Tuesday, June 7, 2011

KALAU REZEKI ITU SUDAH MEMANG MILIK KITA


Selama beberapa hari ini...aku perasan...aku dilimpahi rezeki...syukur...ALHAMDULILLAH...sesungguhnya ALLAH itu melihat hambanya yang memerlukan... :)

Semalam aku berpuasa...kebetulan...lepas waktu bekerja...aku dan salah seorang kakak di tempat kerja aku...bercadang ingin membeli hadiah untuk family day yang dianjurkan oleh kelab syarikat aku...dan aku merangkap sebagai AJK Hadiah...kenalah membanting tulang kejap...mencari hadiah...haish...dah lah aku tak baik air...duit dalam purse...ada RM10.00 je...ingat nak beli air je...makan kat rumah...aku tak minta...aku tak doa pun dalam hati...kakak tu pun berkata...

"Nanti akak bawak kau berbuka kat kedai yang akak selalu lepak...akak belanja..."

Aku kan jujur orangnya...#poyolagikauYF -__-
Aku pun apa lagi...

"Yey!!!ye ke kak???"

Syukursyukur...memang rezeki orang berpuasakan...ALHAMDULILLAH sekali lagi...lauk pun...sampai tak habis aku makan...banyak sangat...aku ni memang lah agak pelahap juga orangnya...tapi biasalah...bila benda dah ada depan mata tu...perut terus jadi kenyangkan... (^.^)

Aku pegang not RM10.00 dari pada hari Ahad...tak luak pun...sampai hari ini...kejap lagi...tak tahu lah kan...kesimpulannya...kalau rezeki itu ALLAH memang nak bagi...dia akan bagi juga...tak kisah di mana, dari siapa dan bagaimana...Dia tetap akan bagi...cuma kita perlu tahu...rezeki itu halal atau pun sebaliknya... :)
ASSALAMUALAIKUM


-------------------------------------------

YF : Bye - KAU

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...