Friday, August 5, 2011

DIRI AKU YANG SEBENAR

Jujur. Aku seperti itu. Aku tak tipu. Sampai sekarang tak berubah-ubah. Hari-hari kena marah sebab aku selalu buat macam tu. Tapi tak pernah rasa serik. Best kan dapat buat macam tu?

Cukup mana pun aku tidur. Kurang mana pun aku tidur. Pasti. Mesti. Akan buat begitu. Kalau terlajak begitu, baru tergopoh-gapah cari tuala. Apa nak jadi? Aku pun tak tahu. 

Diri aku dah tanamkan azam. Tapi tak tumbuh. Kurang baja kot. Atau kurang air. Atau kurang kasih sayang. Takkanlah. Teruknya diri aku yang sebenar ni. Tak nak diri aku yang sebenar yang hodoh ni. Boleh ubah tak? Harus boleh. Tapi tekad tak cukup lagi agaknya. Mana nak cari tekad ya? Dalam diri aku juga ke? Susahlah nak cari. Kena menyelam dalam diri sebenar baru boleh jumpa. Mesti lamakan?



Usaha nak jadi diri aku yang sebenar. 
Tapi nak diri aku yang sebenar jauh lebih baik dari ini.
ASSALAMUALAIKUM


----------------------------------------------

YF : Jujur itu mesti

2 comments:

shandye. said...

uiks...

dh masuk uni nnt jgn malas!

karang aku suruh org datang babab ko, nak? hahaha...

DiriKu said...

@shandye. : hahahaaha!!silasila datang....saya sanggup kena babap XDD

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...