Wednesday, February 23, 2011

SAYA NAK JADIKAN AWAK ISTERI...SAYA JANJI...

Saya nak kahwin dengan awak..nak jadi suami awak...awak setuju tak?Saya JANJI akan masuk meminang tahun depan..awak sanggup tunggu saya??Saya bagi cincin ni sebagai tanda JANJI saya kepada awak...bila dengan awak...saya bahagia sangatsangat..harihari saya jadi indah dengan adanya awak..awak percayakan saya, kan?


Hah...Di atas tu cuma satu situasi saja..aku nak cakap pasal JANJI..dalam perhubungan..pasti ada situasi di atas ni..betul tak??tipulah kalau korang cakap tak ada..kalau tak ada...nampak sangat korang mainmain dengan kekasih korang...apa?nak marah..sila tinggalkan komen ye XD

JANJI..patutkah kita buat sesuatu JANJI yang tidak pasti akan terjadi??Kita berjanji bila rasa gembira atau tertekan dengan sesebuah situasi..gembira..contohhnya di atas..tertekan..bila kita buat salah...kita berjanji tidak akan buat lagi..Sedangkan orang yang tidak tepati janji sangatsangat dianaktirikan...betullah...sekali kau dah mungkir janji..orang akan ingat tau..lagilagi yang membabitkan situasi di atas...

Tapi..bila kita tak buat JANJI..orang kata kita menipu laa...tak ada komitmen dalam hubungan laa..bila kita tak kotakan JANJI..habis semua orang akan marah kita..kan??

Isunya..patutkah kita membuat JANJI??sekadar untuk menyedapkan hati atau sememangnya kita benarbenar yakin dapat mengotakan JANJI itu??

Bagi aku..jangan berjanji kalau tak mampu tunaikan..cukup sekadar berkata..SAYA AKAN CUBA YANG TERBAIK..ataupun..INSYAALLAH..kiranya 50-50 lah..jadi..kita tahu..kita tidak terikat dengan janjijanji yang diucapkan...dan sepatutnya..pendengar faham..yang kita tidak berjanji dengan mereka.. :)

*peringatan untuk diri aku sendiri

ASSALAMUALAIKUM

-----------------------

YF : Aku terima nikahnya

2 comments:

Biey said...

tak perlu berjanji..cukuplah sekadar 'tengok lah dulu'.. kerana dunia skang nie terlalu banyak perkara yang tidak diundang berlaku..

DiriKu said...

#Biey : betul tu...jangan berjanji :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...