Tuesday, January 11, 2011

SAYAPKU




Tikaku memerlukanmu
Tidakku lihat dirimu
Namun terusku melangkah

Saatku membutuhkanmu
Tidakku lihat bayangmu
Namun tetapku berjalan

Bilaku menginginkanmu
Tidakku lihat wajahmu
Namun masihku bertahan

Waktuku mendambakanmu
Tidakku lihat senyumanmu
Namun gagahku berdiri

Bila kau muncul
Dalam mimpiku
Mengapa aku terkaku?
Nyatakah kau?
Benarkah kau?

Inginku berlari ke arahmu
Tapi langkahku tidak mengizinkan
Inginku menyentuh dirimu
Tapi bayang hitam menghalangku

Hatiku kian pasrah
Sayapku
Terbanglah engkau
Ke mana mahumu
Kerna
Kau bukan untukku

----------------------------------

YF : Aku takut

CINTA SEMPURNA

ASSALAMUALAIKUM semua!!

Aku nak post lagu pula....boleh???hehehhe..lagu ni macam berkaitan pula dengan aku...eceh..tetiba je kan??betul la..layakkah aku?bolehkah aku?mampukah aku?

Sekiranya aku bertemu dengan sebuah CINTA SEMPURNA...apakah yang harus aku lakukan?bagaimana harus aku tangani CINTA SEMPURNA itu?tapi..benarkah CINTA SEMPURNA itu untuk aku?bukan untuk orang lain yang lebih berhak daripada aku?tidak malukah aku dengan nikmat yang ALLAH berikan kepada aku?

Berjiwang sebentar ya...harap maaf.. :)

Suka style dia yang satu ni <3

Jom kita dengar lagu ini...dari YUNALIS ZARAI a.k.a YUNA dari AJL25...have fun...*sila pause dahulu playlist aku ya -.-"




Aku manusia lemah
Selalu terjatuh
Berbeda aku darimu
Kau berdiri teguh
Aku serba tiada
Aku kekurangan
Dan bila kau tiba aku hilang dari kewujudan

Sempurnanya sifatmu
Telusnya hatimu
Jujurnya niatmu
Tingginya kesbrnmu
Lepaskanlah diriku
Kerna aku
tak mampu tuk memnaggung sebuah cinta sempurna
Darimu
Darimu ohhh
Darimu ohhhh

Bukan aku tak pernah
Mengerti dirmu
ku sanjung setiap kata cinta kau berikan aku
Hilangkan rasa itu
Akhirkankan semua
Dan bila kau sedar
Aku hilang dari kewujudan
Ohhh

Sempurnanya sifatmu
Telusnya hatimu
Jujurnya niatmu
Tingginya kesbrnmu
Lepaskanlah diriku
Kerna aku
Tak mampu tuk menanggung sebuah cinta sempurna darimu
Darimu ohhh
Darimu ohhhh
-------------------------- 

ASSALAMUALAIKUM... :)

-------------------------- 

YF : Aku Ada Kamu <3

9 PERKARA YANG TIDAK BOLEH DIBINCANGKAN DENGAN LELAKI

ASSALAMUALAIKUM!!

Aku nak post entri lagi nih..jangan jemu ok...ilmu juga ni..hehehehe..
Ok!!apa ya 9 PERKARA YANG TIDAK BOLEH DIBINCANGKAN DENGAN LELAKI tu??bahaya sangat ke?Hah..nak tahu...moh la kita baca reramai...syiok tau!!! :D

Setiap hari...pasti ada saja yang hendak digaduhkan...sebab itu gaduh..sebab ini gaduh...jangan ok...UNLIKE!!kalau gaduh manjamanja tak apa lagi..kalau gaduh besar??mahu ditinggalkan juga nanti...*teringat kisah lampau ;(


Walau apa pun, kita sebagai seorang perempuan...perlu tahu..di mana batas kita bila bercakap dengan lelaki..ada sesetengah perkara tu lebih elok didiamkan saja...tapi tengok lelaki juga...ada yang sempoi, sporting, ada juga yang baran...yang baran ni payah sikit...tak pasalpasal..tinggal cop jari 5 kat pipi kita yang comel lote ni....itu pun jangan ya wahai lelaki..tugas kalian melindungi kaum yang lemah...bertindak secara berhemah gitu..baru lah layak jadi pemimpin keluarga...ya tak? :D

