Tuesday, May 31, 2011

FAKE


The best description ever for what I feel right now!
ASSALAMUALAIKUM

----------------------------------------

YF : I'll be like you, just like you
become a HEARTLESS

Monday, May 30, 2011

HARUS BANGUN MENGHADAPI HARI BARU

Aku bangun hari ini...
Cuba mengumpul semangat yang baru...
Nafas yang baru...

Aku tidak mahu lagi memikirkan hal itu...
Apa yang berlaku...
Telah pun berlaku...
Tidak guna lagi aku menyesalinya...

Aku cuma manusia biasa...
Aku tidak dapat lari dari merasainya...
Mungkin...
Inilah kesilapan aku...
Terlalu yakin bahawa aku tidak akan lagi mampu merasainya...

Barangkali...
Inilah pengajaran buat aku...
Aku cuba untuk melangkah lagi...
Masih terlalu panjang perjalanan aku...
Sekiranya sepanjang perjalanan itu terdapat persinggahan yang mungkin mengecewakan aku...
Tutuplah mata hatiku YA ALLAH...
ASSALAMUALAIKUM


--------------------------------------------

YF : No one else come close

PENAKUT || YA, AKU TAKUT

Aku takut...
Takut kehilangan dirimu...
Tapi...sebenarnya...perkara itu telah pun berlaku...
17hb Mei 2011...baru aku sedari aku telah pun kehilangan kau...
Mungkin lebih awal dari itu...

Adakah ia salah aku?
Maafkan aku jika ia salah aku...
Aku tetap mencuba...mengapa aku mencuba pun aku tidak pasti...
Mungkin aku ingin cuba untuk terbang lagi...
Ingin merasai betapa indahnya langit...
Tapi...sayang...aku telah pun jatuh tersungkur...
Keduadua sayapku telah pun patah...
Mengambil masa untuk sembuh...
Kerana parut lama telah terluka KEMBALI...

Tapi tidak mengapalah...
Kau tetap sahabatku yang aku sayangi...
Moga kau berbahagia dengan sesiapa pun...

Aku tetap menyokong kau walau apa pun yang berlaku...
Itu doaku...
Itu pintaku...
Buat dirimu...
-----------------------------------------------------



Lirik :

Tak semua kau rencana kan berlaku
Mungkin nasib tak menyebelahi aku
Entah mengapa engkau yang aku cinta

Mungkin lebih baik kau ku lepas saja
Ini tidak adil tidak adil baginya
Ini tidak adil tidak adil bagiku
Ini tidak adil
Untuk kau bertanya jika ku mencintaimu juga
Tidak adil tidak adil baginya

Kau tak pernah cuba memahami aku
Cinta kau ucapkan tak pernah engkau tunjuk
Dan bila tiba saat ku kehilangan
Beban yang tak pernah kau cuba ringankan

Ini tidak adil tidak adil baginya
Ini tidak adil tidak adil bagiku
Ini tidak adil
Untuk kau bertanya jika ku mencintaimu juga
Kau bukan milikku

Dan aku memang penakut
Mengakui cinta kepadamu
Seribu kali ku cuba ucapkan
Bila bersamamu
Kau bukan milikku
Dan engkau pun tahu
Kau bukan milikku

-----------------------------------------------------

Sekejap tapi bermakna...
Sebentar tapi meninggalkan kesan...
Terima kasih... (^_^)
ASSALAMUALAIKUM


-----------------------------------------------------

YF : Pulanglah

Sunday, May 29, 2011

MUTIARA JERNIH INI || JATUH LAGI

Entah kenapa...
Dada ini terasa sebak...
Terasa sedih yang teramat...

Sakitnya...
Pedihnya...
Tapi mengapa?

Adakah?
Benarkah?
Patutkah?

Mungkin...
Inikah yang patut aku terima?
Tunjukkan aku sesuatu YA ALLAH... T.T
ASSALAMUALAIKUM


---------------------------------------------------

YF : Masihkah aku berhak untuk hak itu?

AISHITERU || SHINITERUYO

Lagu ni lagu tema untuk Sinetron Cinta Melodi kat Astro...tapi aku tak tengok lah...sebab Astro pun tak ada...hahahah...

