Wednesday, August 31, 2011

LADY GAGA VS ADELE

Aku seorang pengguna TUMBLR. Jadi agak rajin jugalah mengusha dashboard tumblr walaupun sekadar melihat dan tidak melalukan sebarang aktiviti LOVE atau REBLOG. 

Dan aku terjumpa satu post ni. Hahahah! Agak lawak juga kot. Iyelah. Apabila pendapat yang kita berikan boleh membuatkan orang rasa down atau sedih. Tapi ini lain sikitlah. Sebab orang yang dikomen tu membalas semula pendapat tadi dengan begitu yakin dan jitu. XD

Di bawah ni adalah pendapat LADY GAGA. Siapa peminat dia, boleh baca komen dia yang sangat tak berasas ni.


Jom baca plak balasan dari ADELE. Terbaik tak? :P



Kesimpulannya, walaupun kita ni popular, bagus, hebat, cantik, berharta atau pun sebagainya, kita tak perlulah hina atau merendahkan apa yang ada pada orang lain. Lepas tu, kata diri sendirilah yang bagus. Diri sendirilah yang terbaik. Ah sudah. Haru-haru. Ye lah, kita kat dunia ni mana nak kat atas je kan. Kadang-kadang, terkena juga kat bawah. Ye tak?


Fikir-fikirkan ya? :)
ASSALAMUALAIKUM

---------------------------------------------------------

YF : Selamat Menyambut Kemerdekaan Ke-54

Tuesday, August 30, 2011

WORDLESS MORNING #53


------------------------------------------------

YF : Selamat Hari Raya Aidilfitri 2011

Sunday, August 28, 2011

WORDLESS MORNING #52


----------------------------------------

YF : Berkawan bukan pada paras rupa

Saturday, August 27, 2011

PERSOALAN HATIKU

Celaru fikiranku
Serabut mindaku

Hati tak keruan
Jiwa gundah gulana
Rasa semakin hilang
Dibawa arus kebosanan

Hari tetap laju berlari
Masa tetap tidak menoleh
Tapi mengapa aku tetap di sini
Tapi mengapa aku tetap di sini

Semakin lama hati mendesak
Semakin lama akal menghimpit
Semakin lama jiwa memberontak
Semakin lama tiada arah tujuan

Dimanakah takdirku
Dimanakah hidupku
Dimanakah destinasiku
Dimanakah pengakhiranku

Pada Dia ku memohon
Pada Dia ku merayu
Pada Dia ku mengadu
Pada Dia ku berserah

Berikan aku kebahagiaan
Berikan aku ketenangan
Berikan aku kesejahteraan
Berikan aku keselamatan

Tapi segalanya tersekat
Dihujung kerongkong
Namun tetap terlintas diakal
Namun tetap terungkap dihati

Setiap tanda tanya ada noktahnya
Setiap persoalan ada jawapannya
Setiap kejadian ada hikmahnya
Setiap permulaan ada akhirnya 


--------------------------------------------------

YF : Mencari ilhamku


WORDLESS MORNING #51


--------------------------------------------

YF : I'm flying without wings

Friday, August 26, 2011

A LETTER FROM BRAIN TO HEART


----------------------------------------------

YF : Skyscrapper

LANGUAGE OF A TEENAGE GIRL


-------------------------------------

YF : Completely LOST

WORDLESS MORNING #50


-----------------------------------

YF : Memories

Thursday, August 25, 2011

THINGS THAT KEEP ME UP AT NIGHT


--------------------------------

YF : You deserve better

WORDLESS MORNING #49


-------------------------------------

YF : Distressful 

Wednesday, August 24, 2011

AKU TAK KISAH DENGAN HUBUNGAN JARAK JAUH

Aku akan merinduimu
Sentiasa dihati aku
Sentiasa dalam fikiran aku
Sentiasa dan sentiasa

