Saturday, February 26, 2011

KERUMITAN YANG MELANDA SEORANG PEREMPUAN

Eh..apa yang rumit sangat pasal PEREMPUAN ni??bab pakaian ke???ke bab make up??atau perhubungan??

Hah..mohmoh...kita eja sesama XD

---------------------------------


  • Jika kamu melayannya dengan baik, dia fikir kamu cuba "mengorat" dia..Sebaliknya jika tidak, kamu akan dianggapnya sombong
  • Jika kamu berpakaian segak, dia fikir kamu cuba untuk menggoda perempuan lain..Sebaliknya jika tidak dia akan kata kamu kekampungan
  • Jika kamu berdebat dengannya, dia kata kamu tak pernah dengar cakap dia..Sebaliknya jika kamu berdiam diri, dia kata kamu dah bosan dengan dia
  • Jika kamu lebih pintar dari dia, dia akan cari "point" untuk jatuhkan kamu..Sebaliknya jika dia yang lebih pintar, dia kata "eh!nak melawan pula"
  • Jika kamu share masalah dengan dia, dia akan dengar tapi dalam hati "tu masalah kamu"..Sebaliknya jika tidak, dia tuduh kamu merahsiakan sesuatu daripadanya
  • Jika kamu cerewet padanya, dia anggap kamu seperti tidak memahami..Sebaliknya jika dia cerewet pada kamu, itu kerana dia mengambil berat
  • Jika kamu mungkir janji kamu, kamu tidak boleh dipercayai dan di cop sebagai lelaki penipu..Sebaliknya jika dia ynag ingkari janjinya, dia akan beri 1001 alasan untuk "cover"
  • Jika kamu menyakitinya, kamu dianggap kejam dan dayus..Jika dia yang menyakitimu,itu kerana kamu terlalu sensitif dan terlalu sukar untuk dijaga hati

----------------------------------------

Betul tak wahai kaum hawa???hehehehe...ala..lelaki pon lebih kurang juga..ye tak??dahdah..aku tak nak tengok korang menggeleng kepala..memang TIPU itu semua XD
ASSALAMUALAIKUM 

---------------------------------

YF : Belajar dari kesilapan

LELAKI ITU MUDAH

Aku nak post pasal DUNIA LELAKI...kenapa jadi LELAKI ni..dari segi perhubungan..sangat mudah dan biasa...ye la..tak macam perempuan..dari segala aspek..pasti dititikberatkan..eh..mestilah..nama pun perempuan..itulah pentingnya ada perempuan di dalam hidup seseorang lelaki...

Ok...aku merepek lagi..jomjom!!tengok bagaimana seorang LELAKI menguruskan perhubungan mereka...

---------------------------


Seorang lelaki tidak sama dengan seorang wanita. Lelaki juga tidak akan menjadi wanita, dan begitulah sebaliknya. Ramai wanita menganggap lelaki sukar difahami, begitu jugalah pendapat lelaki. Berikut dinyatakan bebarapa sifat lelaki secara umum agar anda mudah memahami mereka:

Hidup lelaki lebih mudah

Lelaki lebih mudah cara hidupnya berbanding dengan wanita. Kerana itu lelaki sukar untuk memahami jika sesuatu perkara itu disampaikan dalam bentuk kiasan oleh wanita. Wanita suka berkias dan berharap lelaki faham. Tetapi, lelaki lebih suka jika ianya dijelaskan dengan bahasa yang mudah, dan secara berterus-terang. Sekiranya wanita tidak jelas mengenai sesuatu perkara, tanyalah secara terbuka kepada lelaki.

Bahasa lelaki adalah berlainan

Lelaki bercakap dengan bahasa yang berlainan. Ini yang menyebabkan lelaki dan wanitasukar berkomunikasi antara satu sama lain. Apa yang lahir dari kata-katanya jika dia bercakap dengan wanita, adalah berbeza daripada apa yang dimaksudkan. Ini bukan bererti dia berbohong. Maka adalah lebih baik bagi wanita untuk memahami lelaki dari apa yang dilakukan berbanding dari apa yang dikatakan. Lelaki tidak pandai melahirkan rasa hatinya dalam bentuk kata-kata.

Lelaki suka membisu

Wanita berkebolehan untuk membicarakan sesuatu subjek yang sensitif dan mendukacitakan sebagai salah satu cara berhadapan dengan realiti. Tetapi lelaki lebih suka untuk menyembunyikan dan membisu.

