KES KRITIK MENGKRITIK

ASSALAMUALAIKUM sekali lagi yaww....

Aku ni sikitsikit kes..sikitsikit kes..ye la...tengok keadaan macam hot dan berpeluh...bagi aku hot la tuh..kuikuikuiku...*teringat lagu HOT and COLD by KATY PERRY ;)


Haish...bila kita bebas untuk mengatakan apa jua dalam blog kita..semuanya kita nak tibai ye?semuanya kita bebel tak tentu pasal tanpa fikir apa orang lain fikir...apa hati orang lain rasa...aku tau korang nak cakap apa....*ada aku kesah???
Hah...ni la yang payah...memang la aku pun selalu cakap macam tu..tapi kita kan ada akal...Tuhan bagi kita akal...fikir banyakbanyak kali..baru la keluar kan dari mulut yang satu ni...


Bukanlah nak cakap aku bagus....ni sesi muhasabah diri ok..kita kan blogger...jagalah silaturahim antara blogger....baru la best kan..aman damai je dunia kita nih...

Yang aku duk bebel ni pasal pa...ala...ada seorang hamba ALLAH nih...duk kritik orang lain pakai tudung camni lah...tudung camtu lah.....nak tegur boleh...apa ada hal..ye tak??
Tapi secara berhemah gitu....baru orang boleh terima apa yang kita nak sampaikan...dah tu...babitkan pula artisartis kat Malaysia nih....haiyaa..apa mereka tau meyh???
Ya..mereka Public Figure...ramai remaja sekarang jadikan mereka idola dan sebagainya...tapi tu la...jadi idola boleh rasanya secara umum...tapi kita amik yang baik je la kan..yang tak elok...dok jauhjauh nun..sakit mata je tengok...dah tu..turun plak kat hati...kan ke parah tu?

Pasal mangsa kritik..kesian dia..kecoh dah satu arena blogger sekarang pasal gambar dia tuh...dia antara talent sahabat aku....selalu pegi photoshoot bagai...kaki kritik pula pandai COPY PASTE gambar dia kat internet...and then kritik...fuhhh..best gila dia buat camtu kan...melainkan tak nampak wajah, nama dan identiti gambar....ok lagi la kot...owner gambar siap suruh buang lagi gambar tu..tapi si pengkritik ni buat bodoh je...haish...ada ka patut? -.-


Kepada MANGSA KRITIK....berhatihati ok untuk masa hadapan...tabahkan hati anda dan berusaha menjadi lebih baik....

Kepada PENGKRITIK...cuba ubah cara tu kepada yang lebih bijaksana...kalau tak reti jugak..belajar ngan bijak pandai...lagi dapat banyak pahala...INSYAALLAH....


Pape hal...kita yang melihat nih...ambil iktibar ok... :)

ASSALAMUALAIKUM!

--------------------------------------
p/s : Bila gerakgeri kita diperhatikan

Comments

Popular posts from this blog

Bibir Lembut Dengan Liquid Lipstick SoBella!

Ter’jatuh’ Hati Dengan Minyak Wangi Syahirah

Betul Ke Tudung Bawal Fareha Anti Kedut?