Saturday, April 16, 2011

MAKANAN PALING KREATIF || PELIK DAN JIJIK

Waaa...mentangmentang aku dalam mood suka makan sekarang nih...semua nak post pasal makan je lah ye??hah..ni bukan makan sebarang makan tau..hanya orangorang tertentu je yang boleh makan..kenapa aku cakap macam tu??

Jom kita tengok kreatif sangat ke makanan diorang tu?? #jangan tengok sambil mengunyah :)

---------------------------------------

1. Burger “Cindil” di China

Cindil atau anak tikus yang baru lahir dipercayai boleh menambahkan stamina dan menjadikan tubuh lebih sihat. Selain itu Cindil juga mempunyai kandungan protein yang tinggi. Cindil juga boleh mengubati pelbagai jenis penyakit, dan salah satunya adalah asma. Di negara China penyajian Cindil beraneka macam dan salah satunya adalah dengan Burger.


2. Otak Monyet Hidup di China

Otak monyet yang masih hidup kononnya boleh mengubati masalah vitalitas pada lelaki terutamanya penyakit Impotensi, selain itu juga dapat menambah stamina. Di China, dipercayai bahawa otak monyet yang masih hidup (Otaknya yang masih berdenyut) merupakan ubat yang paling mujarab untuk ubat kuat. Monyet yang masih hidup dimasukkan ke dalam guni, kemudian dipukul kepalanya sampai pengsan dan diusahakan jangan sampai mati, kemudian kulit kepala oibahagian atas dikupas untuk diambil otaknya mentah-mentah dan disantap dengan menggunakan sedutan. Di Indonesia juga terdapat daerah-daerah yang menjual makanan seperti ini, seperti Sulawesi, Medan, Lampung, Jawa Timur, dan Kota Jakarta.


3. Daging Tikus Goreng di China

Tikus-tikus yang biasa berkeliaran di sawah para petani ini yang biasanya menjadi incaran sebagai lauk makan oleh kebanyakan orang-orang di China. Daging tikus yang telah dibumbui digoreng dan dimakan dengan menggunakan Merica sebagai penyedap. Daging tikus dipercayai mempunyai kandungan protein yang tinggi.


4. Ulat Rebus di Botswana.

Suku-suku di pedalaman Botswana menyantap ulat-ulat Mapone sebagai menu makan sehari-hari. Ulat-ulat yang telah dikumpulkan di masak dengan menggunakan bumbu seadanya dan dimakan secara bersama-sama.


5. Kedelai Busuk di China

Kedelai yang telah berfermentasi / berjamur diolah untuk dijadikan menu makanan, dan hanya terdapat di Negara China.


6. Janin Telur Bebek di Filipina

Di negara Filipina, telur bebek yang telah mencapai umur 2 mingguan atau yang telah berubah menjadi janin dimasak atau direbus lalu dimakan dengan menggunakan sos dan kicap masin. Telur yang seperti ini dipercayai mempunyai kandungan Protein yang tinggi.


7. Sperma Ikan Cod di Negara Asia Timur

Di wilayah Asia Timur, segumpalan Sperma ikan Cod dapat diubah sedemikian rupa menjadi menu santapan di hotel-hotel berbintang dan dibanderol dengan harga yang sangat mahal.


8. Saus dari Sperma Ikan Mas di Hungaria

Di negara Hungaria, Sperma ikan Mas diolah dan dicampur dengan susu untuk di jadikan sos dan disajikan bersama sup Ayam.


9. Steak Daging Buaya di Singapura.

Di negara Singapura, daging buaya (kebanyakan anak buaya) di olah menjadi Steak buaya. Daging-daging buaya (terutama bagian paha tangan dan kaki) disajikan bersama kentang goreng. Hanya restoran-restoran tertentu di Singapura yang menyajikan menu spesial ini.


10. Bola Mata Ikan Tuna di Jepun

Di Jepun, bola mata ikan Tuna yang masih mentah/atau yang sudah diolah di santap sebagai“Cemilan” di saat senggang, bola mata ikan Tuna di percaya bisa menambah stamina di saat sedang beraktifitas.



---------------------------------------

Hah..menarikkan???siapa yang muntah tu??itulah..aku dah cakap siap agi amaran tadi..jangan tengok sambil mengunyah!! -____-
ASSALAMUALAIKUM

---------------------------------------

YF : Setia menanti

5 comments:

nurul_diya m. nor al-haj said...

errrkkk....

DiriKu said...

@nurul_diya m. nor al-haj: hahahaa....sabar ok XD

SyedGraphiX said...

errrrrrrrrkkksss.!! NAK MUNTAHH!!

DiriKu said...

@SyedGraphiX: hahahahaaha...janganjangan...kotor blog saya nanti XD

Cahaya Amirah said...

nak muntah. -.-

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...