Lelaki tidak kompleks

Jika terdapat semua tanda yang menunjukan bahawa seorang lelaki hanya mahu wanita menjaganya, mengemas rumah, menyediakan makanan untuknya, wanita harus percaya bahawa itulah yang lelaki tersebut mahu. Ini bukan bererti lelaki berfikiran primitif, tetapi lelaki memag sedemikian. Wanita selalu menganggap lelaki sebagai kompleks, tetapi sebenarnya kehendak lelaki adalah mudah.

Jangan paksa lelaki

Bila wanita mendesak lelaki mendedahkan perasaanya, mungkin lelaki itu akan mendedahkan sesuatu yang wanita itu tidak suka mendengarnya. Malah adalah lebih baik jangan bertanya dan menyelidik sampai ke akar umbi. Malah apa yang penting wanita itu perlu membaca bahasa badan lelaki, matanya, atau perubahan mendadak dalam corak perlakuannya. Jika dia pada kebiasaannya suka membaca tetapi tidak melakukannya, mungkin pada masa itu fikirannya sedang kacau.

Lelaki berahsia dengan lelaki lain

Tidak sebagaimana wanita yang lebih mudah untuk bercerita masalah yang dihadapinya kepada wanita lain, harapan dan kebimbangan yang dirasainya dan pelbagai cerita peribadi, adalah sukar bagi lelaki untuk menjadi mesra secara verbal sedemikian rupa. Untuk melakukannya lelaki memerlukan kekuatan dan keberanian yang maksima.

Lelaki pentingkan kejujuran

Sepertimana wanita, lelaki juga pentingkan kejujuran. Jika lelaki tahu yang kekasihnya atau isterinya suka bercerita kepada wanita lain tentang dirinya, besar kemungkinan lelaki itu tidak akan bercerita lagi secara mesra mengenai hal-hal rahsia yang lainnya. Kejujuran adalah penting bagi lelaki. Seorang suami mahu isterinya menyimpan rahsia-rahsia rumahtangganya.

Lelaki Perlu Keselesaan Perasaan

Wanita sering menganggap lelaki sukar difahami. Sebenarnya ini juga anggapan lelaki pada wanita. Berikut dinyatakan beberapa sifat umum lelaki agar kita lebih memahaminya.

Lelaki tidak suka dikritik

Jangan mengkritik lelaki, memainkan jika wanita itu bersedia untuk bertikan lidah dengannya. Lelaki tidak begitu terbuka untuk menerima kritikan. Mengkritik di belakangnya, contohnya kepada saudara atau rakannya, mungkin dapat mengelakkan konfrantasi serta merta tetapi dia akan berasa marah juga apabila perkara tersebut disampaikan kepadanya.

Cara baik mengkritik lelaki adalah dengan cara berjenaka dan lembut. Cara lelaki mengkritik adalah berlainan dan ia jarang dilakukan oleh wanita. Bila lelaki mahu mengkritik, masa dan keadaan dipilih dengan teliti. Bila menegur, perbincangan itu ringkas, tidak emosi dan tepat.

Untuk mengkritik lelaki eloklah kiranya kritikan itu digabung dengan sedikit pujian.

Lelaki juga mahukan sokongan

Bila lelaki menghadapi masalah dan mengadu pada wanita, wanita harus memberitahu lelaki itu bahawa dia masih diperlukan. Lelaki mahukan keselesaan perasaan dan sokongan serta kata-kata lunak seperti: "saya cintakan abang.." atau "Tidak kira apa yang terjadi, saya tetap bersama abang…"

Lelaki dan ego

Ramai lelaki menunjukkan egonya pada dua masa, pertama di dalam kerja dan kedua di ranjang. Ini biasanya menyebabkan wanita menjadi bosan. Tetapi sebaik-baiknya wanita patut mempertingkatkan ego suami atau kekasihnya.

Wanita yang menyemarakkan api cinta akan menikmati kehangatan api cinta itu. Lelaki mahu wanita memberitahu bahawa sumbangannya diiktiraf dan dilnilai. Jika anda tidak menyatakan kepadanya, siapa lagi? Jika anda mempertingkatkan ego lelaki, ia kan membuatkan lelaki merasa senang dan setiap orang disekelilingnya akan mendapat faedah, terutamanya yang dicintainya.

Lelaki mesra tanpa beremosi

Antara perkara yang ada pada lelaki dan wanita ialah kehendak mutlak untuk dikasihi dan mengasihi sebagai balasan. Intimasi emosional, bersatunya jiwa bukan hanya jasad, adalah cara bagaimana kasih sayang itu lahir. Ianya bukan satu proses sahaja.

*Catatan : Sumber dari FORUMTENTANGCINTA

---------------------------

Tapi yang peliknya...lelaki zaman sekarang...kalah perempuan tau!!!nak tahu kenapa...bila bab bergosip...diorang pon PRO gak!!bila bab mesra dengan perempuan...haish..lain macam je...bila bab curang...terbaik...bila berbohong...bagi diorang laa...diorang memang sangat bijak tang tu..

