Monday, January 10, 2011

KATAKAN TAK NAK PADA ROKOK!!!

ASSALAMUALAIKUM!!

Seram pula tengok gambar ni -.-

Entri kali ni..aku nak bebel pasal ROKOK!!!kepada abangabang...kakakkakak...pakcikpakcik....yang merokok kat luar sana....kalau nak merokok...jarakkan diri anda dengan mereka yang tidak MEROKOK..bukan apa...kita kan berkongsi udara yang sama....tak nak la juga kita berkongsi asap yang tidak menyihatkan itu...sudah la dengan asap kereta dan pelbagai lagi asap telah kita sedut...ini pula..asap rokok..

Nasib baik aku belum tahap ni lagi -.-

Aku cakap ni pun...sebab selalu jugak tunggu bas kat bustop...ada abangabang hensem ni..hisap rokok...macho gila kot..*dalam hati....sesak dadaku ni...tak pikir plak?? -.-"

Kalau boleh...kurangkan ok...kalau boleh jugak...tolong la berhenti...tau kan menghisap rokok ni hukumnya HARAM?hah..tak tau la tu...aku dengar kat kursus kahwin hari tu...*apa kena mengena hisap rokok dengan kursus kahwin tah -.-"
Bukan la nak tunjuk aku tau semua halal haram kan...at least...kita cuba perlahanlahan..tak buat semua...jangan tinggal semua..betul tak? *alaala pakar motivasi gitu :D

Asap rokok tu pun..dah cukup membahayakan tau tak?orang yang sedut asap rokok lagi tinggi dia untuk dapat penyakit daripada yang menghisap...-.-

Contohcontoh penyakit kerana ROKOK

Yeah..yeah...mesti korang cakap...jumpa laki perokok tau laa..dah banyak kali orang cakap camtu kat aku...tapi itu semua di tangan Tuhan kan?kalau aku betulbetul bertemu dengan seorang lelaki yang mempunyai hobi ini..INSYAALLAH..aku akan nasihat dia sampai berbuih mulut aku..bernanah pun tak apa...bukan apa..ni untuk kebaikan dia juga..bukan untuk kebaikan aku seorang je kan?

Mainkan peranan anda sebagai masyarakat

Jauhi mereka dari asap rokok

Sayangilah keluarga anda...dan diri anda sendiri...sahutlah kempen "KATAKAN TAK NAK PADA ROKOK!!"
Kepada yang tidak merokok, aku ucapkan TAHNIAH dan teruskan gaya hidup sihat anda!!
ASSALAMUALAIKUM!! :D

-------------------------------
YF : Bila nak pergi main roller coaster ni? ;(

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...