Aku akan mengingatimu
Tanpaku jemu
Tanpaku muak
Tanpaku jelak

Sekadar jauh
Apalah sangat
Ada rezeki
Pasti bertemu

Sabar ya wahai kasih
Kita tetap akan bersama
Seperti selalu
Saling memerlukan

Aku pergi untuk menyesuaikan diri
Di tempat baru
Orang baru
Suasana baru

Kau khuatir ya?
Jangan bimbang
Kau tetap dihatiku
Ku harap kau juga begitu

Sabar menanti kehadiranku
Kelak kita tetap bersama
Dengan adanya internet dan lap top
Oh BlogKu


----------------------------------------------

YF : Jangan kau tangisi pemergianku

Tuesday, August 23, 2011

WORDLESS MORNING #48


-------------------------------------

YF : I want that feeling
That kind of feeling

Monday, August 22, 2011

KELALAIAN YANG MENAKUTKAN

Hari ini aku telah melakukan sesuatu tanpa aku sedari. Aku lakukan di luar kawalan aku. Aku terkejut. Panik. Hampir-hampir mengadakan suatu kisah yang tidak elok untuk didengari.

Namun, aku masih di sini. Masih bernafas. Masih boleh menaip dengan lancarnya. Masih boleh berbuka puasa bersama keluarga tersayang. Aku masih di sini. 

Aku panjatkan setinggi-tinggi kesyukuranku kepadaNya kerana telah menyedarkan aku dan menarik aku kembali ke alam sedar. Istighfarku dengan rendah dirinya. Terasa seperti diberikan peluang baru untuk memperbaiki kesilapan dan kekhilafan lampau.

Maafkan aku. Debar jantungku masih berdetak dengan laju tika ini. Mengenang kembali peristiwa yang berlaku dengan pantas dan sekelip mata. Mujur. Segalanya mujur. Terdiamku sejenak. Ku akur dengan kehendakMu YA ALLAH.
ASSALAMUALAIKUM


---------------------------------------------------

YF : Tetapku di sini

WORDLESS MORNING #47


---------------------------------------

YF : Jalan yang dipilih adalah atas pilihan kita sendiri

Sunday, August 21, 2011

WORDLESS MORNING #46


-------------------------------------

YF : Kan ku seberangi lautan dalam demimu - METAFORA

Saturday, August 20, 2011

AKU SEORANG PENGANGGUR

Fuh!!! Hari ini, secara rasminya aku menjadi seorang PENGANGGUR kembali setelah bergelumang dengan dunia kerjaya selama 1 tahun 3 bulan sebagai Purchasing Assistant

Eh! Kenapa aku jadi penganggur ya? Siapa yang rajin jengah blog aku ni, pasti tahu. Takpe. Aku bagitahu sekali lagi ek. Aku bakal menyambung pengajian ke peringkat ijazah di salah sebuah universiti di dalam Selangor. Universiti apa, segan aku nak bagitahu. Hehehe. Selama 4 tahun akan berhempas pulas untuk menjadi seorang graduan sekali lagi. Doakan aku ya? :)

Walaubagaimana pun, perasaan sedih untuk meninggalkan syarikat tersebut masih terasa hingga sekarang. Dalam masa seminggu yang lepas, aku diberikan pelbagai hadiah. Syukur dengan rezeki yang diberikan. Terima kasih semua! Ada yang mengalirkan air mata sebab aku dan Shakira akan berhenti dari syarikat itu. Terharu aku dibuatnya. T.T

Banyak ilmu yang telah aku perolehi. Banyak perkara yang telah pelajari. Dari segi kerja, persekitaran dan permasalahan aku cuba untuk olah dan simpan apa yang patut disimpan sebagai bahan rujukan pada masa hadapan. Boleh dijadikan panduan hendaknya. INSYAALLAH.

Penganggur pun, sekadar 2 minggu saja. Selepas itu, bermulalah hidup aku sebagai seorang pelajar. Raya pula seperti tiada rasa. Almaklumlah, banyak perkara perlu diselesaikan dan dilaksanakan dalam masa yang terdekat tu. Cuma 5 hari raya saja aku sempat beraya secara puratanya. Hari yang ke-6, aku akan mendaftar. Haish! Nervous pula aku. -__-

Dalam masa 2 minggu ni juga, aku perlu selesaikan yuran dan membuat medical check-up di klinik kerajaan. Kalau bolehlah. Kalau tak boleh, terpaksalah menggunakan khidmat klinik swasta. Nama pun swasta kan, jadi agak 'swasta' jugalah harganya. Fuh! Melayang lagi wang kertas aku. 

