Monday, February 21, 2011

HANTU KAK LIMAH BALIK RUMAH

Yeah...yeah...aku baru nak tengok...korang dah tengokkan...hahahhaa..ok..bab filem..memang aku lambat sikit sebab aku jenis download saja..nak tengok..tunggu la..2 3 hari ke..2 3 minggu ke..2 3 bulan ke..baru la terhegehhegeh nak tengok..melainkan..filem tu...sangatsangat menarik perhatian aku untuk ditonton...XD

Ok..filem ni memang lawak la..tapi aku rasa..masih ada kekurangan dia..nak cerita lebihlebih pun tak guna..aku bukan pengkritik filem yang bertauliah..tapi ramai yang puji cerita nih..entah..nak tahu kenapa diorang puji..ni aku bagi link dia..TONTONFILEM dan HANAELISIS..diorang punya review..memang terbaik..mungkin ada betulnya..masingmasing ada pendapat masingmasing kan..:)

Ada gak partpart yang tak logik..tapi bila fikir bab logik...semua cerita memang tak logik..kan?so, aku letak tepi la benda tu...yang sedihnya..ending dia..part HUSSIN (AWIE) tinggalkan CHE NIN (UMMI NAZEERA)..sebab BAPAK CHE NIN nak tunjukkan kubur CHE NIN..haish..cinta bila tak kesampaian..di alam sana pun terganggu kan...;(

Poster HANTU KAK LIMAH BALIK RUMAH :-


Barisan pelakon :-


Babak menarik :-


Sinopsis :-

Husin yang telah lama bekerja di Singapura mengambil keputusan balik ke kampung halamannya, Kampung Pisang. Apabila pulang ke rumahnya, Husin hairan melihat perangai pelik jiran sebelah rumahnya, Kak Limah yang langsung tidak bercakap dan rambut yang mengerbang semacam. Dia juga mengalami kejadian menakutkan ketika mahu tidur. Husin bergegas ke warung Pak Munawer, lalu menceritakan kepada orang-orang kampung yang mungkin Kak Limah sudah menjadi hantu. Abi Hurairah juga setuju dengan pendapat Husin kerana beliau juga mengalami peristiwa pelik ketika melihat Kak Limah di kawasan kubur. Pak Jabit yang memang bengang dengan Husin (kerana memutuskan ikatan kasih dengan anak gadisnya, Che Nin), menuduh Husin adalah pembawa nasib buruk kepada Kampung Pisang. Sebelum ini keadaan aman damai, sebaik sahaja Husin muncul, keadaan kembali kacau bilau.

Pak Abu mencadangkan agar mereka menyiasat apa yang berlaku sebenarnya. Beramai-ramai mereka ke rumah Kak Limah. Mereka menemui mayat Kak Limah yang hampir reput. Namun, setelah pengebumian jenazah Kak Limah, kampung mereka masih dihantui makhluk misteri di tengah-tengah malam.

Pelbagai bomoh dipanggil untuk menghalau hantu, malangnya tiada satupun bomoh yang berjaya menghalau hantu tersebut. Hantu apakah itu sebenarnya? Siapa yang berjaya menghurai misteri hantu Kak Limah tersebut? Temui jawapannya dalam ‘Hantu Kak Limah Pulang Ke Rumah’



Trailer :-



Nak download??Sila pergi ke ALLMOVIES atau WISERNET..hah...kat sini..banyak movie..nak download semua pon boleh..lagi diorang suka..XD
Siapa dah tengok..sila komen ek...review samasama XD
ASSALAMUALAIKUM 

----------------------

YF : Orang akan ingat kita bila kita ingat kat orang, tapi betul ke?

YOYO || ADA LAGI KE ORANG MAIN???

Hah..jangan tak tahu..masih ada lagi orang main tau...aku tengok kat MYTV3 tadi...siap buat YOYO sendiri dan EKSPORT ke LUAR NEGARA!!!waaaaa...bagus betul ANAK MALAYSIA nih..baru la kreatif namanya, kan??

Nak tahu sejarah permainan YOYO ni..cuba klik sini dan sini..malas nak copy paste..kikikiki!!
Ok..tadi tu..aku tengok kat MYTV3 kan..kagum betul dowh..main dia...laju ar..kalau aku main..compom YOYO tah ke mana..TALI tah ke mana..hahahhaha...




Siapa ya ANAK MALAYSIA yang buat YOYO sendiri ni???hah..nak tahu..pergi website ni...YOYOSKEEL...setahu aku...SKEEL tu diambil dari nama pengasasnya..MUHAMMAD SHAKEEL MOHD ROSE..orangnya..boleh tahan kiut juga tau..hahaha..YF..jangan berpaling arah!!kehkehkehkeh XD

Hah??YOYOSKEEL pun ada blog???tak caya...meh jengah kat sini!!bangga aku sebagai WARGA BLOGGER kejap..hahahhaha...cayalah!!
Nak tengok diorang punya demo tak??by SHAKEEL sendiri tau!!check this out!!


