Sunday, February 6, 2011

GEGAR 1,000 BLOG OLEH BEN ASHAARI!!!




SAYA SOKONG DUNIA BLOG dan SAYA SUKA KERANA SAYA MINAT MENULIS DAN MEMBACA BLOG ! ANDA BAGAIMANA ??

Ok...ni SEGMEN BEN ASHAARI...sekali lagi...saya sokong usaha beliau untuk memartabatkan lagi dunia blog ni...kadangkadang..orang fikir..ala..tak ada faedah nak buat blog ni..buang masa...itu memang betul kalau kita buat blog tak ada hala tujuan...macam kita pergi keluar..naik kereta..memandu..memandu..memandu..dan terus memandu..tapi tak ada hala tujuan...tak tahu nak pergi..kan ke membazir minyak macam tu?minyak pun dah naik sekarang...so..manfaatkanlah kemudahan yang ada..esok lusa..tak ada minyak..jalan kaki je la...XD

Itu pendapat aku...menulislah..kalau anda sememangnya minat menulis...tak untuk kebaikan orang lain..kebaikan diri sendiri...bila kita dah menulis...kita mesti baca balik, kan?Tengok apa kelemahan kita..so, tingkatkan kelemahan itu..tulis sesuatu yang lebih baik dari itu...

Aku tahu juga..blog aku tidaklah seberapa pun..tapi aku teringin nak bagi sesuatu yang aku tak boleh nak bagi kat dunia nyata...sebab aku ni rendah diri sikit kat luar..dan bukan bermaksud aku tinggi diri ya kat alam maya..cuma..itu buat aku rasa lebih selesa..sebab para pembaca takkan kenal empunya blog...mereka hanya kenal blog itu sendiri..bagaimana blog itu berfungsi..begitulah mereka akan mengadili empunya blog..

Blog kat Malaysia..semakin banyak..jadi..saingan juga sangat tinggi..bukan maksud aku untuk jadi popular atau apa pun..cuma..dari segi info dan sebagainya..rajinrajin BLOGWALKING atau BW..tengok cara  para blogger yang lain buat entri..tak rugi pun..kalau rajin lagi..tinggalkan komen yang positif..bukan negatif..sebab para blogger ni umpama jiran kita..hargai usaha mereka..sebab berani nak teruskan penulisan mereka...dan dari situ juga..kita juga akan jadi bersemangat untuk menulis dan terus menulis...

Pedulikan juga kalau blog anda tidak dikerumuni oleh para pembaca mahu sesiapa pun..kalau mereka menjenguk pun..biarlah mereka ikhlas menziarahi blog anda..bukan kerana terpaksa atau apa pun...sebab itu lebih baik..dan itu menunjukkan blog anda bagus...

Teruskan usaha anda untuk menjadi lebih baik..dari semalam...INSYAALLAH
ASSALAMUALAIKUM!!

-------------------------

YF : Biarkan saat ini terhenti :)

12 comments:

Matika said...

good luck bro...nice entry..

DiriKu said...

@Matika : ades..saya babe..bukan bro..hahha..nyway...terima kasih XD

Syarifah Nornazrah Al Yahya said...

sama2 kita memeriahkan segmen ni :)

Tengku Nizam said...

gud luck gak bro , hehe , salah plakk . gudluck yulia , ni buat entry da cam tulis berita da ni , hehehehe <3

nurazzah8 said...

Salam ziarah dan salam perkenalan...
ni akak dah balas kunjungan...

harap selepas ini dapat memanjangkan silaturrahim...IA

Kak Azzah8
http://kisahtaksempurnadariku.blogspot.com/2011/02/gegar-1000-blog-oleh-ben-ashaari.html

♥yaya budak suka embun♥ said...

salam kenal :D
jom gegaaaaaaarrrr

DiriKu said...

terima kasih | terima kasih | terima kasih XD

Novelgurl said...

Assalamualaikum

yups2 ..betul3 ! yeay kita serupa :P

Lulu caldina said...

Jom gegar bersama...

faraa halim said...

singgah dri blog abg ben ;)

.:hanna radzi:. said...

dtg gegarkan blog ni :)

feel free,visit my blog lak :)

if suka,leh folo :)

luvmum said...

salam ziarah,nice blog

jemput ke http://ummiluv.blogspot.com/
keep in touch ok ♥♥♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...