Tuesday, February 22, 2011

IQ TINGGI TAPI ADAB....ZEROOOOOOOOOOOO!!!



Hah hamik kau...haish..aku tak paham betul la zaman sekarang ni..nak kata ORANG MUDA yang biadap...ORANG TUA pun lebih kurang sama ja!!macam mana la nak jadi tauladan padan ORANG MUDA sekarang ni kalau ORANG TUA pun tak tahu adab dan nilainilai murni masyarakat kita???

Alkisahnya...teman adik aku ni..telah menghadiri sebuah seminar di salah sebuah pusat tuisyen area tempat aku..dalam jadual, seminar tu akan tamat tepat pada pukul 10.00pm...Haih..dah kata pun perancangan..tak semestinya tepattepat pukul 10.00pm kena habis..macam tak biasa..alaaa..paling tidak pun..mestilah tahu ayat ini...

"KITA MERANCANG, TUHAN YANG MENENTUKAN"

Ni kira orang tak ada ilmu agama pun tahu la nak cakap...*maaf ya
Tapi seminar tu telah berlarutan hingga mendekati 1030pm...adalah seorang PAK CIK PANDAI ni..anaknya ada di dalam seminar tu...terasa bengang yang amat kot..sebab jam dah menandakan pukul 10.00pm..tapi anaknya tak juga keluarkeluar...dengan selamba KODOKNYA..BELIAU ni...menerjah dalam bilik seminar tu..dan dengan lantangnya..BELIAU mengatakan..

"THIS IS RUBBISH!!!"

Dan blablablabla..tak tahu apa lagilahkan yang BELIAU dok kecohkan..tapi cukup untuk budakbudak kat situ memandang sesama sendiri...penceramahnya terkejut la kan..tapi adik aku kata..penceramah tu tetap dengan sesi ceramahnya..bagus lah penceramah..teruskan je..Tahu pula PAK CIK ni SPEAKING...tapi adab masuk majlis orang..tak tahu pula...

PAK CIK..kalau marah pun sebab lewat 30minit...jangan la terjah majlis ilmu macam tu sekali..tak elok..anakanak pergi melepak nak dekat satu hari kat luar..tak mengamuk pula...aku pula yang jadi penceramah karang....-.-

Dah la..emo aku cakap pasal benda macam ni...benda senang dan umum...semua orang tahu..orang barat pun..tahu tau nak masuk majlis macam mana -.-
ASSALAMUALAIKUM

-----------------------------------

YF : Hampir kesemuanya tentang dia

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...