New Story After 4 Months

ASSALAMUALAIKUM...
Apa khabar sahabat-sahabatku?aku harap semuanya sihat sentiasa...

Hampir 4 bulan aku tidak mengemaskini blog ni...tak tahu kenapa..terlalu malas..mungkin juga aku tidak tahu untuk bercerita lagi...
Sedar tak sedar...banyak yang telah aku lalui dalam jangka masa itu...sedih..gembira...ketawa...menangis...terlalu banyak 'drama' agaknya...

---------------------------------------

Aku masih bekerja di tempat yang sama..kadang-kadang..aku ada membuat kesilapan yang aku rasa paling bodoh...kira macam 'stupid mistake' in English...geram juga bila difikirkan balik..macam mana la aku boleh buat kesilapan-kesilapan yang rasanya budak kecil pun boleh buat lebih bagus dari itu...tapi itu lah aku..pantang kerja lebih sikit..pasti akan menggelabah tak tentu hala..entah apa yang aku cuakkan sangat pun aku tak tau...
Tapi pada masa akan datang...aku perlu lebih berhati-hati...kalau tidak...aku akan menyusahkan orang lain terutamanya Senior Exec aku...kasihan dia...mempunyai anak buah seperti aku...

---------------------------------------

5 November 2010...Jumaat...
Hari jadi seseorang...yang terlalu aku rindu dan sayang...aku hampir melakukan sesuatu tindakan walaupun niat di hati sekadar untuk memberikan ucapan...
Tapi sahabat-sahabat baikku tidak membenarkannya...salah seorang sahabat aku berkata....

"Aku tak kisah yul kalau penerimaan dia baik terhadap kau...tapi kau tau tak kan..."

Aku berfikir sejenak..memang dia takkan menerima aku dengan baik..sebab aku telah lakukan kesalahan yang besar terhadap dia...sahabat aku itu juga berkata...

"Aku tau kau bersalah dalam hal ni...dari cerita yang kau cerita kat aku...tapi siapa dia nak hukum kau sampai macam tu sekali..."

Aku terasa aku baru terbangun dari mimpi yang lena...betapa aku rela untuk dihukum sebegitu rupa...tapi aku tahu...aku layak untuk itu...sebagai pengajaran buat aku yang alpa dan lalai dengan nikmat yang diberikan...
Walau apa pun..aku tidak jadi untuk melakukan tindakan itu...atas nasihat dan pertimbangan sahabatku yang lebih matang dari aku...

---------------------------------------

Aku juga telah membuat keputusan untuk melakukan post terakhir di dalam blog aku yang pertama...untuk melakukan itu...aku kumpul kekuatan dari bulan Ramadhan 2010 lagi..aku tak tahu bagaimana hendak menamatkannya...hingga 2 minggu lepas rasanya..aku teruskan niat aku tersebut...

---------------------------------------

2 hari yang lepas...aku bertanya kepada seseorang...

Yulia : "Sekarang ni dia dengan siapa..."
Seseorang : "Dengan *** ***** rasanya...tak pasti..."

Aku kenal perempuan itu...patut lah dia tak approve friend request aku kat Facebook...
Tapi aku beritahu kepada seseorang itu dengan tenang...

"Tak apalah, asalkan dia bahagia..."

Aku perlu bangun dari terus meratapi kesilapan lalu...ya..aku perlukan perlukan peluang kedua...agar aku dapat melakukan yang terbaik...mungkin bukan dengan dia...mungkin juga Allah akan memberikan aku peluang kedua dengan lelaki lain..biar lah masa yang menentukan...

---------------------------------------

p/s : Ya Allah, bahagiakanlah mereka berdua..aku lebih rela memilih untuk bersamaMu...

Comments

Popular posts from this blog

Bibir Lembut Dengan Liquid Lipstick SoBella!

Ter’jatuh’ Hati Dengan Minyak Wangi Syahirah

Betul Ke Tudung Bawal Fareha Anti Kedut?