Tuesday, July 12, 2011

APALAH YANG ADA PADA PILIHAN

Hidup ni...sentiasa ada pilihan..tak dua pilihan...lebih daripada tu pun ada...tapi kita sebagai manusia...mesti keliru...mesti rasa tersepit...nak pilih mana ya...even beli baju sekali pun...kita akan rasa waswas nak pilih yang mana satu...

Dan aku...memang tak suka kalau tersepit antara dua...lagilagi melibatkan soal hati aku atau perasaan orang...kalau kita pilih ini...takut orang tu terasa..kalau kita pilih itu...takut yang sana pula terasa...jadi macam mana tu???

Aku bukanlah seorang yang pandai membuat keputusan untuk diri aku sendiri...kadangkadang tu...aku stuck...tak boleh fikir apa pun...kan best kalau aku tak perlu memilih itu dan ini...mesti senang hidup aku...tak adalah aku sakit hati...tak adalah orang lain sakit hati...

Tapi apa nak buat...pilihan itu tetap ada...ada kat tangan kita sendiri...hanya kita yang mampu bertindak...kita suka ke...tak suka ke...kena pilih juga...kalau tak...macam mana kita nak teruskan perjalanan hidup ni...

Kalau fikir pasal pilihan je...baik aku tidur je...senang..kan?
ASSALAMUALAIKUM


-------------------------------------------

YF : Kenapa perlu ada cinta kalau ianya sekadar untuk didustai?

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...