Tuesday, February 22, 2011

FRIEND EAT FRIEND???

FRIEND EAT FRIEND???hahahahaha..kesengalan aku telah tiba..haish..kawan makan kawan laaaa!!!adoi...rosak BAHASA JIWA BANGSA aku..

Ok..aku nak cerita pasal KAWAN MAKAN KAWAN...sedap ke weih??sedaplaaa..yang makan tu..yang dimakan..kesian dia..ishishish..nak tahu ciriciri dia???ala..ciriciri KAWAN MAKAN KAWAN ni laa...jomjomjom!!!


-----------------------------

Kawan Yang Suka Makan Kawan
Boleh jadi kawan makan kawan ni ialah kawan lama korang yang makan sepinggan, tidur sebantal yang korang dah berikan kepercayaan sepenuhnya. Mungkin kerana seorang perempuan yang korang berdua sangat suka tetapi perempuan tersebut milih kawan korang. Tu korang tak puas hati dan korang burukkannya di belakang kawan korang tu.

Kawan Yang Macam Kawan Tapi Tak Boleh Dibuat Kawan
Boleh jadi kawan macma ini dia berbaik-baik dengan korang sebab pada satu masa nanti diorang boleh gunakan korang. Dia boleh menjadi kawan rapat, bila susah dia cari korang tapi bila senang dia akan hilang buat sementara.

Kawan Yang Tak Reti Bahasa
Kawan yang tak reti bahasa ini sebenenarnya dia faham apa yang korang cakap tapi dia buat bengap atau bodoh seperti tak paham. Contohnya, harta kita dia buat macam harta dia sendiri atau dah la tumpang almari baju lepas tu ngan baju-baju kita dia sarung sekali.

Kawan Yang Kedekut
Kawan yang kedekut taik hidung masin. Apa sahaja pun berkira walaupun duduk serumah. Lima sen pun nak berkira payah la. Jangan harap la korangan nak merasa dia belanja makan.

Kawan Yang Klepet Kawan
Kawan yang suka memintam barang-barang korang dan kata nak pulangkan tapi bila dah pinjam dia tak reti langsung nak pulangkan. Bila korang mintak pun dia buat muka tak bersalah aje.

Kawan Yang Suka Tipu Kawan
Dia bercerita seperti dia tidak bersalah langsung tapi rupanya cerita tu cuma nak meraih simpati korang agar ada orang percayakannya, padahal yang bersalah adalah dia.

Kawan Mengata Kawan
Kawan yang korang percaya sangat dengan dia tap idepan korang dia sokong je apa korang buat (yang baik la) tapi rupanya bila korang takde dia mengata dan mengutuk korang yang macam-macam, serupa talam dua muka.

*Catatan : Sumber dari SHAKROIL

-----------------------------

Hah..hah?tunduktunduk kepala asal???malu la tuh..terkena kan??
Harapharap aku tidak seperti ini...INSYAALLAH..kalau pernah tu..maafmaaf...aku insan biasa...;(
Teman bagiku ibarat cahaya matahari yang menyinari hari aku...;)
ASSALAMUALAIKUM

-----------------------------

YF : Two is better than one

5 comments:

padlie said...

Harapnye saya xde ciri2 yg disenaraikan ni..
kalau ada, kena bagitau sbb sikap buruk perlu diubah..

Entry terbaru padlie: Saudara Anjing

garfield88_aini said...

sy pernah dapat kawan macam nie... sedih sgt2 coz kami dh putus shbt...

DiriKu said...

@padlie : harap yang sama :)

@garfield88_aini : sedihnya kalau hilang seorang kawan..

senydream said...

2 is better than 1..yup..sy setuju itu..;)

arep_lockermonth said...

arep pon pernah buat entry sal kawan makan kawan nih!!


arepnakbebel: MALAY + ENGLISH = MANGLISH!! ( tak salah kalau mencuba )
arepnakbebel: HIKAYAT MERONG MAHAWANGSA (10 mac 2011)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...