Wednesday, November 17, 2010

Tajuk Apa Nak Letak Ni?

ASSALAMUALAIKUM...

Confuse dah nak letak tajok ape...-.-

Seperti biasa...aku melakukan rutin harian aku...dan tiada perkara istimewa yang berlaku....
Cuma...petang tadi...aku mendapat satu panggilan dari sebuah syarikat logistik yang ingin aku menghadiri satu sesi temuduga sekiranya aku masih berminat pada hari Khamis ini...

Aku pun terkejut juga sebab aku kurang pasti kepada siapa dan bila aku menghantar resume itu....
Tetapi segalanya terjawab apabila aku mendapat sebuah emel dari syarikat itu..dan mereka mendapat resume aku daripada Jobstreet...

Terlupa pula aku pernah memasuki Jobstreet untuk mencari pekerjaan yang sesuai dengan aku...
Masalahnya...aku sudah pun bekerja...haish...dalam dilema aku dibuatnya...tempatnya pula jauh dan sekiranya dapat pun...aku tiada kenderaan untuk pergi ulang-alik dari rumah ke tempat kerja....

Macam mana ya?

---------------------------------------

Sesuatu telah terjadi terhadap diri aku sejak 2 minggu lepas....aku tidak pasti...adakah aku patut ketawa...tersenyum....atau apa pun...
Tapi memang terasa lawak apabila difikirkan dan mengingati setiap kata-kata tersebut...
Aku tidak patut mengambil secara serius perkara ini...semua itu adalah sementara dan sekadar ayat-ayat yang seringkali aku dengar....
Aku tidak mahu kerana perkara remeh temeh seperti itu...menganggu-gugat ketenteraman aku di dalam laman sesawang...

Aku gembira dapat berkawan...mampu membuat aku tersenyum seorang dan ketawa dengan lawak yang diberikan...tapi aku juga perlu sedar....aku tidak patut lalai dengan nikmat itu...
Nikmat itu diberikan...adalah untuk dipinjamkan...cuma aku perlu menggunakan sehabis baik nikmat itu ke jalan yang sepatutnya...tidak ingin lalai lagi kerana perkara kecil...
Sekiranya ia benar...Allah pasti akan membantu aku...sekiranya tidak...Allah juga pasti akan memimpin aku keluar dari tipu helah itu...SubhanAllah...

---------------------------------------

17 November 2010...Hari Raya AildilAdha...
INSYAALLAH....aku akan menunaik solat sunat bersama keluarga seperti kebiasaannya...
Ibu aku pun sudah menyediakan sedikit lauk-pauk untuk dihidangkan kepada tetamu yang bakal mengunjungi rumah aku...
Perasaan raya itu memang tiada...tapi sepatutnya...raya inilah yang patut kita selami dan hargai peristiwa yang pernah berlaku pada zaman nabi dahulu kala....

Pengorbanan...apa itu pengorbanan?Seringkali orang bertanya perkara yang sama saban tahun...
Jawapan aku?sebenarnya..aku pun kurang pasti apakah pengorbanan yang sepatutnya dalam kehidupan kita sebagai umat Islam...

Tapi...mungkin pendapat aku ini...boleh dikira pakai untuk manusia yang lemah lagi hina seperti aku...
Pengorbanan bagi aku apabila difikirkan secara logik akal aku yang 'keras' ini...adalah pengorbanan itu penting sekiranya ia untuk kebaikan kita dan orang disekeliling kita...dan Allah pasti membalas pengorbanan itu dengan pahala...mungkin ia terlalu umum tapi itulah yang mampu aku huraikan setakat ini....


ASSALAMUALAIKUM :)

---------------------------------------

p/s : Cuti hari Rabu saja...Khamis dan Jumaat..bekerja seperti biasa... -.-



Tuesday, November 16, 2010

Taip Maip

ASSALAAMUALAIKUM....

Hurm...rasanya tidak banyak yang ingin aku ceritakan pagi ini...tapi lihatlah nanti...jari hanya mampu menaip apa yang terlintas difikiran....

---------------------------------------

Di tempat kerja....aku sedaya upaya untuk melakukan yang terbaik...aku akui aku agak slow sedikit dalam menimba ilmu pengetahuan...tapi mungkin itu mampu membuat aku lebih tabah dan kuat...

Agak stres juga dengan keadaan sekeliling...tapi aku perlu berfikiran positif supaya aku tidak terbawa-bawa emosi yang tidak sepatutnya...Senior Executive ku itu pula....memang cool habis..kadang-kadang berani...kadang-kadang pula...penakut..serupa macam aku...mungkin berdasarkan kepada keadaan rasanya...lawak pula bila difikirkan..

Tapi kakakku itu tidak jemu untuk menerangkan segalanya yang tidak aku fahami...walaupun telah diterangkan berulang kali..biasalah..masuk telinga kanan...keluar telinga kiri... (^^,)

---------------------------------------

Aku sebenarnya...teringin...mempunyai seorang sahabat lelaki...yang mampu memahami aku apa adanya...aku maksudkan...benar-benar sahabat lelaki... jauh dari perasaan yang tidak sepatutnya...kerana bagi aku...kita juga perlu mendapatkan pandangan yang berlainan jantina berkenaan hal kehidupan seharian kita...mungkin juga...sahabat lelaki lebih mudah untuk 'dijaga'...

