JOGGING | PERSANDINGAN | KL GANGSTER | SHOPPING | MACAROONS | KERAMAT

JOGGING

Hari Ahad...aku bangun seawal 6.30 pagi rasanya...padahal badan dah penat sebenarnya...tapi masih juga gagahkan diri untuk pergi berjogging pagi itu...tak apalah...bila lagi nak bersenam kalau bukan hari Ahad...hari lain...harapanlah... -__-

Aku pergi dengan kakak satu ofis aku...dia yang mengajak...kalau tak...aku tak ada kendaraanlah nak pergi...al-maklumlah...kereta cuma satu je...ayah aku pun tak ada nak hantar...jogging pun...dua round je...senak perut aku...senak tak senak YF...lepas tu...kau bantai roti canai 2 keping...roti telur satu plus kosong...hahahaahha!!!uppppsss!!sorry!! XD

Lepas tu...balik rumah...cuci uniform ofis, baju kurung yang aku pakai semalam dengan baju T-shirt kelab yang baru dapat minggu lepas...rendam bukan main lama...nak dekat tengahari baru cuci...eh...aku dok borakborak la dengan my Ibu...itu yang malas rasanya nak membasuh awalawal...hehhehe...

PERSANDINGAN

Hah...tapi aku baru teringat...aku tak gosok baju lagi...aduh...tulah..tangguh...tangguh...padan muka kau YF...12.15 tengahari baru terhegehhegeh nak gosok baju...mandi pun belum lagi!!!haiyaaa...tapi yang paling aku PALANG gila...aku nak pakai baju kurung moden warna hijau...aku gosokgosok...baju tu kotor pula!!!aduh!!stres!aku stres!!terus rasa tak ada mood...last last...aku pakai baju kurung biasa je...warna pink...-___-

Haish...12.45 Ila ambil aku...naik motor...lepas tu drive pergi ke dewan...orang dah penuh kat dewan tu...aduh...malu pula..eceh...poyo!!hahahha...masukmasuk...cari tempat duduk yang kosong...nah!dah jumpa satu!yeah!!lepas tu...Atiqah, Aisyah dan Alicia pula yang menyusul...diorang ni sahabat waktu sekolah dulu...sampai sekarang masih berhubung lagi...hebat tak? :)

Ambil makanan...tapi dah berapa puluh minit...baru aku sentuh...sebab tengoktengok keadaan sekeliling...dan Taqwa pun ada juga tau!!tapi kembarnya...Helmin...tak datang pula...tak pasti kerana apa...

Bila pengantin datang...heee...cantiknya!!Niza jadi pengapit yaww!!!kata tak nak make up bagai..hah..hambik kau setepektepek make up kat muka kau!!hahaha...nasib badanlah...dapat make up free....miahahaha!!tapi cantik... :)

Pelaminnya...simple...tapi cantik...tak adalah "penuh" sangat dengan bunga ke apa...senang sikit orang nak bergambar kan... XDD

Hadiah...eh...aku dah bagi malam Ahad tu...segan nak bawa hari Ahad...besar...hahaaha...tapi isinya biasa je pun...tapi INSYAALLAH..bakal digunakan dengan sebaik mungkin...heeee!! 

Lepas tu kan...ehem ehem...hahahahhaaha...ini rahsia!!! XDDD

KL GANGSTER


Hah...lepas habis sesi bergambar dengan pengantin dan para sahabat...aku, Ila, Aishah dan Liana...Niza tak dapat follow...takkan nak ikut kan...majlis tak habis sepenuhnya...lagipun malam tu, dia bergerak terus pulang ke kampungnya di Melaka...tak tahulah sebab apa pula...bergerak ke Summit...tapi dah lewat sangat waktu...Aishah cuma book tiket je...tak beli pun...jadi kena ambil tiket sebelum 45minit sebelum tayangan...emo juga si Aishah tu...takut tak sempat kan...fuh...

Sampai je kat Summit...dalam pukul 4.45 petang...Aishah book tiket tu pukul 5.00 petang...haduh...macam nih??tapi tak apa...biar muka yang comel ini menjalankan tugasnya...seperti biasa!!hahahahha!!

