Wednesday, February 23, 2011

BEN ASHAARI KEJAM!!!!

Kejam!!kejam!!kejam!!!sanggup BA anaktirikan aku!!aku tak sangka dia buat aku macam ni!!!huh!!pantang nenek moyang aku!!!tak apa..ada hari aku balas balik!!biar padan muka dia!!!


Hahahahahhahaha!!!aku marah BA macam tu sekali ye???jangan percaya ok....sebenarnya..aku perasan kat blog beliau..aku dah tak ada dalam senarai BLOGLIST beliau...yang ada blogblog yang mantop je..sobsobsobsob...sedih juga...tapi its ok...itu cabaran buat aku...eceh..macam lah aku ni kuat sangat ye...hahahhaha....BA....maaf ye..terkasar bahasa pula..lakonan je tu...ada bakat tak?? XD

ASSALAMUALAIKUM

--------------------------

YF : Hampa dengan harapan

SAYA NAK JADIKAN AWAK ISTERI...SAYA JANJI...

Saya nak kahwin dengan awak..nak jadi suami awak...awak setuju tak?Saya JANJI akan masuk meminang tahun depan..awak sanggup tunggu saya??Saya bagi cincin ni sebagai tanda JANJI saya kepada awak...bila dengan awak...saya bahagia sangatsangat..harihari saya jadi indah dengan adanya awak..awak percayakan saya, kan?


Hah...Di atas tu cuma satu situasi saja..aku nak cakap pasal JANJI..dalam perhubungan..pasti ada situasi di atas ni..betul tak??tipulah kalau korang cakap tak ada..kalau tak ada...nampak sangat korang mainmain dengan kekasih korang...apa?nak marah..sila tinggalkan komen ye XD

JANJI..patutkah kita buat sesuatu JANJI yang tidak pasti akan terjadi??Kita berjanji bila rasa gembira atau tertekan dengan sesebuah situasi..gembira..contohhnya di atas..tertekan..bila kita buat salah...kita berjanji tidak akan buat lagi..Sedangkan orang yang tidak tepati janji sangatsangat dianaktirikan...betullah...sekali kau dah mungkir janji..orang akan ingat tau..lagilagi yang membabitkan situasi di atas...

Tapi..bila kita tak buat JANJI..orang kata kita menipu laa...tak ada komitmen dalam hubungan laa..bila kita tak kotakan JANJI..habis semua orang akan marah kita..kan??

Isunya..patutkah kita membuat JANJI??sekadar untuk menyedapkan hati atau sememangnya kita benarbenar yakin dapat mengotakan JANJI itu??

Bagi aku..jangan berjanji kalau tak mampu tunaikan..cukup sekadar berkata..SAYA AKAN CUBA YANG TERBAIK..ataupun..INSYAALLAH..kiranya 50-50 lah..jadi..kita tahu..kita tidak terikat dengan janjijanji yang diucapkan...dan sepatutnya..pendengar faham..yang kita tidak berjanji dengan mereka.. :)

*peringatan untuk diri aku sendiri

ASSALAMUALAIKUM

-----------------------

YF : Aku terima nikahnya

AKU TAK PANDAI BERBLOGGING

Aku tak pandai berblogging..aku akui itu..ayat aku semua ikut suka hati..ayat aku semua carca marba..

Idea semua tak boleh pakai...semuanya mengarut...pembaca naik muak tengok entrientri aku..siap pulaukan aku punya blog lagi...

Ok..atas ni cuma metafora saja..tiada kaitan dengan utara dan selatan...barat dan timur tu ada sikit lah....
tapi betul..aku tak sehebat mereka...jauh sangat...pakai jet ski pun belum tentu boleh kejar....

Aku kuat merepek...tapi mereka merepekmeraban!!!
Aku memang santai...tapi mereka lebih santai dan chill!!
Aku selamba...tapi mereka lagi selamba kodok!!
Aku peramah...tapi mereka terlebih peramah!!

Aku hilang dalam tujuan aku kat sini...aku rasa..sebab terlalu ramai blogger...terlalu ramai ragam...terlalu ramai pesona bintang dalam arena blogger nih...eh..bukan aku tak suka...tapi aku memang dah tak ada tempat la kiranya kalau nak duduk sebaris...nak menyelit kompom kena halau punyalah...hahahaha..

Papehal...aku akan teruskan juga minat menaip aku nih...*subjek menaip aku masa dip dulu hampir terkantoi tapi nasib baik tak...TERIMA KASIH EN NORMAN!! XD
ASSALAMUALAIKUM


-----------------------------

YF : Esok budak asrama/teknik cuti ke???

ASAL AKU TAK DAPAT TENGOK UPDATE DARI BLOGGER???


Bila keadaan ini berlaku..aku jadi STRES!!!ye ar...aku nak usha blogger lain punya update!!!!adoi!!!!
Aku dah refresh banyakbanyakbanyakbanyakbanyakbanyakbanyakbanyakbanyak kali kot!!!!hasilnya...MASIH SEPERTI DI ATAS!!!

Korang...apa kes nih???? -.-

---------------------------

YF : Amarah

BILA MALU ITU PERLU


Rendahnya rasa malu (terutama pada wanita) disebabkan oleh banyak faktor, antara lain:


1. Tidak adanya pendidikan secara serius semenjak kecil, kerana orang yang terbiasa dengan sesuatu, pada masa mudanya akan terbawa terus hingga masa tuanya.
Sesungguhnya ranting-ranting itu akan tegak lurus
Manakala engkau meluruskannya (dimasa tumbuh)
Namun ia tidak bisa diluruskan
Ketika sudah menjadi kayu
2. Seringnya wanita bergaul dan berbincang-bincang dengan laki-laki ajnabi (yang bukan mahramnya).

3. Seringnya bergaul dengan orang-orang yang sedikit rasa malunya atau seringnya melihat mereka. Hal ini bisa melalui acara melancong ke luar negeri, bertemu di pasar, pusat-pusat perbelanjaan atau tempat wisata, juga melalui media tontonan.

4. Termasuk faktor yang terpenting juga adalah dan seringnya wanita ke luar rumah. 

Nabi Shallallaahu alaihi wa Sallam bersabda :-
Ertinya, ”Wanita itu adalah aurat.Sesungguhnya apabila ia keluar maka setan membuntutinya dan sesungguhnya dia tidak lebih dekat kepada Allah dibanding (ketika) ia berada di tengah-tengah rumahnya.”

Juga sabdanya yang lain :-
Ertinya, ”Janganlah kamu melarang isteri-isterimu (mendatangi) masjid, sedang rumah-rumah mereka itu lebih baik bagi mereka.” (HR Ahmad dan Abu Dawud)

Al Hafizh ad Dimyati berkata, “Ibnu Khuzaimah dan para ulama menyatakan bahwa shalat wanita di rumahnya lebih baik dibanding shalatnya di masjid, meskipun masjid, al-Haram Makah, masjid Nabawi Madinah atau masjid al Aqsha.

---------------------------

Aku malu..malu denganNya..kerana masih menjadi hambanya yang hina ;(
ASSALAMUALAIKUM

---------------------------

YF : Biar jasadnya jauh..asalkan hatinya dekat..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...