikirimNya melalui bermacam bentuk...Alhamdulillah syukur padaNya...
-----------------------------------------------------------
Disaat jemari menutur setiap perkataan....air mata aku sudah mula bergenang....terlalu banyak perasaan yang menghantui aku tika ini...hanya Allah yang mengerti....
Ada sahabat aku berkata...
-----------------------------------------------------------
" semuanya telah berlalu dan takkan berulang kembali..
dan tidak ada manfaatnya memutar roda sejarah sekadar untuk melukiskan bencana.."
-----------------------------------------------------------
Adakah dia benar?sekiranya betul...apa yang perlu aku lakukan?
Terlalu banyak spekulasi yang berada dalam benak aku sekarang...hmm...
-----------------------------------------------------------
Aku juga telah membuat keputusan...agar blog ini..akan menjadi blog rasmi aku..yang utama...blog kedua aku akan lakukan coretan terakhir bila aku bersedia nanti...dan akan kekal begitu untuk selamanya...
Ya...aku masih mengingatinya...tapi apa gunanya lagi...blog itu terlalu banyak menyimpan coretan sedihku...hingga aku yang membacanya semula...turut merasa semula kesedihan di awal perpisahan dulu...
Moga Allah kuatkan aku dari segalanya...
-----------------------------------------------------------
Terasa cemburu dengan kebahagiaan orang lain....sahabat handai yang telah pun berpunya dan serius dengan pasangan masing-masing...
Tapi aku amat berharap agar mereka menjalankan tanggungjawab sebagai pasangan yang baik, jujur, setia dan saling menghargai...
Aku tidak mahu perkara yang terjadi pada aku menimpa sahabat-sahabat aku yang tersayang...tidak sanggup melihat sejarah berulang kembali...
-----------------------------------------------------------
Bulan November ini..genap umurku 21tahun...
Angka yang bertambah...tanggungjawab juga bertambah...
Aku mula merasa tanggungjawab aku terhadap keluarga semakin besar...
Dengan peningkatan umurku ini...aku perlu berusaha lebih gigih lagi demi kesenangan keluarga aku...
-----------------------------------------------------------
Banyak juga yang telah aku celotehkan...tiba masa untuk mengundur diri...
Esok masih banyak perkara yang perlu dilakukan...
Harap hari esok lebih bermakna dan berfaedah dari hari ini dan semalam...INSYAALLAH...
ASSALAMUALAIKUM sebagai penutup bicara...senyum selalu...

(^^,)v

-----------------------------------------------------------

p/s : amacam ayat blog aku kali nih?skema gile x? ;P


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...