Amacam??teruja tak??aku lagi teruja..antara nasihat beliau untuk berjaya dalam YOYO nih..jangan berputus asa!!tak boleh..cuba lagi..lagi..lagi..dan lagi!!XD
Siapasiapa yang nak belajar tu..sila hubungi aku dulu selaku PA tak bertauliah dia yaa..*jangan cuba nak percaya ajakkan ini
ASSALAMUALAIKUM
------------------------------------

YF : USAHA TANGGA KEJAYAAN

ALL ABOUT HIM


Ini bukan kisah mereka...
Ini juga bukan kisah sesiapa pun...
Ini kisah kita berdua...
Ini kisah aku..
Ini juga kisah kau..


Lirik :-


'Cause I'm all about him, him, him, him, him
And he's all about me, me, me, me, me
And we don't give a dang, dang, dang, dang, dang
About nobody-e-e-e

'Cause I'm all about him, him, him, him, him
And he's all about me, me, me, me, me
And we don't give a dang, dang, dang, dang, dang
About nobody-e-e-e

Well, had him shooting for me like a ball team
Every guy was a knock out, Don King
But none of 'em had smarts, that's my thing
It's not enough to have balls, Spalding, ha
One day by Starbucks
I bumped into a guy rocking black Chucks
He said "Excuse me, beautiful," I said, "Aww, shucks"
And then he asked, "Well, ay, wanna grab lunch?"

Never ever met a guy so fly
Got me hooked like apple pie, I
Think I'm falling and I don't know why
But I won't fight these butterflies

'Cause I'm all about him, him, him, him, him
And he's all about me, me, me, me, me
And we don't give a dang, dang, dang, dang, dang
About nobody-e-e-e

'Cause I'm all about him, him, him, him, him
And he's all about me, me, me, me, me
And we don't give a dang, dang, dang, dang, dang
About nobody-e-e-e

And I swear what we have is just super cool
The way he's always in my head like a Bluetooth
I got a text from him, he said come through
Told me that he wants to kick it, Kung Fu
Don't do nothing much at all
Just we and his boys watching football
He asked for a kiss (Muah) So I gave him two
He said, "Well, thank you, baby," I said, "You're welcome, boo"

Never ever met a guy so fly
Got me hooked like apple pie, I
Think I'm falling and I don't know why
But I won't fight these butterflies

'Cause I'm all about him, him, him, him, him
And he's all about me, me, me, me, me
And we don't give a dang, dang, dang, dang, dang
About nobody-e-e-e

'Cause I'm all about him, him, him, him, him
And he's all about me, me, me, me, me
And we don't give a dang, dang, dang, dang, dang
About nobody-e-e-e

No, I don't need no fancy cars
And I don't need no diamond rings
My baby is all I need and more
'Cause I don't need those extra things

It's not about you (Oh-oh-oh-oh) (It's not about you)
It's not about them (Oh-oh-oh-oh) (It's not about them)
It's all about me (Oh-oh-oh-oh) (It's all about me)
And it's all about him (Oh-oh-oh-oh) (It's all about him)

Yeah, yeah, yeah, yeah
Yeah, yeah, yeah, yeah
Yeah, yeah, yeah, yeah
Said it's all about him, yeah

'Cause I'm all about him, him, him, him, him
And he's all about me, me, me, me, me
And we don't give a dang, dang, dang, dang, dang
About nobody-e-e-e

'Cause I'm all about him, him, him, him, him
And he's all about me, me, me, me, me
And we don't give a dang, dang, dang, dang, dang
About nobody-e-e-e

(Oh-oh-oh-oh) 'Cause I'm all about him
(Oh-oh-oh-oh) 'Cause I'm all about him
(Oh-oh-oh-oh) I'm all about him
(Oh-oh-oh-oh) And we don't give a dang, dang, dang
(Oh-oh-oh-oh) It's all about you
(Oh-oh-oh-oh) It's all about you, boy
(Oh-oh-oh-oh) It's all about you
(Oh-oh-oh-oh)


Artis :- AUBURN ft J.R


---------------------------


Aku hanya perlukan kesetiaan..
Kejujuran..
Dan perhatian darimu...
Itu saja..
Aku harap engkau mengerti...
Siapa..siapa..siapa..
Bakal dipertemukan..INSYAALLAH...:)
ASSALAMUALAIKUM

---------------------------

YF : Betul ke dia nih?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...