Saturday, February 19, 2011

TUTTING || TARIANKAH???



TUTTING...apakah itu???yang aku faham..selain TECKTONIK...TUTTING juga menggunakan TANGAN sebagai medium untuk mengekspresikan sesebuah tarian...waaa..macam mana tuh???

Okok..dengan bantuan EN GOOGLE yang hensem lagi kacak..aku jumpa satu penjelasan mengeani TUTTING ini...ia juga boleh diserapkan dalam POPPING..nak tahu..search kat EN GOOGLE ok..XD
"Tutting is a style of dance that consists of making geometric positions and movements. Its style mostly deals with 90 degree angles. 
Tutting is said to have originated from the Egyptian culture because the dance mimics the way an Egyptian would walk and move.

This style of dancing is linked very closely with popping. For instance, many poppers tend to incorporate tutting to enhance their moves.

The aim to tutting correctly, is to create solid shapes with your hands and arms with the correct geometric measurements. It sounds very difficult and quite technical, however once you succeed there is no turning back."
Hah..faham tak??kiranya memang sepenuhnya menggunakan bahagian tangan...dan terpulang kepada individu itu sendiri untuk menzahirkan tarian mereka dengan menggunakan tangan..haish..memang gempak kot diorang buat..nak contoh??jom tengok!!


Nak belajar bang...boleh??hahahaa..lupakan la dik..XD
ASSALAMUALAIKUM

---------------------------

YF : Aku percaya kau sebab kau tak pernah tipu aku

2 comments:

TAYAR PANCIT said...

hai..saye da follo awak :) follow me back http://tayarpancit.blogspot.com/2011/02/ryan-giggs-sign-kontrak-baru.html

padlie said...

dalam video clip sorry-sorry tu tutting ke?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...