Monday, January 10, 2011

KATAKAN TAK NAK PADA ROKOK!!!

ASSALAMUALAIKUM!!

Seram pula tengok gambar ni -.-

Entri kali ni..aku nak bebel pasal ROKOK!!!kepada abangabang...kakakkakak...pakcikpakcik....yang merokok kat luar sana....kalau nak merokok...jarakkan diri anda dengan mereka yang tidak MEROKOK..bukan apa...kita kan berkongsi udara yang sama....tak nak la juga kita berkongsi asap yang tidak menyihatkan itu...sudah la dengan asap kereta dan pelbagai lagi asap telah kita sedut...ini pula..asap rokok..

Nasib baik aku belum tahap ni lagi -.-

Aku cakap ni pun...sebab selalu jugak tunggu bas kat bustop...ada abangabang hensem ni..hisap rokok...macho gila kot..*dalam hati....sesak dadaku ni...tak pikir plak?? -.-"

Kalau boleh...kurangkan ok...kalau boleh jugak...tolong la berhenti...tau kan menghisap rokok ni hukumnya HARAM?hah..tak tau la tu...aku dengar kat kursus kahwin hari tu...*apa kena mengena hisap rokok dengan kursus kahwin tah -.-"
Bukan la nak tunjuk aku tau semua halal haram kan...at least...kita cuba perlahanlahan..tak buat semua...jangan tinggal semua..betul tak? *alaala pakar motivasi gitu :D

Asap rokok tu pun..dah cukup membahayakan tau tak?orang yang sedut asap rokok lagi tinggi dia untuk dapat penyakit daripada yang menghisap...-.-

Contohcontoh penyakit kerana ROKOK

Yeah..yeah...mesti korang cakap...jumpa laki perokok tau laa..dah banyak kali orang cakap camtu kat aku...tapi itu semua di tangan Tuhan kan?kalau aku betulbetul bertemu dengan seorang lelaki yang mempunyai hobi ini..INSYAALLAH..aku akan nasihat dia sampai berbuih mulut aku..bernanah pun tak apa...bukan apa..ni untuk kebaikan dia juga..bukan untuk kebaikan aku seorang je kan?

Mainkan peranan anda sebagai masyarakat

Jauhi mereka dari asap rokok

Sayangilah keluarga anda...dan diri anda sendiri...sahutlah kempen "KATAKAN TAK NAK PADA ROKOK!!"
Kepada yang tidak merokok, aku ucapkan TAHNIAH dan teruskan gaya hidup sihat anda!!
ASSALAMUALAIKUM!! :D

-------------------------------
YF : Bila nak pergi main roller coaster ni? ;(

PEREMPUAN SUKA DAN TIDAK SUKA!!

ASSALAMUALAIKUM!!!

Aku tertarik satu entri ni...aku copy paste dari blogger AMNYRAUHAH...sahabat aku time di Politeknik dahulu...aku tujukan entri ni istimewa untuk SANG-SANG ARJUNA di luar sana..sila ambil perhatian!!!

