Sunday, June 5, 2011

SUSAH KE JADI ANDARTU??? || ANAK DARA TUA

Tadi aku ada terbaca kat surat khabar...bahagian luahan perasaan...lebih kurang la kot...seorang wanita...30-an...ada kerjaya yang kukuh tapi dalam bercinta...K.O...dah serik bercinta...tapi dia stres...sebab mak bapak dia asyik suruh kahwin...siap carikan calon lagi...

Aku pun...pernah plan...tak nak kahwin...adalah sebabsebab tertentu kan...masalahnya...adakah menjadi seorang anak dara tua tu susah?dengan mentaliti orang Melayu...lewat kahwin sikit..berbagaibagai umpatan akan diberikan...itulah...inilah...nak buat macam mana...dah jodoh tak sampai lagi kan...

Dulu...aku pun pernah tertanyatanya...kenapalah diorang tak kahwinkahwin ya?masingmasing ada masalah sendiri...kita pun bukannya ada kat tempat diorang untuk memahami masalah diorang...main pakai sebat je kan...

Banyaklah orang duk umpat...antaranya...maintenance tinggi sangat...memilih sangat...macammacam lah...hahaha...aku rasa...betapa tinggi pun taraf diorang...diorang pun ingin merasa disayangi dan menyayangi...kalau taraf diorang tinggi pun...diorang dah tak hairan dah dengan tu semua...sebab diorang boleh miliki apa yang diorang nak...yang diorang nak...cuma seorang lelaki yang memahami mereka...luar dan dalam...baik dan buruk mereka...

Jadi...please lah..berikan ruang untuk merekamereka ni bernafas...at least...bagi support...jangan down kan lagi perasaan mereka...

Haish...aku pun tak faham laa...
Pape pun...jodoh itu ALLAH saja yang tahu...
Bagi aku...tak ada kat dunia pun...tak apalah... :)
ASSALAMUALAIKUM


-------------------------------------

YF : Macam sampah

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...