Mulamula...tak ambil port sangat...entah...tapi bila dengar lirik dia...lirik dia tak banyak ulang sangat...lebih kepada bercerita...I like that... <3

Jadi, aku paksa korang semua dengar juga!!tak kira!!miahahhaa!! XD

--------------------------------------------------




Lirik / Lyric :


Menunggu sesuatu yang sangat menyebalkan bagiku
Saat ku harus bersabar dan trus bersabar
Menantikan kehadiran dirimu
Entah sampai kapan aku harus menunggu

Sesuatu yang sangat sulit tuk kujalani
Hidup dalam kesendirian sepi tanpamu
Kadang kuberpikir cari penggantimu
Saat kau jauh disana

Gelisah sesaat saja tiada kabarmu kucuriga
Entah penantianku takkan sia-sia
Dan berikan satu jawaban pasti

Entah sampai kapan aku harus bertahan
Saat kau jauh disana rasa cemburu
Merasuk kedalam pikiranku melayang
Tak tentu arah tentang dirimu

Apakah sama yang kau rasakan
Walau raga kita terpisah jauh
Namun hati kita selalu dekat
Bila kau rindu pejamkan matamu
Dan rasakan a a a aku

Kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
Terhapus ruang dan waktu
Percayakan kesetiaan ini
Pada ketulusan a a ai aishiteru (I love you)

Satu sendiri pikiran melayang terbang
Perasaan resah gelisah
Jalani kenyataan hidup tanpa ghairah
Kumohon kau kembali

Kimita tuokukitemo (meskipun kamu jauh)
Kiminoi shuaguaratala (aku tetap mengingatimu selalu)
Shiniteruyo (percayalah) shiniteruyo (percayalah)

Walau raga kita terpisah jauh
Namun hati kita selalu dekat
Bila kau rindu pejamkan matamu
Dan rasakan a a a aku

Kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
Terhapus ruang dan waktu
Percayakan kesetiaan ini
Pada ketulusan a a ai aishiteru (I love you)

Wo wo wo..
Wo wo wo..a a ai aishiteru (I love you)


Tapi...untuk versi lirik saja...ada extra lyrics tau...so, klik la kalau nak dengar....winkwinkwink!! XD




--------------------------------------------------

Aku suka part Bahasa Jepun tu...erk...saja je lah nak bagitahu...tak boleh??grrrr -____-
ASSALAMUALAIKUM


--------------------------------------------------

YF : I love you, can't you hear that? T.T

Saturday, May 28, 2011

ROCKETEER

Lagu ni...aku dengar melalui salah seorang blogger...AIMAN ARIFFIN...orangnya not bad...pandai lagi tu...rajin juga komenkomen kat entri aku yang tak seberapa ni...eh...asal aku puji dia pula nih...back to the main point ya YF...-__-

Bila aku buka page dia...eh..ada suara perempuan mengilai...hahahaha...bukan...menyanyi la...aduh...mana pula datangnya lagu ni...mulamula rasa bingit sikit tau...tapi bila dah selalu dengar tu...rasa...erm...macam sedap je lagu nih...bila aku tengok nama penyanyi perempuan tu...CLARA C...search kat YOUTUBE...owh...dia ni cover lagu ROCKETEER je...original singer dia FAR EAST MOVEMENT ft RYAN TEDDER vokalis untuk kumpulan ONE REPUBLIC...fuh...dengar yang original punya lagi sedap...tapi yang CLARA C tu pun..boleh tahan juga sedapnya...walaupun dia sekadar YOUTUBER...boleh usaha lagi untuk jadi penyanyi yang profesional...cewah...aku dah tukar profesion jadi pengkritik!siapa nak bayar gaji aku nih?? XD

Jomlah...dengar...penat aku nak menaip ni...semua penat...apa yang tak penatnya YF?? -_-

----------------------------------------------

Original





Cover





Lirik 

Here we go, come with me,

There's a world out there that we should see,
Take my hand, close your eyes
With you right here, I'm a rocketeer

Let's fly, fly, fly, flyyy.
Up, up, here we go, go. [2x]
Let's fly, fly, fly, flyyy.
Up, up, here we go, go.
Where we stop nobody knows [knows],

Where we go we don't need roads [roads],
Where we stop nobody knows [knows],
To the stars if you really want it,
Got, got a jetpack with your name on it,
Above the clouds in the atmosphere [phere],
Just say the words and we outta here [outta here],
Hold my hand if you feelin' scared [scared],
We flyin' up, up outta here.