Jom!!kita godek sesama!!! :D


------------------------------



PEREMPUAN SUKA : -

  • Lelaki yang kelakar
  • Berbudi pekerti dan bersopan santun ( bukan perempuan je kene bersopan )
  • Murah hati ( kalau murah duit lagi bagus )
  • Senyuman manja dan menggoda ( baru cair dan tak jadi nak marah )
  • Pandai memasak ( Lelaki pun kena pandai masak jugak, jangan harap nak kena hidang je! )
  • Pandai dalam mengenakan pakaian ( hensem dan kacak )
  • Penampilan/imej yg sesuai dengan citarasanya ( sama cantik sama padan )
  • Tak mudah naik angin ( penyabarla kan )
  • Laki yang suka bagi harta benda kat wanita ( haha )
  • Laki yang seksi dan ada bulu dada ( aww )
  • “Tak apalah,tadi U dah belanja I makan, jadi sekarang biar U belanja tiket wayang jugak”
  • Lelaki yg dapat ambik hati family (so sweet )
  • Berwawasan atau bercita-cita tinggi ( ada impian )
  • Mempunyai keyakinan diri yg tinggi 
  • Tahu menjaga maruah diri. Bersemangat dan tak mudah mengalah dalam situasi yg tertekan. ( takde buat skandal dengan orang lain )
  • Sentiasa berada di sisinya saat duka dan gembira ( tempat mengadu dan bermanja )
  • Tak berleter walau terpaksa sama-sama berlapar sebab takde duit! ( haha )
  • Sediakan keperluan wanita ( eh,boleh ke camtu? )
  • Mengambil berat dan bertimbang rasa 
  • Sikap kebapaan yang jelas ternyata
  • Sukakan kanak-kanak ( boleh jadi bapak mithali )
  • Suara lembut tanpa dibuat2 ( bukan awww tau!)
  • Pandai membawa diri. Tak kekok dibawa ke mana pun ( senang nak bawak lepak dengan kawan2  )
  • boleh dibawa berbincang dan memberi pendapat ( haa.bagus ni )
  • memberi sokongan moral dlm apa jua usaha yg dilakukan wanita 
  • tak memperkecilkan kelemahan dan terima seadanya 
  • tahu bersyukur
  • pandai berjimat-cermat
  • tak mengharapkan wanita dalam semua hal ( tak pemalasla ni kiranya )



PEREMPUAN TIDAK SUKA : -


  • Lelaki yg suka mengumpat ( pantang lepak je mesti mengumpat pasal awek )
  • sombong dan bongkak ( bajet hensem )
  • menunjukkan sikap yg terlalu memiliki ( macam dia sorang ada aweks )
  • hisap rokok ( membazir duit! duit tu boleh bawak g shopping kan )
  • “Kau ni macam orang tiga suku!”Mengutuklah tu… 
  • Lelaki yg melayan lelaki seperti alas kaki ( suka hati je )
  • Lelaki yg suka menunjuk2 utk dapatkan perhatian ( macamla bagus )
  • “Tak bolehkah U lakukan sesuatu yg betul!” ( macamla kau sorang je betol )
  • “Jgn cuba beritahu I apa yg patut I lakukan dan yg tak patut I lakukan..” ( berlagak pandai )
  • Lelaki yg hipokrit ( depan awek pijak semut pun tak mati.. )
  • pembohong dan suka mencari alasan ( banyak awekla tu! )
  • terlalu ingin mengetahui hal peribadi si wanita ( tak ada privasi langsung )
  • sukar buat keputusan terutamanya hal berkenaan hubungan mereka
  • kurang sifat kasih sayang walaupun terhadap binatang ( kejam sangat )
  • pengotor dan pemalas ( selekehla kan )
  • tak bertanggungjawab langsung ( pandai buat tak pandai tanggung )
  • tak pandai mengemas ( nak harap perempuan je )
  • terlalu bebas dan kuat bersosial hingga tiada batasan pergaulan ( banyak sangat awek )
  • kuat berleter walau hal remeh temeh ( cerewet! )
  • boros berbelanja ( pergi shopping kalah perempuan
  • sikap manja yg terlalu menyakitkan hati
  • “Queen Control” atau suka mengarah2
  • tak pandai bergaya atau selekeh
  • suka mengungkit2 hal-hal lalu
  • panas- baran
  • kuat merajuk dan sukar dipujuk
  • terlalu pendiam sehingga susah utk berkomunikasi
  • tak mahu mengakui kesilapan dan EGO! 
  • Kedekut! Asyik nak harap perempuan je
  • Tak mahu mengalah dengan perempuan
  • Tak Romantik ( ape kes macam kayu je )

------------------------------

Hohohoo!!amacam SANG-SANG ARJUNA di luar sana???buat ke tak??buat ke tak??berhatihati la ya....:D
Selidik ok!!
ASSALAMUALAIKUM!!

------------------------------

YF : Tolak ansur juga perlu ada <3

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...