Thursday, January 13, 2011

'KEHILANGAN' ORANG TERSAYANG




ASSALAMUALAIKUM...

Korang pernah merasai kehilangan orang terdekat atau tersayang?aku belum pernah lagi rasa...tak sanggup aku nak bayangkan kalau ada orang yang aku sayang, pergi tinggalkan aku....terutamanya ibu dan ayah...huuuuu..sekarang pun rasa nak nangis je bila taip nih...;((


YA ALLAH...panjangkanlah umur orangorang yang aku sayang...;((

Sekarang ni...selalu dengar kematian sahabat kepada sahabat....saudara kepada sahabat...even dalam suratkhabar pun..banyak kes kemalangan dan sebagainya...jika aku ditempat mereka???


Berdasarkan tafsiran Ibnu ‘Abbas tersebut, dapat kita ketahui bahawa pada setiap orang, berbeza tahap ujian yang dikenakan ke atasnya. Ini adalah selari dengan ayat pada surah al-Baqarah apabila Allah menyatakan;

لا يكلف الله نفسا إلا وسعها


Allah tidak memberi kesusahan seseorang hamba melainkan apa yang terdaya olehnya. [Al-Baqarah: 233]

Kiranya ALLAH tahu aku masih belum mampu untuk menerima ujian seberat itu...tapi..yang hidup pasti akan mati..aku wajib melaluinya...bukan aku saja...semua makhluk ALLAH pasti merasai kehilangan itu...

Semoga aku tabah dalam menghadapi dugaan itu kelak...INSYAALLAH...
ASSALAMUALAIKUM...

---------------------------------

YF : Perginya tak kembali

4 comments:

Wan Fakhrul Rin said...

Salam.. tahun lepas sorg kawan baik sy meninggal, demam panas.. Betul2 mengejutkan, minggu ni sebelum cuti jumpa dia, minggu depannye naik kolej balik, dia dah takde.. Menangis gak bbrp hari tu.. huhu.. tak sempat nak mintak maaf ape sume.. huu.. al-fatihah buat mereka yg sudah pergi

DIRIKU said...

@Wan Fakhrul Rin : WAALAIKUMUSALAM...sedihnya...:(
ALFATIHAH untuk arwah dan muslimin yang telah pergi juga..

Takut nak hadapi hari kehilangan....;(

yad'z said...

kee... takziah... yad'z pon... kehilangan orang yg betul2 yad'z sayang... dia orang pertama yang berjaya curi hati yad'z... die jugak orang pertama yang yad'z sayang pergi tinggalkan yad'z.... :'(

hagrai org yang kita sayang.. sebab bila die dah tak ada, baru kita sedar betapa kita sayang pada dia..

DIRIKU said...

@yad'z : yang dah lepas..biarkan ia lepas...kita yang masih hidup..teruskan perjuangan..saya doakan arwah ditempatkan bersama orangorang yang beriman..INSYAALLAH...:D

betul tu...hargailah orang yang sayang pada kita...sebab kita tak tau..esok lusa..masih adakah orang yang akan setia menyayangi kita..:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...