Taip Maip

ASSALAAMUALAIKUM....

Hurm...rasanya tidak banyak yang ingin aku ceritakan pagi ini...tapi lihatlah nanti...jari hanya mampu menaip apa yang terlintas difikiran....

---------------------------------------

Di tempat kerja....aku sedaya upaya untuk melakukan yang terbaik...aku akui aku agak slow sedikit dalam menimba ilmu pengetahuan...tapi mungkin itu mampu membuat aku lebih tabah dan kuat...

Agak stres juga dengan keadaan sekeliling...tapi aku perlu berfikiran positif supaya aku tidak terbawa-bawa emosi yang tidak sepatutnya...Senior Executive ku itu pula....memang cool habis..kadang-kadang berani...kadang-kadang pula...penakut..serupa macam aku...mungkin berdasarkan kepada keadaan rasanya...lawak pula bila difikirkan..

Tapi kakakku itu tidak jemu untuk menerangkan segalanya yang tidak aku fahami...walaupun telah diterangkan berulang kali..biasalah..masuk telinga kanan...keluar telinga kiri... (^^,)

---------------------------------------

Aku sebenarnya...teringin...mempunyai seorang sahabat lelaki...yang mampu memahami aku apa adanya...aku maksudkan...benar-benar sahabat lelaki... jauh dari perasaan yang tidak sepatutnya...kerana bagi aku...kita juga perlu mendapatkan pandangan yang berlainan jantina berkenaan hal kehidupan seharian kita...mungkin juga...sahabat lelaki lebih mudah untuk 'dijaga'...

Namun...tidak semua yang kita hendakkan...kita memerlukannya...terlalu banyak kemungkinan di situ...

---------------------------------------

Aku perlu teliti semula...arah tuju hidup aku...aku tidak mahu selamanya terumbang-ambing ke sana ke mari mengikut arah angin...tapi...aku belum jumpa jalan yang betul untuk aku lalui...

Terlalu sering berfikir...hingga sakit kepala aku kerap kali mendatang...ada kemungkinan untuk mendapat penyakit darah tinggi agaknya...simpang malaikat 44...minta dijauhkan hendaknya...

---------------------------------------

Bulan ini...November 2010....bakal melihat aku menginjak ke umur 21 tahun...ertinya...boleh mengundi..dan berbagai lagi...

Sudah tua rupanya Yulia Fajrin ini...walaupun perasan tampak muda dari biasa...sekadar  gurauan bersama teman-teman sekeliling...bagus juga begitu...tidak terasa tua sangat kan...

Sekiranya aku diberi hajat...aku ingin kembali ke waktu umur ku 15 tahun...aku ingin mendidik diriku semula...Agar lebih baik dari sekarang...tiada unsur-unsur cinta monyet...perasaan...dan aku ingin mempunyai satu cita-cita..yang mampu aku miliki setelah berumur 21tahun ke atas...Agar aku juga masih menjadi diriku yang dulu...tidak seperti ini...hanya aku saja yang tahu...

 ---------------------------------------

p/s : Kursus kahwin...(**)v 


Comments

Popular posts from this blog

Bibir Lembut Dengan Liquid Lipstick SoBella!

Ter’jatuh’ Hati Dengan Minyak Wangi Syahirah

Betul Ke Tudung Bawal Fareha Anti Kedut?