Thursday, June 9, 2011

WAJAH ADA DUA || KEHIDUPAN

Hmm...aku pelik gila dengan manusia ni...macammacam ragam...kejap jumpa yang macam ni...kejap jumpa yang macam itu...kalau semuanya menyenangkan hati...aku tak kisah lah sangat...rasa selamat la sikit...ni kalau yang bukan menyenangkan hati...hah...macam mana tu?

Perlu ke begitu?
Perlu ke begini?
Kadangkadang tu...rasa sakit hati...
Hilang hormat aku...

Tapi bila aku fikir balik...inilah kehidupan...
Kehidupan yang sebenar...
Yang membuatkan aku berjagajaga dalam setiap langkah...

Itulah dia...kalau wajah ada banyak...
Lebih dari satu...memang bahaya...
Aku pun ada dua wajah...
Tapi tengok keadaan...
Takkan nak burukkan lagi keadaankan?
Terpaksalah tutup apa yang patut...
Jangan lebihlebih sudahlah...

Itu yang aku takut sebenarnya...
Bila dah ada dua wajah...
Takut terbawabawa ke manamana...
Jauhkanlah aku dari sikap begitu...
Sesungguhnya aku ingin hidup dalam ketenangan...

Bila aku di pembaringan, aku selalu fikir balik...
Apa aku dah buat hari ini?
Membanggakankah?
Atau sebaliknya?

Kadangkadang tu, aku rasa berdosa sangat...
Dengan orang disekeliling aku...
Rasa aku dah buat banyak salah dengan diorang...

Hmm...Maafkan aku...
ASSALAMUALAIKUM


-----------------------------------------------

YF : Look at me, can you?

2 comments:

Farah Shamsudin said...

Sudah menjadi lumrah mempunyai dua muka ni kak.. kita lah kena sentiasa berjaga-jaga.. cuba elakkan dengan orang seperti ini..

DiriKu said...

@Farah Shamsudin : tu lah dik...haish...pandai bawak diri sajalah...ya? :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...