Tuesday, July 12, 2011

BERTANGGUNGJAWAB ATAU TIDAK??? || BERSIH

Serius aku cakap....aku tak nak ambil tahu langsung pasal PERHIMPUNAN BERSIH ni...bukan sebab aku sokong manamana parti...tapi aku memang kurang berkenan dengan politik yang entah apaapa tu...maaf kalau terkasar bahasa...tapi semua rakyat berhak bersuara kan...kononnyalah tuh...

Video ni...dah ramai post kat FACEBOOK...tapi hari ni baru terdetik nak tengok...


Perlu ke polis tu menyerang tanpa ada serangan daripada pihak lain?inikah contoh??inikah tauladan??


Aku sangat terharu mereka yang datang tanpa mengenal rupa dan bangsa...menyanyikan lagu Negaraku beramairamai...


Aku terasa bagaimana polis itu menengking para wanita yang hadir waktu itu...tidak adakah rasa hormat pada kaum itu?


Aku sebak apabila seorang anak menangisi ayahnya yang tersungkur kerana sakit bersamasama tangan yang diikat...sambil mengucap kalimah syahadah dengan lantang...anaknya merintih...


"Abah...abah...abah..."


Tapi apa polis itu buat?berdiri dan melihat kiri dan kanan tanpa sebarang tindakan?Aku kecewa...sangat kecewa...T.T

Korang semua mesti dah tengok kan...apa korang rasa?Sila kongsi dengan YF...

----------------------------------------------------------





----------------------------------------------------------


Mengapa perlu menipu benda yang sudah pasti orang boleh menilai kebenarannya?
ASSALAMUALAIKUM




----------------------------------------------------------

YF : YA ALLAH, Kau lindungilah negara ini dari orang yang tidak bertanggungjawab dan berlaku zalim sesama manusia

2 comments:

jeBateja said...

Kawe pun perasan pasal tu....inggung tul...den raso POLIS tu cuak....sebab dia mangsa jadi mcm tu....mangsa tu lah yg di laporkan meninggal dunia selepas tu kan.....

Jika tidak dlm hal BERSIH pun...den raso polis tu harus bersedia memberi pertolongan kecemasan....

Dan den rasa BERSIH bukan parti POLITIK cuma disokong oleh parti2 pembangkang....

DiriKu said...

@jeBateja : meninggal ke???INNALILLAH...;(

entahlah...tak tahu nak cakap apa... ;(

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...