Bila dah jadi penganggur ni, kenalah rajin-rajin meringankan tulang yang terlalu berat untuk dibanting mengemas rumah. Heh. Malas gila kot. Kuih raya pun tak buat lagi sebab sibuk buat kuih untuk tempahan. Cewah! Macamlah banyak sangat ya? Tapi syukur jugalah. Rezeki tetap rezeki, kan? :))

Jangan bagi aku menaip. Memang panjanglah gamaknya.
Selamat berpuasa dan selamat bershopping!!! #janganbelanjasakan XD
ASSALAMUALAIKUM


----------------------------------

YF : Pelamin anganku musnah

WORDLESS MORNING #45


----------------------------------------

YF : Telah ku rasa kekecawaan itu

Friday, August 19, 2011

WORDLESS MORNING #44


---------------------------------------

YF : Benarkanku berlalu pergi

Thursday, August 18, 2011

WORDLESS MORNING #43


---------------------------------------------

YF : Creepy!!!

I THINK IT'S SO STUPID WHEN . . .


Bila imaginasi dah melampaui fikiran normal...macam nilah gayanya....hahahaa!! 
ASSALAMUALAIKUM

-----------------------------------------------

YF : Reality is cruel

Wednesday, August 17, 2011

TIADA PENGHUJUNGNYA

Sekian lama
Masih merasai itu
Rasa kecewa
Rasa duka

Dadaku kian sesak
Nafasku tersekat-sekat
Badanku menggeletar
Tapi kaku tidak mampu bergerak

Otakku ligat berfikir
Hatiku kian mengenang kisah silam
Serabut
Aku serabut

Ketenangan kian direnggut
Kebahagian kian jauh

Akhirnya?
Tiada akhirnya
Tiada penghujungnya
Aku tetap akan begini
Keseorangan


-------------------------------------------

YF : Indah mimpi, ngerinya realiti

Tuesday, August 16, 2011

WORDLESS MORNING #42


-------------------------------------

YF : Tears of mine

ALAM KEDEWASAAN

Dewasa
Aku tidak mahu jadi dewasa
Aku tidak ingin komitmen
Aku tidak rela dibebani pelbagai masalah

Dewasa
Semakin meningkat umur
Semakin rumit masalah yang aku alami
Baik dalam mahupun luar
Baik nyata ataupun fantasi

Dewasa
Terlalu sukar untuk difahami
Mungkin akalku masih ditakuk remaja
Zaman remaja yang masih subur dalam jiwaku

Dewasa
Gementar ingin melangkah ke alam perkahwinan
Itupun sekiranya sempat hidup di bumi Allah
Namun tidak juga ku pinta untuk bertemu jodoh

Dewasa
Boleh jadi gila dibuat
Terlalu banyak tekanan
Wang, harta
Semuanya menjadi kepentingan

Dewasa
Ah!
Apa itu dewasa???


----------------------------------------

YF : Berjuta bintang di langit
tapi hanya satu yang terpaut dihati


Sunday, August 14, 2011

WORDLESS MORNING #41


------------------------------------------------

YF : Tanpamu ibarat jantung tiada degupan


Saturday, August 13, 2011

WORDLESS MORNING #40


-------------------------------------

YF : As cold as my heart


Friday, August 12, 2011

WORDLESS MORNING #39


------------------------------------------

YF : Jalan kita masih seiring, kan?


Thursday, August 11, 2011

10 REASONS TO SMILE


-------------------------------------------

YF : Come on people, live with your own life!


EH, JANJI TU APA?

Eh, sedapnya janji tu
Boleh buat lagi?
Buat banyak-banyak ya
Tak sabar nak pegang

Eh, janji tu senang tak nak buat?
Senang je?
Ye ke?
Buat macam mana ye?
Oh, dengan kata-kata ye?

