Friday, February 25, 2011

AKU SELALU ADA MASALAH DALAM HIDUP...KAU TAK ADA MASALAHKAN???


Kita selalu fikir kita je yang ada masalah...
Kita je yang pening kepala nak selesaikan masalah tu...
Kita je yang tak tenteram..
Kita je yang tak tidur malam fikirkan masalah..
Masalah kita je yang besar dan sangat membebankan..

Kita selalu perlekehkan masalah orang...
Masalah diorang kecil je...
Tak macam masalah kita...
Masalah diorang biasa je..
Boleh tidur lena lagi...

Tapi apa kita tahu??
Kita tidak berada di tempat mereka pun..
Pernah kita berfikir sekiranya kita berada di tempat mereka??
Jangan harap....kita akan fikir...yang kita saja betul..
Diorang semua salah...

Selalu mengeluh dengan nasib yang menimpa kita..
Selalu salahkan takdir..
Selalu termenung sana sini memikirkan keadaan sendiri...
Selalu salahkan orang atas kesilapan diri sendiri...

Tapi itulah dunia...
Semuanya pasti bermasalah..
Duit..keluarga...tempat kerja...
Masyarakat...dan segalagalanya...
Kecil atau besar..
Hanya orang yang mengalami saja yang tahu...
Berat mata memandang..berat lagi bahu memikulnya...
Hanya orang gila yang tak ada masalah..
Setuju??

ASSALAMUALAIKUM

-----------------------

YF : Terkantoi -.-



2 comments:

Wan Fakhrul Rin said...

Setuju! Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul. Moga kita semua terus diberi kekuatan utk menjadi tabah -.-

DiriKu said...

#Wan Fakhrul Rin : sobsob...tetiba sedih :(

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...