Wednesday, April 13, 2011

DANGDUT SEMAKIN DITELAN ARUS KEMODENAN

Fulamak...ayat karangan tu!!okok.seriusserius..bahasa jiwa bangsa ok...jadi jangan nak gelak sangatlah ya... XD

Pagi tadi...aku baca suratkhabar Utusan...dalam tu ada ruangan Mega kan..dia buat satu artikel pasal zaman kegemilangan dangdut....yang dulunya dimonopoli oleh Iwan dan Amalina..aku kenal diorang sebab masa aku kecik dulu...selalu juga dengar lagulagu diorang...pergh...jangan tak percaya pula...dan aku akui laa..aku minat gak dangdut nih...dangdut diorang sedap didengar kot..tak overthetop la kiranya...aura tu yang penting...memandai je aku cakap..tapi itu pandangan aku lah kan..pandangan korang aku tak tahu lah..

Bila Amalina mengundurkan diri...memang terasa tempias kepada sesiapa saja yang memperjuangkan irama dangdut..betul...tak caya??jom..baca sini..."TIDAK MUNGKIN BANGKIT KEMBALI"

Lagulagu dangdut yang famousamous masa tu..MEMORI DAUN PISANG, YANG SEDANG SAJA, ASYIK, SECANGKIR MADU MERAH dan macammacamlah....korang carilah sendiri kat YOUTUBE...heheeheh...

Aku terlupa dangdut sementara waktu sehinggalah aku menuntut ilmu di PSIS dua tahun yang lepas...ada satu subjek tu..nama dia TRENGKAS...aku malas nak cerita lebih pasal subjek tu..huh..tapi masa latihan...kitorang diberikan lagulagu tau...tak kisahlah..lagu apa pun..masa nilah yang aku dengar balik lagulagu dangdut...pensyarah aku tu pun suka dangdut juga rasanya...hahhahahhaa....#maafmaaf C:

TAPI...yang paling aku suka kan..lagu DIAM-DIAM JATUH CINTA oleh RAMLAH RAM...fuh...masyuk....hahaha..dahdah..panjang aku merepek nih...aku nak bagi korang dengar lagu nih...mengimbau kembali detikdetik dangdut menduduki carta teratas :)

----------------------------------------




Lirik -

Diam-diam.. berpandangan..
Mata bertentang mata..
Malu-malu.. aku malu..
Kau buat begitu..

Jeling-jeling.. kau menjeling
Senyumanmu menggoda..
Lama-lama.. dalam diam
Aku jatuh cinta..

Beginikah rasanya
Sakit asmara..
Siang malam gelisah..
Ingin bersama..

Ku tunggu, ku menanti
Kata cintamu..
Biar senang dihati
Ku disampingmu

Jangan-jangan kau berpura
Sembunyikan hatimu..
Bukan-bukan ku tak tahu
Debar didadamu..

Kita saling sama cinta
Tetapi malu-malu
Diam-diam jadi rindu
Rinduku padamu

Dulu malu tapi mahu
Kini baruku tahu
Diam-diam jatuh cinta
Bersama akhirnya.


----------------------------------------

Heeee...aku jadi gila kejap malam nih...#bukantiapmalamke? -.-
ASSALAMUALAIKUM



----------------------------------------

YF : Aku mahu..kau? C: 


2 comments:

arep_lockermonth said...

ewah ewah..DANGDUTTTT~

DiriKu said...

@arep_lockermonth: hahahahaha..sekalikala XD

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...