Aku dan Ila berlari ke tingkat 4 dan Aishah dan Liana cari parking...nasib baik dah tukar kasut tadi...dari wedges ke flat...fuh...sampai kat kaunter yang khas untuk booking tu...aku tanya staf tu...kalau tiket boleh collect lagi tak...dia suruh beratur je dulu...ok...aku beratur je dulu dengan Ila...harap sangat boleh lagi...masa kitorang pun tiba juga...terus bagi nombor rujukan macam biasa...tekan sana...tekan sini...screen komputer tu terus tertera "HAVE BEEN EXPIRED!!" aku rasa...aku dengan Ila...pandang sesama sendiri...tapikan...mungkin kerana kecomelan kami berdua...boleh beli terus kat kaunter tu...tapi tempat duduk tak samalah...dua tepi...dua tengah...kitorang apa lagi...pilih seat tengah laaa...memang terbaik kot!! XDD

Cerita KL GANGSTER...fuh...macam mana ya aku nak cakap...hmm...terbaik dari ladang kot!!Inilah filem Melayu yang buat aku rasa macam...peh!!!nak tepuk tangan pun ada!!!eh..dah tertepuk pun...hahahahah...Zizan kelakar!!!Aaron Aziz mantap!!!Ady Putra...fuh...bak dialog beliau... "sheremnyeee" XDD

Syamsul pun...apa kurangnya...tapi Syamsul menampilkan pelakon lelaki sematamata...tiada watak heroin di dalamnya...dan dia berjaya membuat tanpa heroin pun...filem boleh "jalan" dan laku macam pisang goreng!!!

Dialog dalam filem tu memang ada yang kelakar...dan ada juga yang kurang sopan...tapi itulah kehidupan yang sebenarnya... :)

Korang tengoklah sendiri...aku berani jamin...tak bosan pun!! :PP

SHOPPING 

Eh...bukan aku yang shopping...tapi Aishah...dia diberikan amanah oleh kakaknya untuk membeli hadiah kepada abang iparnya...hah...tempat bukan sebarang tempat kot...KLCC bhai...aku pun segan nak masuk...tapi tak apa...purse Aishah penuh tu...eh..korang...kitorang pergi pakai baju kurung tau???jangan terkejut ok...hahahaha...terbaik, kan??? XD

Lepas tu...masuk butik mahal...BRAUN BUFFEL...BONIA...aku segan sebenarnya...heee...tu yang rasa tak layak bagi pendapat barang apa yang patut dibelikan...taste aku...taste cikai je...jadi, Aishah...jangan tanya aku, ok?? (^.^)

Akhirnya...satu dompet dan tali pinggang telah pun dipilih...BRAUN BUFFEL...aku rasa aku pernah lah dengar kot...brand ni...tapi entah...hahahahaha... XDD

MACAROONS


Lepas tu...pergi HARROD'S...nak beli macaroon...aku ikut je lah kan...teringin juga nak merasa makanan yang colorful tuh...RM23.00 untuk 6 biji...erk...aku macam...mahalnyaaa!!!tapi bukan duit aku...kehkehkehkeh...Aishah beli 12 biji...tapi kitorang dapat rasa 3 biji...FOC!!!waaaa!!aku rasa coklat, lemon dan nescafe!!!sedapnyaaaaa!!!!nak lagi!!!nak lagi!!! <3

Sampai promoter kat situ cakap yang orang yang jaga tu susah nak bagi orang free macam tu je..tapi sebenarnya...macaron tu...murah je nak buat...tapi oleh kerana brandnya yang mahal...tu yang jadi mahal juga...tapi peduli ah...janji dapat rasa!!! XD

KERAMAT

Lepas beli tu semua...kitorang bergerak ke Keramat...nak hantar Liana ke rumah kakaknya...sebab jadi part time babysitter untuk anak buahnya yang baru dilahirkan...yelah...cuti semester ni..4 bulan kot...tak ada pape nak buat..jadilah pengasuh sementara untuk bayi tu...AISYA EMBUN NADRA...sedapkan namanya??putih pucat bayi tu...dan pastilah...comel...hehehehe...

Sebelum tu...kitorang dinner dulu...kat gerai yang berdekatan dengan rumah kakak Liana tu...aku order Nasi Goreng Daging...Nescafe Ice dan air suam...fuh...pedas!!!aku malas nak pesan...No Pedas...No Sayur...sebab menu aku sama dengan Ila...harapharaplah tak pedas...tapi harapan tinggal harapan...nasib baik aku lapar..redah je laaa... --___--

Sampai rumah...dalam pukul 12.00 tengah malam...hah...mahunya tak gila kan...lepas tu...esoknya kerja...memang lebamlah aku...tapi aku suka...seperti yang aku kata sebelum ni...AKU PUAS!!!

Gambar macam biasalah ya...tunggu orang upload..miahahha!!! XD
ASSALAMUALAIKUM


---------------------------------------------

YF : Perlukah?

Comments

jeBateja said…
wahhh...panjang tul entry ko ni....tah mana satu aku nak nyakat....ahakz....

tapi den lebih suka tang macaron tu....nak try buat lah....ahakz....pas tu nak jual mahal2.....ahakz....kaya....kaya....
aishah caca said…
HAHAHAHHA... BEST KN???

Popular posts from this blog

Bibir Lembut Dengan Liquid Lipstick SoBella!

Ter’jatuh’ Hati Dengan Minyak Wangi Syahirah

Betul Ke Tudung Bawal Fareha Anti Kedut?