Hahahaha..itu yang aku tengok depan mata aku laa..tapi yang PEREMPUAN..jangan nak gelak sangat ek..korang pon *termasuk aku...lebih kurang jaa...jangan nak mengutuk LELAKI lebih sangat...kita ni manusia biasa je...pape hal pon..jangan buat benda yang boleh mendatangkan pergaduhan, kebencian sesama kita..harapharap dijauhkan dari kehidupan aku..aku tak suka gaduhgaduh ni..wrestling ok!! *poyo -.-

ASSALAMUALAIKUM!!

---------------------------

YF : Kau ingat aku tak?


FESYEN RAMBUT || BOTAK JE LA SENANG...

Nak tengok tak fesyenfesyen rambut yang agakagak boleh "digayakan pada public"???
Kalau nak cuba untuk sukasuka...silakan lah ye! XD


Hah, amacam??COOL tak???cool kan??Boleh rasanya potong rambut camni..pastu..pergi kat Central Market ke..KLCC ke..mesti orang kagum gila kat korang!! -.-
ASSALAMUALAIKUM

-------------------------------

YF : Hijap is my choice

MASIH ADAKAH PENJELASAN ITU?


Adakah penjelasan di sebalik apa yang aku rasa sekarang??
Adakah penjelasan di sebalik kekeliruan yang aku alami??
Adakah penjelasan di sebalik rasa serba salah aku ini??
Adakah penjelasan di sebalik apa yang terjadi??
Adakah penjelasan di sebalik kebahagiaan ini??
Adakah penjelasan di sebalik keraguan ini??
Adakah penjelasan di sebalik katakata itu??

Hanya Dia yang lebih mengetahui..
Aku hanya mampu menunggu penjelasan itu tiba di hadapan aku..
ASSALAMUALAIKUM

----------------------------

YF : Aurora

SAYA DAH BERKAHWIN...SAYA OK...

Saya telah berkahwin..
Saya telah menjadi milik orang secara halal...
Saya telah dimiliki orang yang saya cintai..
Saya telah mempunyai status sebagai seorang isteri...
Saya telah menjejakkan kaki ke alam rumahtangga...

Ehsan En Google

Saya ok..kerana...
Saya bangga telah mendirikan masjid...
Saya bangga telah mengikut sunnah Rasulullah..
Saya bangga tidak perlu berasa gundah...
Saya bangga tidak takut dengan JAI kalau mereka buat serbuan
Saya bangga dapat tunjukkan kad nikah kalau kena tangkap oleh JAI...
Saya bangga orang tak boleh pandang serong pada kami berdua...
Saya bangga saya milik suami saya seorang...

------------------------------

Bila tah aku nak rasa perasaan macam ni...best...;)
ASSALAMUALAIKUM

------------------------------

YF : Risau dengan dia

Friday, February 25, 2011

KANAK-KANAK VS DEWASA

Nak tengok tak wajah artis masa kanakkanak???kiranya..korang takkan expect diorang akan jadi HOT macam sekarang nih...fuhhhhh...sangat berbeza bhai!!!korang pon boleh nganga tengok pic ni XD *hiperbola telah  berlaku

PARK JUNG AH

PARK SOOJIN

JUNJIN

KYUNG HO

SEUNGHYUN aka TOP

TAYLOR SWIFT

ORLANDO BLOOM

MILEY CYRUS

ROBBERT PATTINSON

KRISTEN STEWARD

DAKOTA FINNING

MICHAEL JACKSON

Haish...tu je la setakat ni..kalau aku ada jumpa lagi...aku post ok!!

ASSALAMUALAIKUM *mengantuk gila!!

-------------------------------------

YF : Tak mungkin kerana sayang

FESYEN KASUT || SIMPAN DALAM ALMARI KACA..BUAT PERHIASAN

Nak tengok kasutkasut yang pelik dan boleh dipandu???jom kita cek satusatu naaa...
Jangan berebut...tak lari de kasutkasut nih...-.-


Kasut yang boleh dipandu dengan laju :-


*Catatan : Sumber dari FCUK

Hah..yang boleh dipandu tu..jangan lah letak dalam almari kaca pula...kang korang kata..aku pula yang suruh..hadoi..pe ke lurus sangat korang nih??

Ke korang nak pakai gak kasutkasut di atas tu?-.-
Pakailaa..kalau terpeliot...jangan salahkan aku ok..
ASSALAMUALAIKUM

--------------------------------

YF : Percaya atau tidak

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...