Monday, April 11, 2011

MULUT KATA LAIN, HATI KATA LAIN || JENAKA

Eh..eh..siapa yang stres tu??tamo la stresmtres ni..tak syiok laa...malam Selasa kot...chill laa...aku nih kenapa??kang tak pasalpasal kena maki hamun pula...tamotamo...#takot -.-

Tak adalah..saja je nak ajak para pembaca baca apa yang sebenarnya yang ada dalam hati manusia ni berbanding dengan apa yang diluahkan...ini bukan nak provok sesiapa ok...suka suka je...#bendabetulpunkan

Dan aku tidak mengajak pun untuk berburuk sangka...ini sekadar lawak jenaka  dari Mulut Murai dari majalah Ujang...#tiadapeperanganok?? C:

Dulu selalu beli majalan Ujang, Apo?, Gempak, Gila-gila dan macammacam lah..itu zaman budak banyak duit...#tiadakenamengena XD

----------------------------------

1) - YANG BERKATA DI MULUT

" Wow! Cantiknya baju kurung yang ko tempah ni cik Kiah oi. Kat mana ko beli kainnya. Aku pun teringin la nak beli kain macam ko ni."

    - YANG BERKATA DI HATI

" Alahai cik Kiah oi! Setakat kain yang ko buat baju kurung ni aku buat langsir je. Tak pun aku buat alas meja makan kat dapur aku."


2) - YANG BERKATA DI MULUT

" Lasak sungguh anak ko ni ye Minah. Aku tengok dia suka benar memanjat sana memanjat sini. Mesti dah biasa jatuh kan."

    - YANG BERKATA DI HATI

" Nakal nak mampos betul la anak Minah ni. Abih reta aku berselarak di panjatnya. Kalau ikutkan hati, aku cubit - cubit budak ni kang!."


3) - YANG BERKATA DI MULUT

" Aku tengok lepas je ko pakai alat mekap tu, ko dah bertambah cantik. Mesti pakwe ko makin sayang kat ko kan?"

    - YANG BERKATA DI HATI

" Alaa... pakai la mekap tebal lapan inci pun kalau muka dah buruk tu tetap buruk jugak tu pasal la takde pakwe."


4) - YANG BERKATA DI MULUT

" Aku cukup respek dengan ko. Siang malam kerja cari duit. Mana nak cari orang rajin macam ko skang ni. Untung majikan ko ek."

    - YANG BERKATA DI HATI

"Kerja siang malam konon. Nak tunjuk rajin kat majikan la kononnya tu. Hidup tak jugak senang aku tengok."


5) - YANG BERKATA DI MULUT

" Nasik goreng yang awak buat tadi sedap sungguh la. Lain kali kalau awak buat lagi saya ingat nak jemput kengkawan makan."

    - YANG BERKATA DI HATI

" Nasi goreng mamak tu lagi sedap la. Ni ntah apa - apa ntah rasa nasik gorengnya. Ayam pun muntah kalau makan his! '


6) - YANG BERKATA DI MULUT

" Ha ha ha ko ni memang terer la buat lawak. Aku dah tak larat nak gelak dah. Kalau ko masuk pertandingan mesti ko buleh menang."

    - YANG BERKATA DI HATI

" Balik - balik buat lawak bodo. Tak gelak kang kut kecik ati plak. Layan je la. Nak buat macam mana dah dapat kawan macam ni."


7) - YANG BERKATA DI MULUT

“ Takpe walaupun ko cuma lulus SPM ko try je mintak keja tu. Nasib – nasib ko buleh dapat apa. Yang penting ko cuba.”

    - YANG BERKATA DI HATI

“ Tu laa... dulu tak nak belajar bebetul. Skang ni kan dah terhegeh – hegeh susah nak cari keja. Padan ngan muka ko.”


8) - YANG BERKATA DI MULUT

“ Meh la makan sekali. Alaa... toksah malu – malu. Rezeki jangan di tolak. Kita makan apa yang ada ni.”

    - YANG BERKATA DI HATI

“ Alaa... dah la aku beli sikit diorang ramai plak tu. Dah la diorang ni pantang di pelawa mesti nak punya. Menyesal aku beli tadi.”