Eh, janji tu asyik lari-lari je
Tak dapatlah nak pegang ketat-ketat
Kenapa macam tu?
Sebab tak sungguh-sungguh kot bila buat janji tu
Oh, macam tu ke?

Eh, janji tu asyik bertukar rupa la
Kenapa ek?
Sebab yang membuat janji tu serabut
Banyak sangat kot janji yang dia buat

Eh, kejap-kejap
Janji tu apa?
Keliru lah!
Macam mana nak bezakan janji tu?
Betul ke?
Palsu ke?
Susahlah macam ni

Kalau macam tu
Tak nak buat janji lah!
Buat orang pusing je tau


------------------------------------

YF : No promises

WORDLESS MORNING #38


--------------------------------

YF : I shouldn't LOVE you


Wednesday, August 10, 2011

MASIH BERHARGAKAH UNGKAPAN ITU?

Ungkapan apakah?
Ungkapan itu
Yang sering dijaja, dipromosi ke hulu hilir
Oleh remaja belia yang masih mentah 
Konon tahu apakah ungkapan itu

Matang dewasa apa kurangnya
Ungkapan itu jadi rakaman dibibir
Benar atau dusta
Siapa yang tahu
Yang mendengar cair bak lilin di kelam malam
Padahal dah sering berlagu di telinga
Hampir bernanah pun suka juga mendengarnya

Berhargakah?
Mungkin
Jika ia tulus dan murni
Jika ia mengerti apa maksudnya
Jika ia merasa kesahihanya

Sudah turun harga?
Mungkin 
Jika ia sekadar mainan
Jika ia cuma propaganda meraih belaian murahan
Jika ia beralaskan lapik nista

Berapa ramai mangsa
Berapa kali diulang
Masih berhargakah ungkapan itu?


----------------------------------

YF : Sengaja mencari pasal

WORDLESS MORNING #37


------------------------------------------------

YF : Too many expectations 


Tuesday, August 9, 2011

WORDLESS MORNING #36



--------------------------------------------------

YF : Inginku menongkah arus


Monday, August 8, 2011

PANTAI ITU MENUNGGU

Duluny pantai itu tenang
Suci dari segala rasa
Indah dari segala noda

Pantai itu terlalu indah
Terasa orang yang berhak saja
Layak berdiri di pantai itu

Masa beralih arah
Pantai itu kian kotor
Berbagai ragam telah dirakam
Berbagai nista telah dicoret

Pantai itu malu
Tersangat malu
Malu ditegur oleh siang
Malu disapa oleh malam

Tapi pantai itu tetap mengalir
Meneruskan hidup yang sudah hitam
Bertemankan bayu yang memahami nasib

Pantai itu
Terasa sepi
Matahari sekadar mainanya
Rembulan sekadar peneman tidurnya

Pantai itu menunggu 
Pelangi indah
Yang pernah singgah seketika
Cuma seketika
Meninggalkan parut yang tidak mampu dihakis

Pantai itu menunggu
Pelangi indah
Agar bisa pantai itu tersenyum
Agar bisa pantai itu bergurindam

Nyata pantai itu runsing
Gundah gulana persisiranya
Ombak kian ganas menghentam
Terasa tidak layak menikmati pelangi

Pantai itu
Hanya mampu menunggu
Bersama desir angin yang menghela
Menanti warna-warni pelangi


---------------------------------------------

YF : Talking to the moon

WORDLESS MORNING #35


----------------------------------------------------

YF : Runaway

Sunday, August 7, 2011

WORDLESS MORNING #34


------------------------------------------

YF : Selamat ya 

Saturday, August 6, 2011

WORDLESS MORNING #33


--------------------------------------

YF : I need that so much!!!

Friday, August 5, 2011

DIRI AKU YANG SEBENAR

Jujur. Aku seperti itu. Aku tak tipu. Sampai sekarang tak berubah-ubah. Hari-hari kena marah sebab aku selalu buat macam tu. Tapi tak pernah rasa serik. Best kan dapat buat macam tu?

Cukup mana pun aku tidur. Kurang mana pun aku tidur. Pasti. Mesti. Akan buat begitu. Kalau terlajak begitu, baru tergopoh-gapah cari tuala. Apa nak jadi? Aku pun tak tahu. 