Namun...tidak semua yang kita hendakkan...kita memerlukannya...terlalu banyak kemungkinan di situ...

---------------------------------------

Aku perlu teliti semula...arah tuju hidup aku...aku tidak mahu selamanya terumbang-ambing ke sana ke mari mengikut arah angin...tapi...aku belum jumpa jalan yang betul untuk aku lalui...

Terlalu sering berfikir...hingga sakit kepala aku kerap kali mendatang...ada kemungkinan untuk mendapat penyakit darah tinggi agaknya...simpang malaikat 44...minta dijauhkan hendaknya...

---------------------------------------

Bulan ini...November 2010....bakal melihat aku menginjak ke umur 21 tahun...ertinya...boleh mengundi..dan berbagai lagi...

Sudah tua rupanya Yulia Fajrin ini...walaupun perasan tampak muda dari biasa...sekadar  gurauan bersama teman-teman sekeliling...bagus juga begitu...tidak terasa tua sangat kan...

Sekiranya aku diberi hajat...aku ingin kembali ke waktu umur ku 15 tahun...aku ingin mendidik diriku semula...Agar lebih baik dari sekarang...tiada unsur-unsur cinta monyet...perasaan...dan aku ingin mempunyai satu cita-cita..yang mampu aku miliki setelah berumur 21tahun ke atas...Agar aku juga masih menjadi diriku yang dulu...tidak seperti ini...hanya aku saja yang tahu...

 ---------------------------------------

p/s : Kursus kahwin...(**)v 


Saturday, November 13, 2010

New Story After 4 Months

ASSALAMUALAIKUM...
Apa khabar sahabat-sahabatku?aku harap semuanya sihat sentiasa...

Hampir 4 bulan aku tidak mengemaskini blog ni...tak tahu kenapa..terlalu malas..mungkin juga aku tidak tahu untuk bercerita lagi...
Sedar tak sedar...banyak yang telah aku lalui dalam jangka masa itu...sedih..gembira...ketawa...menangis...terlalu banyak 'drama' agaknya...

---------------------------------------

Aku masih bekerja di tempat yang sama..kadang-kadang..aku ada membuat kesilapan yang aku rasa paling bodoh...kira macam 'stupid mistake' in English...geram juga bila difikirkan balik..macam mana la aku boleh buat kesilapan-kesilapan yang rasanya budak kecil pun boleh buat lebih bagus dari itu...tapi itu lah aku..pantang kerja lebih sikit..pasti akan menggelabah tak tentu hala..entah apa yang aku cuakkan sangat pun aku tak tau...
Tapi pada masa akan datang...aku perlu lebih berhati-hati...kalau tidak...aku akan menyusahkan orang lain terutamanya Senior Exec aku...kasihan dia...mempunyai anak buah seperti aku...

---------------------------------------

5 November 2010...Jumaat...
Hari jadi seseorang...yang terlalu aku rindu dan sayang...aku hampir melakukan sesuatu tindakan walaupun niat di hati sekadar untuk memberikan ucapan...
Tapi sahabat-sahabat baikku tidak membenarkannya...salah seorang sahabat aku berkata....

"Aku tak kisah yul kalau penerimaan dia baik terhadap kau...tapi kau tau tak kan..."

Aku berfikir sejenak..memang dia takkan menerima aku dengan baik..sebab aku telah lakukan kesalahan yang besar terhadap dia...sahabat aku itu juga berkata...

"Aku tau kau bersalah dalam hal ni...dari cerita yang kau cerita kat aku...tapi siapa dia nak hukum kau sampai macam tu sekali..."

Aku terasa aku baru terbangun dari mimpi yang lena...betapa aku rela untuk dihukum sebegitu rupa...tapi aku tahu...aku layak untuk itu...sebagai pengajaran buat aku yang alpa dan lalai dengan nikmat yang diberikan...
Walau apa pun..aku tidak jadi untuk melakukan tindakan itu...atas nasihat dan pertimbangan sahabatku yang lebih matang dari aku...

---------------------------------------

Aku juga telah membuat keputusan untuk melakukan post terakhir di dalam blog aku yang pertama...untuk melakukan itu...aku kumpul kekuatan dari bulan Ramadhan 2010 lagi..aku tak tahu bagaimana hendak menamatkannya...hingga 2 minggu lepas rasanya..aku teruskan niat aku tersebut...

---------------------------------------

2 hari yang lepas...aku bertanya kepada seseorang...

Yulia : "Sekarang ni dia dengan siapa..."
Seseorang : "Dengan *** ***** rasanya...tak pasti..."

Aku kenal perempuan itu...patut lah dia tak approve friend request aku kat Facebook...
Tapi aku beritahu kepada seseorang itu dengan tenang...

"Tak apalah, asalkan dia bahagia..."

Aku perlu bangun dari terus meratapi kesilapan lalu...ya..aku perlukan perlukan peluang kedua...agar aku dapat melakukan yang terbaik...mungkin bukan dengan dia...mungkin juga Allah akan memberikan aku peluang kedua dengan lelaki lain..biar lah masa yang menentukan...

---------------------------------------

p/s : Ya Allah, bahagiakanlah mereka berdua..aku lebih rela memilih untuk bersamaMu...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...