Tuesday, June 14, 2011

NIKAH | MENYEMAK | MELEPAK

Tahniah Kak Ngah :)

Heh...ini cerita Sabtu lepas ok...busy sikit...dari pagi sampai malam...tu yang tak sempat nak update cerita on the spot...jangan nak poyo ya YF... -__-


Ok...aku mahu kasi ini cerita...kakak kepada BFF aku...NOORHANIZA iaitu NOORHAFIZAH...telahpun melangsungkan perNIKAHannya di Masjid Al-Munnawarah di Alam Megah, Shah Alam...baru aku perasan...aku dah pergi hadir untuk dua majlis nikah kakakkakak BFFs aku...semangatkan?hahahhaha!!

Pagi tu...bajet nak sampai kat rumah BFF aku ni pukul 9.00 pagi...tapi nak dekat pukul 10.00 pagi baru nak datang rumah dia...hahahahah!!lambat kalah pengantin...ala...bukan apa...dari hari Khamis aku kena migraine...sakit kepala...bila tidur tu...rasa tak nak bangun...dah kunci jam 8.30 pagi...tapi snooze...snooze...sampai 9.15 pagi...hah...masa tu...dengan kepala yang berat...aku gigihkan juga untuk bangun...kononnya demi sahabatku yang tersayang...padahal bukan dia yang kahwin...kakak dia je pun...eh...dari aku keciL tau kenal kakak dia tu...walaupun jarang bertegur sapa...tapi...dah macam kakak sendiri memandangkan aku pun tiada kakak...sobsobsob...apa hal kau YF?? -__-

Setibanya aku di rumah BFF aku nih...driving yawww!!!tapi kereta kancil BFF aku yang sorang ni punya lah...NURASHAKIRAH...eh...silap..bukan dia punya...bapak dia punya...bawa kereta pun tak reti minah tu...suruh ambil lesen...ketegaq tak nak ambil...eh...lari tajuk...sampai rumah Niza...kebetulan tak ada orang yang nak bawakan hantaran ke masjid tu...jarak dari rumah ke masjid...boleh tahanlah...nasib baiklah aku ada kereta kancil tu ye Ila...kehkehkeh...jadilah aku bidan terjun kejap...hehehe...aku suka jadi bidan terjun ni...lagilagi bawa hantaran...mana tahu terkena tempias... XD

Bila sampai masjid...pengantin lelaki dah tunggu...ustaz pun dah tunggu...pengantin perempuan lambat sebab mak andamnya lambat...haish...tapi sayang laa...pengantin perempuan tak dapat masuk ke dalam masjid...sebab uzur...hanya boleh menanti di luar ruangan masjid tu...aku masuk ke dalam masjid dengan Ila dan Niza...Aishah tak dapat datang sebab kerja dan Liana tak dapat datang juga sebab ada kematian sepupu beliau...AL-FATIHAH untuk arwah...

Tapi lama pula sesi ceramah ustaz tu...tak apalah...dapatlah sikit ilmu kan...dandan je kau YF...lepas tu...acara akad nikah pun...dilaksanakan...ALHAMDULILLAH...dengan sekali lafaz...bersama mas kahwin 1 Dinar...mereka sah menjadi suami isteri...bestnya dengar pengantin lelaki tu lafaz ijab...sungguh lancar dan yakin... :)

Lepas tu...upacara membatalkan air sembahyang...bagi gelang tau..bukan cincin...berkilat je gelang tu...macam mata aku yang bersinarminar nih...eh, mata dah kelabu asap YF...jangan nak berangan sangat...-__-

Sesi photoshoot pun diadakan...tengok je lah pasangan pengantin tersenyum lebar...tersangat bahagia barangkali...:)

Majlis selesai setelah pengagihan makanan diberikan...majlis tu...ok...just nice...simple je...tapi kan...dapat coklat....home made punya...fuh!!!sedap gila!!!sampai sekarang terasa coklat tu mencair kat dalam mulut aku...masyuk gila ah!rugirugi siapa tak dapat tu...kehkehkehkeh!! XD

Aku pendekkan cerita...balik rumah semua...malam tu gerak pergi dewan...sebab majlis persandingan buat kat dewan keesokkannya...sekali untuk belah lelaki dan perempuan...senang sikit kan...kononnya nak tengok set up dewan...hahahaha...memang MENYEMAK je kau YF...eh...tak adalah menyemak sangat ok...aku tolong kot....tolong ikat bunga telur tau...ok ar tu kan...daripada tak ada buat apa...lepas tu...hantar barangbarang tu semua kat dewan...pergi MELEPAK kat Barjana...bersama Niza dan Aishah...bahagia betul aku waktu tu...hahahahah...eh...sejak bila aku jumpa diorang tak bahagia kan...bahagia je...sangatsangat!!!sayang korang!!!

Fuh...panjang gila aku menaip...hari kedua...hari Ahad...lagi panjang...hahahahaha!!!dari pagi sampai malam...ada je aktiviti aku...haiyaaaaa!!!tapi PUAS!!!!
Dan aku minta maaf sangat...tak banyak gambar...ini pun dari FACEBOOK pengantin perempuan...ada orang tag...dia pun tak online lagi...sibuklah katakan...moga berkekalan hingga ke akhir waktu...INSYAALLAH... :)
ASSALAMUALAIKUM

----------------------------------------------

YF : Pertama kali ;)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...