[Chorus]
Here we go, come with me,
There's a world out there that we should see,
Take my hand, close your eyes,
With you right here, I'm a rocketeer,

Let's fly, fly, fly, flyy.
Up, up here we go, go. [2x]
Let's fly, fly, fly, flyy.
Up, up here we go, go. [Here we go]
Where we stop nobody knows [knows],

Baby we can stay fly like a G6,
Shop the streets of Tokyo get your fly kicks,

Girl you always on my mind,
Got my head up in the sky,
And I'm never looking down feelin' priceless, yeah,
Where we at, only few have known
Go on the next level, Super Mario
I hope this works out, Cardio,
Til' then let's fly, Geronimo.

[Chorus]
Here we go, come with me,
There's a world out there that we should see,
Take my hand, close your eyes,
With you right here, I'm a rocketeer,

Let's fly, [Yo]
Nah I never been in space before,
But I never seen a face like yours,
You make me feel like I could touch the planets,
You want the moon, girl watch me grab it,
See I never seen the stars this close,
You got me stuck off the way you glow,
I'm like, oh, oh, oh, oh
I'm like, oh, oh, oh, oh,

[Chorus]
Here we go, Come with me,
There's a world out there that we should see,
Take my hand, close your eyes,
With you right here, I'm a rocketeer,
Let's fly, fly, fly, flyy.
Up, up here we go, go. [2x]
Let's fly, fly, fly, flyy.
Up, up here we go, go. [2x]
Where we stop nobody knows, knows, knows.

----------------------------------------------

Fuh...best gila la lagu nih...
Can you come with me?
Jangan nak gelabah sangatlah YF...
Siapa nak pergi dengan kau??pffft!!
ASSALAMUALAIKUM

----------------------------------------------

YF : There's nothing I want to live for

MENANTI UNTUK CAHAYA ITU


Kehidupan itu terlalu indah untuk disiasiakan...
Terlalu bermakna untuk tidak dimengertikan...
Satu hilang...sepuluh lagi akan datang untuk menggantikannya...

Ya...yang satu itulah yang kita cintai...yang kita sayangi dan kasihi...
Tapi kalau yang satu itu tidak mengerti apa yang kita rasa...bagaimanakah?
Adakah ia dikatakan siasia?
Soal hati...memang susah untuk dipersoalkan...
Hitam katanya..hitamlah ia...
Putih bicaranya...putihlah ia...

Aku tahu...masih ramai lagi yang menghargai diri aku di sisi mereka...
Keluarga...sahabathandai...betapa aku menyayangi mereka...
Kerana sentiasa berada di sisi aku...ketawa dan menangis...
Aku tetap bersyukur dengan pemberian itu...

Tetapi bagaimanakah dengan yang satu itu tadi?
Adakah dia menghargai aku?
Adakah dia menyayangiku?
Adakah dia memikirkan aku seperti aku memikirkan dia?

Aku tidak pasti yang itu...dan tidak akan pernah merasa pasti...
Yang pasti, aku tetap akan menanti sinar cahaya itu...
Agar aku dapat menikmati keindahan sinarnya...
Mengenai seluruh tubuh aku...INSYAALLAH...
ASSALAMUALAIKUM

-----------------------------------------------

YF : Kisah dua hati

AKU DITAMPAR BERKALI-KALI

Sakitnya...ALLAH saja yang tahu....
Pedihnya...teramat...
Tidak tahu ingin meletakkan muka di mana...
Kenapa harus aku terima semua ini?

Hampir setiap minggu...
Aku ditampar...walaupun sekali...
Tapi itu sudah cukup buat jiwaku berbekas...berdarah...
Mengapa aku harus berdiri di sini lagi?