-------------------------------


Berikut adalah perkara yang wajar dielakkan apabila bercakap dengan sang lelaki :-
1) Jangan ceritakan tentang lelaki lain yang dalam diam-diam mencintai korang.
2) Membenci ibunya. Memang lelaki pantang.
3) Cerita tentang kecurangan yang anda buat di belakang lelaki itu.
4) Jangan juga ceritakan tentang keburukan kawan baik lelaki tu. Kawan tu penting bagi mereka.
5) Jangan membanding-bandingkan dia dahulu dan sekarang, lagi-lagi tentang kegagahannya - buruk padahnya!
6) Jangan buat dia patah semangat terhadap pekerjaan yang dia lakukan. Sebaliknya cubalah bantu.
7) Bercerai. Memang satu perkataan yang lelaki tidak boleh dengar. Eloklah dihindarkan.
8) Kalau pendapatan anda melebihinya, jangan la nak diperbesarkan, hal tersebut akan menyinggung perasaan dia.
9) Bila berjumpa dengan teman lelaki lama, tak perlulah terlalu ghairah dan tak perlu ceritakan perasaan itu kepadanya.

 *Catatan : Sumber dari ESEMPOI

-------------------------------

Hohoho...betul juga tu ya...jadi..susun ayat biar cantik..biar telinga sedap mendengar...*aku pun kena praktikkan juga..takut tersinggung si hati lelaki :)
ASSALAMUALAIKUM!!

-------------------------------

YF : Bila tah nak jadi sopan -.-"

LELAKI SUKA DAN TIDAK SUKA



ASSALAMUALAIKUM!!

Hah, tadi aku ada share pasal PEREMPUAN SUKA DAN TIDAK SUKA kan?Kali ni, aku nak share pasal LELAKI SUKA DAN TAK SUKA pula. Ya lah, nanti korang kata aku berat sebelah la, apalah.  Aku dah tau apa korang fikir ok!! -.-

Ok...perhatian kepada SANG-SANG BUNGA di luar sana...ambil perhatian ok..ingat tak apa aku cakap..tolak ansur itu perlu....jadi..turunkan ego tu sikit..meh baca sesame yek? :D

Yang ini, aku copy paste dari ESEMPOI...apaapa hal..jenguk la ke sana ok...:D

-------------------------------



LELAKI SUKA : -
  • Wanita yang bersikap kelakar
  • Berbudi pekerti
  • Murah hati
  • Senyuman manja
  • Tahu memasak
  • Pandai dalam menggayakan pakaian
  • Penampilan yang menarik dan sesuai dengan citarasanya
  • Tidak mudah naik angin
  • Seorang wanita yang sanggup meminjamkan keretanya kepada lelaki bila kereta lelaki tersebut rosak
  • Tidak terlalu seksi dalam berpakaian
  • “"Ok..tadi awak belanja makan, biarlah saya bayarkan tiket wayang"
  • Wanita yang dapat menjalinkan perhubungan rapat dengan ibunya
  • Wanita yang berwawasan/bercita-cita tinggi
  • Wanita yang mempunyai keyakinan diri yang tinggi
  • Wanita yang tahu menjaga maruah diri
  • Wanita yang cekal serta tidak mudah mengalah dalam situasi tertekan
  • Sentiasa berada di sisi tidak kira masa susah atau senang
  • Yang tidak suka berleter
  • Tidak kisah dengan cara apa pun untuk mendapatkan makanan kegemaran lelaki
  • Sediakan secawan teh/kopi tanpa disuruh
  • Wanita yang mengambil berat tentang lelaki



LELAKI TIDAK SUKA : -
  • Wanita yang suka mengumpat
  • Sombong dan bongkak tak tentu pasal
  • Menunjukkan sikap yang terlalu memiliki
  • Merokok
  • Wanita yang melayan lelaki seperti alas kaki
  • Wanita yang suka menunjuk-nunjuk untuk mendapat perhatian
  • Tak boleh ke awak buat sesuatu dengan betul
  • Jangan awak nak ajar saya apa yang betul, apa yang tidak..
  • Wanita yang bersikap hipokrit
  • Terlalu ingin mengetahui hal peribadi lelaki
  • Sukar buat keputusan terutama hal berkenaan hubungan serius dengan si lelaki
  • Kurang sifat kasih sayang walaupun terhadap binatang
  • Pakaian wanita berselerak di biliknya
  • Tidak bertanggungjawab langsung
  • Wanita yang terlalu suka bersosial sehingga tiada batasan lagi dalam pergaulannya
  • Kuat berleter walaupun dalam hal yang remeh
  • Boros berbelanja
  • Tidak tahu/malas memasak
  • Sikap manja yang terlalu menyakitkan hati
  • Queen control hinggakan nak buang air pun perlu minta izinnya.
-------------------------------

Heee...ok tak entri kali ni??puas hati dah?? :D
Cuba menjadi yang terbaik ok!!
ASSALAMUALAIKUM!

-------------------------------
YF : Benarkah dia untukku? ;(

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...