Saturday, July 9, 2011

NASIHAT BIAR BERHEMAH

Hmm...aku suka nasihat orang...nasihat lembut...nasihat kasar...nasihat direct (sound tepek)...hehehehe...itu bila kita rasa orang tu boleh terimalah kan...kalau tak boleh terima...kita nasihat perlahanlahan...takut dia terasa ke...apa ke...kang jadi kes lain pula...tak pasalpasal bermasam muka... XD

Tapi aku nak cerita pasal nasihat orang dalam blog...eh...tak kisah lah kat manamana...janganlah bagitahu nama orang tu...kesian dia...jatuh air muka dia tu...nasihat boleh...tak salah...cuma...tak payah beritahu nama orang tersebut kalau orang tu ada buat silap...biar kita nasihat secara umum saja...barulah orang tak terasa hati...biarkan mereka terasa hati sebab sedar akan kesilapan yang mereka buat...tapi jangan terasa hati sebab nama mereka dibabitkan...

Walau macam mana teruk pun orang tu...jangan sampai kita jatuhkan air muka dia bila kita nasihat dia...kalau dah teruk sangat...suruh orang lain je yang nasihat...contoh ibu bapa...mungkin lagi efektif kot...kikikiki...XDD
ASSALAMUALAIKUM


---------------------------------------------------------

YF : Bosannya berchatting -____-

2 comments:

amirah said...

alaaa xde button like plak kat cni.. -______-

DiriKu said...

aiyaak..buta kaaa?? -___-

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...