Aku ditampar...ditampar dengan KENYATAAN...
Namun...setiap kali itu juga...aku masih mencuba menanam impian...
Tapi tetap juga tidak tumbuh kerana KENYATAAN itu...
Perlukah aku melangkah pergi dari tempat itu?

Tapi aku bahagia berada di situ...
Aku tersenyum riang di situ...

Aku juga hanya mampu tersenyum dalam kepahitan...
Aku terpaksa ketawa dalam kerelaanku sendiri...

Ya...kadangkadang...
Kita perlu berbicara sebaliknya untuk menjaga sesebuah perhubungan itu...
Dan aku terlalu menjaga perhubungan itu...
Kerana aku sayangkannya...
Terlalu menyayanginya... T.T
ASSALAMUALAIKUM


-----------------------------------------------

YF : Aku sakit jika kau tahu

Thursday, May 26, 2011

MASIH ADA LAGIKAH SESEORANG UNTUK AKU DI LUAR SANA?


Fuh...bila cakap pasal soulmate, pasangan hati, atau apa pun lah gelarannya...
Aku pasti tertanya-tanya...
Masih ada lagikah seseorang untuk aku di luar sana?
Masih menunggu akukah?
Bolehkah dia menanti aku untuk sedikit masa lagi?
Hahahaa...maaflah...otak aku ni memang selalu tertanya-tanya...
Nak sediakan jawapan tak ada...jadi, buat soalan je yang mampu...

Semua orang pasti akan ada rasa dikecewakan...betul?
Tak rasa...ada dua je...sangat bertuah dan sangat tak bertuah...

Kenapa aku cakap sangat bertuah???
Sebab korang tak payah nak frust menonggeng, tertonggeng, aksi bebas atau sebagainya...tak berbaloi!!!lagi elok jumpa sekali dan selamanya...hanya dia...kira all out untuk seorang je...bestkan???

Kenapa pula aku cakap sangat tak bertuah???
Sebab...kalau tak ada kesilapan dan kekecewaan...kita takkan belajar untuk membaiki diri sendiri...memperbetulkan kesilapan diri...
Kesilapan buat kita matang dalam menghadapi dugaan yang sangat tidak dapat kita duga...
Kesilapan juga buat kita lebih bijak dalam membuat pilihan yang terbaik untuk diri kita sendiri...

Tapi ALLAH itukan Maha Adil...
Dia tidak akan terlepas pandang walau seorang pun hambaNya...
Dia pasti tahu apa yang terbaik untuk diri kita kelak...
Dia pasti akan menemukan kita dengan jodoh yang terbaik dan kita akan pasti lebih bersyukur...
Untuk kekecewaan semalam...
Kebahagiaan akan menggantikannya...INSYAALLAH
ASSALAMUALAIKUM

-----------------------------------------------------

YF : Collecting jar of HEARTS

KECIL-KECIL DAH PANDAI BERGAYA


Fuh...comel gila kot!!siapa la yang ajar budak ni bergaya??
Siap buat mimik muka bagai...aku pun nak kena belajar buat gaya macam tu...hahahahaha!!
Kecilkecil dah pandai bergaya kan...
Dah besar ni...mesti lagi kacak...jangan jadi PLAYBOY sudah la ya...UNLIKE!!

Inilah bagusnya kacukan ibu dan ayah yang bagus...hahahahaha!!!itu secara genetiknya la kan...untunglah kalau ada rupa paras yang menawan...orang pandang pun tak nak sekali...tak nak dua kali..tak nak tiga kali...nak berkalikali tengok...haish...matamata...

Sememangnya manusia ni memang suka melihat sesuatu yang cantik, kan?
ASSALAMUALAIKUM

-------------------------------------------------

YF : Janji

Wednesday, May 25, 2011

BOLEHKAH AKU MELANGKAH JAUH?


*Catatan : Gambar ehsan blogger THEONLYWANNN

Selalu berfikir...berfikir...dan berfikir...
Sampai bila aku nak terus begini?
Terasa berada di takuk yang lama...
Adakah masa untuk aku belum tiba?
Atau aku perlu sendiri menggerakkan kakiku agar melangkah lebih jauh?