Diri aku dah tanamkan azam. Tapi tak tumbuh. Kurang baja kot. Atau kurang air. Atau kurang kasih sayang. Takkanlah. Teruknya diri aku yang sebenar ni. Tak nak diri aku yang sebenar yang hodoh ni. Boleh ubah tak? Harus boleh. Tapi tekad tak cukup lagi agaknya. Mana nak cari tekad ya? Dalam diri aku juga ke? Susahlah nak cari. Kena menyelam dalam diri sebenar baru boleh jumpa. Mesti lamakan?



Usaha nak jadi diri aku yang sebenar. 
Tapi nak diri aku yang sebenar jauh lebih baik dari ini.
ASSALAMUALAIKUM


----------------------------------------------

YF : Jujur itu mesti

BUDI ITU HODOH

Budi itu sangat hodoh
Kalau si pemberi tidak ikhlas

Budi itu sangat hodoh
Kalau balasan diharapkan

Budi itu sangat hodoh
Kalau segalanya diungkit

Budi itu sangat hodoh
Kalau menganiaya sesama sendiri

Budi itu sangat hodoh
Kalau diselangi dengan kutukan

Budi itu sangat hodoh
Kalau kepentingan diri diutamakan

Budi itu sangat hodoh
Dan sudah pasti itu bukan budi namanya
Itu namanya JUAL IKAN


-------------------------------------

YF : Jangan ikutkah hati kelak badan binasa

WORDLESS MORNING #32


----------------------------------------------

YF : Sendiri menanggung sakit

Thursday, August 4, 2011

WORDLESS MORNING #31


--------------------------------------

YF : The road not taken

Wednesday, August 3, 2011

ILHAMKU

Ilham bukan sebarang ilham
Ilham datang dari empunya sekalian alam

Kadang sedikit
Kadang membukit

Selalu ku luahkan
Sering juga ku pendamkan

Inginku kongsi
Inginku sembunyi

Dibukukan terasa segan
Disimpan takut dilupakan

Ilhamku ambil dari sekalian alam
Sekalian alam yang punya 1001 kisah
Biarku gambarkan dalam cerita
Cerita itu
Olahanku
Ilhamku


-------------------------------------------

YF : Kagum dengan penulisan Zahiril Adzim

WORDLESS MORNING #30


------------------------------------

YF : Sahabat tetap sahabat

Tuesday, August 2, 2011

WORDLESS MORNING #29


-----------------------------------------

YF : Whatever may happen


Monday, August 1, 2011

LELAKI PUN ADA WAKTU UZUR


Upppss!!!sensitip gila perkataan UZUR tu YF!!! Heh, siapa yang terasa tu silakan terus terasa. Entri ini untuk sekadar ingat mengingati. Bulan mulia ni, janganlah tak puasa ya. Rugi kot tak puasa penuh. Ya tak? Para wanita pasti setuju dengan statement itu. Termasuklah aku. #winkwinkwink

Memang tak dinafikan, ada juga tidak berpuasa atas sebab kesihatan. Itu dikecualikan lah. Tapi tang yang berpura-pura UZUR tu, macam mana nak selesaikan masalah "kewanitaan" mereka itu? Nak bagi pil ke? Aku pun tak makan. Heheheh.

Mungkin kerana mereka penat kot. Mungkin juga kerana mereka suka-suka kot. Mungkin ikut kawan kot. Mungkin dan mungkin. Tapi adakah segala kemungkinan itu dapat menidakkan RUKUN ISLAM yang ketiga itu?

Aku bukan ustazah. Bukan juga pakar motivasi. Aku sekadar sahabat yang ingin menegur dan ditegur andai perkara itu salah mahupun tidak benar. Masih berusaha untuk menjadi seorang yang mukminah. INSYAALLAH.

Korang tengah berusaha juga tak? :))
ASSALAMUALAIKUM.

-------------------------------------------------

YF : Benar bulan itu cantik, tapi siapalah ia tanpa cahaya matahari



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...