Sunday, June 5, 2011

SUSAH NAK NASIHAT ORANG YANG DAH TUTUP HATI SENDIRI

Haiyaaa...PANAS weih...PANAS...berpeluh aku ni hah...tapi bukan nak cakap pasal cuaca der...tapi nak cakap pasal orang...manusia...makhluk...ada akal...waras lah INSYAALLAH...ada ilmu...semuanya serba serbi adalah kan...

Bila kita ni jadi orang yang dikenali...semua orang kenal lah kan...apa yang kita buat...apa yang kita lakukan...akan diperhatikan...itu baru orang yang dikenali...kalau orang terkenal satu Malaya..sampai warna seluar dalam pun tahu...itulah bayaran yang WAJIB kita bayar bila sudah jadi orang yang terkenal...

Jatuh naik seseorang artis...kerana wartawan, peminat...blogger??erk...aku tak pasti pula yang tu...tapi mungkin bakal terjadi kot...hahahha...uppps!!terlebih sudah...bukan apa...hidup ni kan satu kitaran...bersambung...takkan putus...maknanya...masingmasing ada peranan masingmasing...seorang yang ini...pastinya memerlukan yang seorang lagi untuk terus hidup...kan?

Walau apa pun...cuba jadi macam SITI NURHALIZA...sangat profesional dan konsisten dalam menangani masalah seperti dikomen dan dikritik...tengok...sampai sekarang...beliau tetap nombor satu di hati peminat Malaysia...

Kesimpulannya...jangan cepat melatah...kalau kena kritik...kena kutuk...cuba duduk...bawa bertenang...review balik...fikir balik...apa yang kita dah buat sampai orang kutuk kita...kan?dan tugas kita...ambil yang baik...buang yang buruk...itu saja...senangkan? (^.^)

Dan sudah pasti...tidak selamanya kita berbuat kesilapan...nama pun manusia biasa...pasti akan tersilap membuat pilihan...pasti akan tersalah jalan...sekiranya ada orang yang menegur...terima saja dengan hati yang terbuka...mungkin mereka boleh tunjukkan jalan yang betul?
Yang penting jangan tutup hati dan akal fikiran untuk menerima NASIHAT.. :)
ASSALAMUALAIKUM


-----------------------------------------------

YF : I'll stop if you want me too

3 comments:

azharr said...

waalaikumsalam...ya betul tu..

DiriKu said...

@azharr : terima kasih! :)

*cik cilipadi_hafizah* said...

salam, aye setuju.

sama-samalah kita beringat..
kita ni dahlah pahala tak banyak..jadi janganlah nak tambah-tambah dosa pula...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...