Persoalan demi persoalan menerjah ke dalam minda aku yang tak berapa nak cerdas ni...
Terasa masa bergerak terlalu pantas...
Tapi aku masih bergerak perlahan...

Aku tidak pasti apa yang aku nantikan lagi...
Aku tidak pasti apa yang menghalang aku...
Aku tidak pasti apa yang berlaku dalam diri aku sendiri...

Teringin aku berlari sekencang angin...
Teringin aku melangkah seluas yang boleh...
Teringin aku terbang sebebas burung...

Bolehkah aku melangkah jauh?
ASSALAMUALAIKUM

-------------------------------------------

YF : Segalanya tentang dirimu

NOT ENOUGH || NOT YET


Bercakap soal rendah diri ni...memang bagi kat aku...akulah pemenangnya!!!
Tapi ni bukan masalah rendah diri dah...memang kenyataan dan fakta dari azali lagi...

Tengok orang tu..cantik...kacak...pandai...bijak...kaya...ada makwe/pakwe yang cukup citarasa...segalanya ada...peh...kira almost perfect la orang kata kan...dan aku...pandang diri sendiri...dari bawah kaki sampai atas kepala...tapi of course lah kat dalam cermin...kalau tak...macam mana aku nak tengok atas kepala aku...korang ni pun...=__=

Tak ada satu pun yang istimewa tentang diri aku...senyuman...tak manis macam gula pula...mata...tak bulat macam pelakon Hindustan tu...pakaian...biasa je..selekeh lagi adalah...semuanya memang serba kucarkacir...

Buntu aku dibuatnya...boleh jadi stres tahap maksima bila fikir, fikir dan fikir...kadangkadang tu...aku perlukan khidmat psychiatry untuk membantu masalah aku nih...kalau sampai tahap dewa tu...tahap kemurungan...peh!!aku tamo la jadi macam tu...buruk betul perangai...tapi...apa aku boleh buat???

Semuanya aku tak bagus!!!apa aku pegang mesti hancur!!!apa aku buat mesti tak jadi!!!apa aku nak sebenarnya pun aku tak tahu!!!

Yang aku mampu...menangis di tengah malam...tapi tak keraplah...entah...aku boleh jadi biul kalau asyik fikirkan kelebihan dan keistimewaan orang lain...memang aku selalu fikirkan diri aku...tapi lebih kepada segi negatif...macam mana ni???

T_T
ASSALAMUALAIKUM 

--------------------------------------------

YF : Apa pun tak boleh

Tuesday, May 24, 2011

TAKZIAH UNTUK MANGSA TANAH RUNTUH || KEMATIAN ITU

Rasanya...belum terlambat untuk aku mengucapkan takziah dan Al-Fatihah kepada mangsa tanah runtuh yang berlaku di Rumah Anak-anak Yatim dan Anak-anak Hidayah Madrasah Al-Taqwa di Batu 14, Hulu Langat.

Semoga arwah dicucuri rahmat dan berada di samping orang-orang yang beriman...kepada ahli keluarga mangsa...tabahkan hatimu...sesungguhnya ini dugaan yang diturunkan oleh ALLAH kepada kita, hambaNya...

Ya...memang aku takuti kehilangan itu...sesungguhnya aku masih mentah dalam soal itu...tidak tahu bila aku akan merasai detik itu...bukan meminta...cuma aku berharap aku dapat bersedia untuk menghadapi saatsaat itu...

Moga kita semua mendapat pengajaran dari tragedi ini...
ASSALAMUALAIKUM


-------------------------------------------

YF : Sumbangkan sumbangan ikhlas anda ke 
Akaun Maybank NSTP Media Prima 514105-320757 atau 
Tabung TV3 Bersamamu 564324-129973

KENAPA???


Kenapa semuanya nampak membosankan?
Kenapa semuanya nampak meloyakan tekak?
Kenapa semuanya boleh buat hati meluat?

Kenapa semuanya macam palsu?
Kenapa semuanya macam tidak adil?
Kenapa???
Kenapa???
Kenapa???

