Monday, January 10, 2011

PEREMPUAN SUKA DAN TIDAK SUKA!!

ASSALAMUALAIKUM!!!

Aku tertarik satu entri ni...aku copy paste dari blogger AMNYRAUHAH...sahabat aku time di Politeknik dahulu...aku tujukan entri ni istimewa untuk SANG-SANG ARJUNA di luar sana..sila ambil perhatian!!!

Jom!!kita godek sesama!!! :D


------------------------------



PEREMPUAN SUKA : -

  • Lelaki yang kelakar
  • Berbudi pekerti dan bersopan santun ( bukan perempuan je kene bersopan )
  • Murah hati ( kalau murah duit lagi bagus )
  • Senyuman manja dan menggoda ( baru cair dan tak jadi nak marah )
  • Pandai memasak ( Lelaki pun kena pandai masak jugak, jangan harap nak kena hidang je! )
  • Pandai dalam mengenakan pakaian ( hensem dan kacak )
  • Penampilan/imej yg sesuai dengan citarasanya ( sama cantik sama padan )
  • Tak mudah naik angin ( penyabarla kan )
  • Laki yang suka bagi harta benda kat wanita ( haha )
  • Laki yang seksi dan ada bulu dada ( aww )
  • “Tak apalah,tadi U dah belanja I makan, jadi sekarang biar U belanja tiket wayang jugak”
  • Lelaki yg dapat ambik hati family (so sweet )
  • Berwawasan atau bercita-cita tinggi ( ada impian )
  • Mempunyai keyakinan diri yg tinggi 
  • Tahu menjaga maruah diri. Bersemangat dan tak mudah mengalah dalam situasi yg tertekan. ( takde buat skandal dengan orang lain )
  • Sentiasa berada di sisinya saat duka dan gembira ( tempat mengadu dan bermanja )
  • Tak berleter walau terpaksa sama-sama berlapar sebab takde duit! ( haha )
  • Sediakan keperluan wanita ( eh,boleh ke camtu? )
  • Mengambil berat dan bertimbang rasa 
  • Sikap kebapaan yang jelas ternyata
  • Sukakan kanak-kanak ( boleh jadi bapak mithali )
  • Suara lembut tanpa dibuat2 ( bukan awww tau!)
  • Pandai membawa diri. Tak kekok dibawa ke mana pun ( senang nak bawak lepak dengan kawan2  )
  • boleh dibawa berbincang dan memberi pendapat ( haa.bagus ni )
  • memberi sokongan moral dlm apa jua usaha yg dilakukan wanita 
  • tak memperkecilkan kelemahan dan terima seadanya 
  • tahu bersyukur
  • pandai berjimat-cermat
  • tak mengharapkan wanita dalam semua hal ( tak pemalasla ni kiranya )



PEREMPUAN TIDAK SUKA : -


  • Lelaki yg suka mengumpat ( pantang lepak je mesti mengumpat pasal awek )
  • sombong dan bongkak ( bajet hensem )
  • menunjukkan sikap yg terlalu memiliki ( macam dia sorang ada aweks )
  • hisap rokok ( membazir duit! duit tu boleh bawak g shopping kan )
  • “Kau ni macam orang tiga suku!”Mengutuklah tu… 
  • Lelaki yg melayan lelaki seperti alas kaki ( suka hati je )
  • Lelaki yg suka menunjuk2 utk dapatkan perhatian ( macamla bagus )
  • “Tak bolehkah U lakukan sesuatu yg betul!” ( macamla kau sorang je betol )
  • “Jgn cuba beritahu I apa yg patut I lakukan dan yg tak patut I lakukan..” ( berlagak pandai )
  • Lelaki yg hipokrit ( depan awek pijak semut pun tak mati.. )
  • pembohong dan suka mencari alasan ( banyak awekla tu! )
  • terlalu ingin mengetahui hal peribadi si wanita ( tak ada privasi langsung )
  • sukar buat keputusan terutamanya hal berkenaan hubungan mereka
  • kurang sifat kasih sayang walaupun terhadap binatang ( kejam sangat )
  • pengotor dan pemalas ( selekehla kan )
  • tak bertanggungjawab langsung ( pandai buat tak pandai tanggung )
  • tak pandai mengemas ( nak harap perempuan je )
  • terlalu bebas dan kuat bersosial hingga tiada batasan pergaulan ( banyak sangat awek )
  • kuat berleter walau hal remeh temeh ( cerewet! )
  • boros berbelanja ( pergi shopping kalah perempuan
  • sikap manja yg terlalu menyakitkan hati
  • “Queen Control” atau suka mengarah2
  • tak pandai bergaya atau selekeh
  • suka mengungkit2 hal-hal lalu
  • panas- baran
  • kuat merajuk dan sukar dipujuk
  • terlalu pendiam sehingga susah utk berkomunikasi
  • tak mahu mengakui kesilapan dan EGO! 
  • Kedekut! Asyik nak harap perempuan je
  • Tak mahu mengalah dengan perempuan
  • Tak Romantik ( ape kes macam kayu je )

------------------------------

Hohohoo!!amacam SANG-SANG ARJUNA di luar sana???buat ke tak??buat ke tak??berhatihati la ya....:D
Selidik ok!!
ASSALAMUALAIKUM!!

------------------------------

YF : Tolak ansur juga perlu ada <3

2 comments:

arep_lockermonth said...

hoho..byk ciri2 tuh!

DIRIKU said...

@arep : tang mana tu yang banyak?tak suka or suka? :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...