Saturday, January 15, 2011

BILA BERBICARA SOAL NIKMAT



ASSALAMUALAIKUM...

Nikmat...apa itu nikmat ya?bagi aku..nikmat tu suatu pemberian dari ALLAH..tapi kita tahu..nikmat di dunia ni..takkan kekal lama...setuju?


Pernah rasa nikmat yang sangat indah...lepas tu...nikmat itu ditarik semula oleh ALLAH...pernah??mesti pernah kan??banyak kali..kan??banyak jenis nikmat yang ada kat dunia ni...nikmat tidur, nikmat makan, nikmat nyawa, nikmat duit, nikmat kasih sayang dan sebagainya...tak terhingga...SUBHANALLAH...


Aku pun pernah nikmat aku ditarik...memang banyak kali sangat...banyak sebab kenapa ALLAH tarik balik nikmat tu...kadangkadang...dari silap kita sendiri...terus lalai dengan nikmat tersebut...sehingga terlupa pada pemberi nikmat....

Bila kita dapat nikmat tu...bahagianya rasa..seronoknya perasaan..rasa nak senyum sampai telinga...tapi bila nikmat tu ditarik..mula tarik muka..senyum pun dah tak seikhlas mana...ye tak??*kadangkadang..aku pun tak terlepas dari berperangai begitu..-.-

Nikmat itu dugaan..dugaan dari segi...bagaimana kita nak tangani nikmat itu dengan baik dan berhemah...nikmat yang ditarik balik itu juga dugaan..dugaan dari segi..bagaimana kita nak hadapi kesulitan akibat nikmat yang hilang itu....


Buat masa sekarang....aku bahagia...bahagia dalam diam orang kata...nikmat tu...ALHAMDULILLAH...tapi aku tahu..bahagia aku tu...sekejap je..takkan lama...jadi..aku perlu bersedia untuk hari itu....kebahagiaan itu..akan pergi tinggalkan aku...dan aku...cuma menanti kebahagian yang baru....masih ada lagikah?

Entah...aku pun kurang pasti...walau apa pun...terima kasih kepada dia...:)
ASSALAMUALAIKUM..

-------------------------------

YF : Berpijak di bumi nan nyata

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...