Monday, July 4, 2011

KARAK || LALUAN PUAKA

Baru je lepas tengok filem ni...agak bagus cerita dia...tujuan filem ni...nak bagi kita sedar...jangan sekadar baca dan hafal ayatayat Al-Quran yang kita dok baca seharian...

Kita kena faham...kena baca dengan penuh khusyuk...baru rasa tu sampai...rasa apa...aku pun susah nak jelaskan kat sini...

Over all...filem ni tak rugi la kalau tengok pun...ada pengajaran dia...jangan main hentam je ek kalau tak tengok... :)

------------------------------------------------------


Poster


Antara pelakon yang membintangi filem ini bersama pengarah filem


Babakbabak menarik



Trailer



Sinopsis

Empat orang pelajar kolej sedang dalam perjalan balik ke Kuantan, Pahang setelah puas bersuka ria di Kuala Lumpur kerana mereka perlu menghadiri kelas pada keesokan paginya. Mereka menuju ke Kuantan melalui lebuh raya Karak. 

Ketika memasuki lebuh raya tersebut, mereka mendapat jalan sedang dilanda kesesakan teruk. Akibat naik fed-up dengan situasi kesesakan lalulintas tersebut, keempat-empat mereka memilih untuk mengikut jalan lain iaitu melalui sebatang jalan lama yang sebelum ini hanya dilalui oleh lori. 

Mereka tidak mengetahui bahawa sebenarnya jalan yang mereka lalui itu adalah jalan berhantu dan berpuaka. Tatkala melalui jalan lama ini, berbagai perkara meakutkan muncul mengganggu mereka.

Filem Karak digarap dari kisah sebenar pemandu-pemandu kenderaan yang pernah terserempak dengan berbagai kisah seram ketika melalui lebih raya melalui cerita dari mulut ke mulut juga melalui berita-berita kemalangan menyeramkan yang dilaporkan di dada akhbar.

------------------------------------------------------

Siapa yang dah tengok...sila komen di bawah ek... XDD
ASSALAMUALAIKUM

------------------------------------------------------

YF : Encik, Encik ada nampak anak saya tak?

7 comments:

PEAH said...

tapi tak berapa paham sgt cerita karak ni awal2 tu..lama2 bru fhm..hehe

jeBateja said...

tak seram....terlampau banyak cgi....ending yg tak dijangka.....ahakz

DiriKu said...

@PEAH : ok ar tuh...XDD

@jeBateja : cgi tu...mungkin...ending memang tak dijangka! XD

nor amira said...

bes. amnil ibrahnya. tahu, hayati, faham dan beramal dengan ayat-ayat al-quran yang kita hafal =) inshaAllah

DiriKu said...

@nor amira : INSYAALLAH juga :)

Akulah Pak Lan said...

mcm best ja? tapi sayang...saya tak tgk cerita seram

DiriKu said...

@Akulah Pak Lan : LOL..kenapa??takut ye...XDD

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...