-----------------------------------------------

YF : Ku Rentan Keranamu

FOBIA DENGAN GPS NABIL || MAHARAJA LAWAK

Fuh!!AKU SALAHKAN NABIL DALAM HAL INI!!!korang nak cakap apa...cakap lah!!NABIL TETAP BERSALAH!!!

Walaupun benda nih 2 minggu berlalu...aku masih fobia dengan lawak Nabil tu...sampai sekarang...nak je aku saman si Nabil tu...biarkan dia!!!

Kerana Nabil...kerana lawak dia mengenai GPS...aku download lagu RINDU MERINDU dari FAUZIAH IDRIS...aku bengang laa!!dok putar lagu yang sama tiap hari!!

Kebetulan lagu tu memang terkena kat batang hidung aku....#memangpoyolahkan ...hahahahaha!!segala kenyataan di atas cuma propa saja ok..bila dengar lagu ni kat dalam lawak Nabil tu...peh..It turn me on!!!masyuk gila bhai!!

Tapi lawak Nabil memang menjadi...bagus...aku suka buah fikiran dia waktu tu...miahahahha!!sangat up to date dengan isu semasa...

Jom kita imbau kembali lawak Nabil berkenaan GPS beliau yang mengeluarkan suara ARTIS!!

-------------------------------------------------------


Miahahahha!!memang aku gelak bahakbahak la kan...bengong betul tau!!Dan kerana itu juga...aku telah jatuh cinta dengan lagu RINDU MERINDU itu!!


Lirik - 

Gelisah di jiwa
Aduh! Sayang
Resah merindu
Berdodoi lara
Aduh!lara
Hambalah seorang
Dalam sepi
Menanti tuan sayang
Tuanlah seorang

Hendaklah belayar
Aduh! sayang
Ke laut madu
Bahtera cinta
Aduh! Lara
Karamlah di pantai
Belum kembang
Layarnya kembang
Sayang tidaklah berkembang 

Rindu-rindu aduh! sayang merindu
Jauh-jauh orang sudah menjauh
Kasih-kasih aduh! sayang berkasih
Bukan-bukan hamba orang terpilih
Kiri duri kanan pun berduri
Arah mana ke mana
Hendak hamba melangkah
Nasib diri begini nasib diri
Rela hamba terima
Walaupun jiwa parah

Gelisah alah resah
Rindu diamuk sakit rindu
Mengenang alah kenang
Junjungan kalbu
Hibur alah tuan
Nak berhibur lagu rindu
Rindu merindu 

*Catatan : Yang aku bold tu aku tekankan maksud lirik tu sebab aku suka!!miahaahha!! 

-------------------------------------------------------

Best tak???kalau tak best, klik like ok!!terbalikkan...hahahah!!
ASSALAMUALAIKUM


-------------------------------------------------------

YF : Terimaku seadanya

Monday, May 23, 2011

SEMALAM | HARI INI | ESOK || KEHIDUPAN


SEMALAM

Begitu banyak sejarah yang telah dilakarkan...
Manis, pahit, tawar, kelat...
Semua ada...
Dan pastinya...diselangi dengan gelak ketawa, tangisan, senyuman, marah...
Tapi apakah ia mampu diubah?seperti membuang ketikan dengan menekan butang BACKSPACE?

HARI INI

Kita berlumba-lumba untuk menjadi yang terbaik...
Kita berusaha untuk jadi yang lebih bagus dari semalam...
Tapi sudah pasti ianya berlaku secara spontan mahupun dirancang...
Seperti kita menaip apa saja yang kita suka...
Cuma isinya saja yang berbeza...
Berguna atau cerita kosong...

ESOK

Sebelum tidur, sudah pasti kita akan berangan tentang hari esok...
Kita ingin buat itu...Kita ingin buat ini...
Tapi adakah ia akan berlaku seperti yang kita rancangkan?
Adakah kita akan bersedia untuk menghadapi cabaran yang belum kita ketahui kesudahannya?
Yang pasti, kita diberikan pilihan untuk menjadi lebih baik dari SEMALAM atau HARI INI...
Sekiranya kita masih bernafas pada hari ESOK...

ASSALAMUALAIKUM 

----------------------------------------------

YF : Go with it
Survive with it

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...