Friday, June 24, 2011

INGIN TERBANG TINGGI

Seminggu ini...hidup aku seperti berubah sama sekali...siang bergelumang dengan kerja...malam...hati aku terhibur dengan gelak ketawa sahabatsahabat aku...hampir setiap hari...aku bersama mereka...penat memang penat...tapi tak apalah...bukan selalu dapat begini...ini pun, mereka cuti sem...diorang sambung belajar nanti...tak adalah aku nak keluar lagi...maaf ya ibu... :)

Dan aku agak terkejut dengan penerimaan ibu bapaku...terutamanya ibu aku...kalau dulu...memang harapanlah aku nak keluar malam begini...tapi sekarang...dia benarkan...mungkin kerana tahu...aku keluar dengan siapa...dan pergi ke mana...terasa aku rapat dengan beliau...lebih kepada seorang kawan...terima kasih ibu...kerana memberikan diri ini peluang untuk bersama temanteman tersayang...terima kasih juga kerana menjaga aku dengan baik sekali semenjak dari kecil...sayang ibu sangatsangat... :))

Aishah kata...aku memang memerlukan persekitaran yang baru...kena keluar dari hidup yang terlalu selesa ini...harus berpijak di bumi yang nyata...tidak selamanya aku harus begini...terus menerus dengan hati yang dikatakan lara mahupun kecewa...hidup mesti diteruskan...kalau dapat sambung belajar...teruskanlah...beri peluang untuk diri sendiri...begitu juga dalam perhubungan...tak boleh berkata tidak kepada perhubungan yang istimewa dan juga perkahwinan...kerana kita ni manusia biasa saja...hmm...aku terdiam juga memikirkan nasihat itu...nasihat...mana ada yang tak betul, kan?

Entahlah...kalau ikutkan hati ini...memang aku ingin pergi jauh...terbang tinggi...dari sini...siapa yang tak nak kehidupan baru...yang lebih bermakna dari hari ini, kan?Cuma...aku terlalu takut untuk menerima perubahan itu...takut kalau tidak terjangkau dengan kemampuan aku yang lemah ni...

Walau apa pun...aku perlu pandai membawa diri...ke mana pun aku pergi...ke mana pun aku berhijrah...moga aku jauh dari anasiranasir yang tidak menyihatkan...sesungguhnya aku tidak ingin leka lagi...
ASSALAMUALAIKUM


--------------------------------------------------------

YF : YA ALLAH, kau peliharalah orangorang yang aku sayang - AMIN

10 comments:

amirah said...

she's damn right honey! byk lg benda dlm hdup ni yg yul kne go thru.. :)

DiriKu said...

@amirah : huhuhuh...thanks babe... :)

amirah said...

akhirnya, bdk ni bkk jgk mata. fuhh! time kaseh cik aisyah. nm awak sama ngn mak sy ;)

DiriKu said...

@amirah : hamboi...cakap orang...dia tu...tah bila nak sedar....grrrr!!!

amirah said...

ehh.. hoit! ape kne mngena ngn mira? grr ni nk marah ni! -..-

DiriKu said...

@amirah : tu lah...sibuk je cakap orang...dia tu..lagi teruk..lalalalla XDD

amirah said...

T.T yul 2 dah berabad pnye kes. grrr! mira ni dah berabad tp jadik baru balik. haha. lain oke!

DiriKu said...

@amirah : yul pulak...haish..nenek nih..tak makan saman betul laa!! -__-

amirah said...

bawak kete pun xreti camne nak kena saman? --___--

DiriKu said...

@amirah : hahaahaha..padanlah pun...XDD

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...