Siapa tah yang edit gambar ni? -.-

----------------------------------

Betul tak???kalau betul, sila angkat tangan macam sayaaaa #UsopWilcha
ASSALAMUALAIKUM :)

----------------------------------

YF : Kau sudah berubah

"8C" || SUAMI BENCI ISTERI

Suami benci isteri??How dare you!!! Tapi ini benci bukan sebarang benci tau..mungkin BENCI tu agak keterlaluan bunyinya...okok..aku letak kurang berminat la ek...ok? Jangan marahmarah ek Sang Isteri..sekadar ingin berkongsi apa yang aku tahu sajalah...manalah tahu..esok lusa aku bakal jadi Sang Isteri pula kan...eceh..dah YF..jangan nak berangan superduper pula yaa...#beranganjapun -.-

"8C" ini telah dikongsikan oleh Dr Fadzilah Kamsah...(melalui emel yang telah diforwardkan kepada aku)

--------------------------------------------

C1. CABAR 

Lelaki mempunyai ego mereka tersendiri. Jadi mereka tidak suka dicabar terutama sekali oleh wanita. Wanita perlu tahu batas tindakan mereka agar lelaki tidak rasa tercabar. Isteri kalau bergaduh dengan suami mulalah kata “Kalau awak berani cubalah cari perempuan lain! Dr Fadzilah kata JANGAN CABAR SUAMI, nanti suami buat betul-betul isteri juga yang putih mata.

C2. CABUL 

Cabul ni bermaksud keji dari segi perangai sehingga seseorang wanita itu langsung tidak malu. Misalnya bergaul bebas dengan lelaki yang bukan muhrim tanpa menghirau batas pergaulan. Juga perbuatan dan katakata isteri yang tak sopan (isteri hilang sifat malu) seperti keluarkan katakata yang tidak baik pada mertua.

C3. CELUPAR 

Wanita yang cantik akan kelihatan hodoh jika mulutnya celupar. Celupar lebih kurang cabul juga. Isteri selalu cakap yang tidak manis, selalu terlepas cakap pada suami sehingga membuat suami jauh hati. 

C4. COMOT 

Terdapat wanita yang cantik tetapi comot. Comot ini samada melibatkan wajah wanita itu, penampilannya yang selekeh, kerja yg dilakukan serta tindak-tanduknya. Contohnya, isteri bila nak keluar rumah baru nak bersolek dan comel tapi kat rumah comot. Suami pula di tempat kerja asyik pulak nampak yg comelcomel aje… Ada isteri kata - make up untuk suami, tapi kat rumah tak praktik pun. 

C5. CEMBURU 

Cemburu perlu dalam sesuatu hubungan. Tetapi wanita yang terlampau cemburu hingga pasangannya merasa terkongkong akan membawa padah kepada perhubungan mereka. Ini membuatkan lelaki akan rasa diri mereka tidak dipercayai. Suami lemas kalau isteri cemburu berlebih-lebihan… sikit2 dok telefon suami kat tempat kerja. Suami baru balik kerja dah kita tanya macam-macam. Suami balik lewat overtime dah syak yang bukanbukan… 

C6. CEREWET 

Kata ulama hati wanita terletak pada mulutnya. Oleh itu wanita perlu mengawal percakapannya. Suami tak suka bila isteri cerewet tak bertempat. Contohnya kalau suami bawa makan luar, isteri nak tempat yang classclass aje. Restoran nak ada air-cond aje. 

C7. CINCAI 

Buat kerja rumah cincai, masak cincai, kemas rumah cincai, jaga anak cincai. Dr Fadzilah kata suami paling benci bila isteri cincai jaga anak… anak dah masuk longkang tapi mak dok lepak depan tv lagi…. 

C8. CUAI 

Kebiasaan lelaki tidak suka jika pasangannya cuai terutama apabila ia melibatkan masa. Misalnya apabila suami menetapkan keluar jam 3 tetapi pada masa yang ditetapkan isteri masih sibuk bersiap, bersolek, mengemas. Ini akan membuatkan mereka benci kerana situasi sebegini.

--------------------------------------------

Hah..ada yang terkena kat batang hidung sendiri la tu kan...buatlah yang terbaik untuk suami..syurga seorang isteri itu di bawah tapak kaki seorang suami...biarlah suami tu nak kahwin lain ke..apa ke..janji, tugas kita sebagai isteri telah dilaksanakan dengan baik...#nasihatuntukdiriakusendiri ;)

ASSALAMUALAIKUM


--------------------------------------------

YF : Izinkan aku menjadi suri hatimu


KEMUDAHAN YANG SANGAT KREATIF

Korang nak usha tak jenisjenis kemudahan yang sangat kreatif yang telah dicipta oleh manusia yang semakin bijak pandai dan MALAS...hahahahaha...









































Just for fun.. XD
ASSALAMUALAIKUM


----------------------------------------

YF : Sekali lagi...berseorangan menanti...

WHO YOU ARE || DON'T LOSE YOURSELF


Kadangkadang...kita terlalu mencari kesempurnaan...
Hinggakan kita terlupa..siapa diri kita yang sebenarnya..

Terlalu memikirkan apa yang orang lain fikir...
Hinggkan kita terlalu risau dengan keadaan diri kita...

Gundah dengan pandangan orang lain...
Hinggakan kita jadi tak tentu arah dibuatnya...

Majulah kehadapan...
Agar kita tidak terlindung...

Jangan biarkan cahaya orang lain mengaburi diri kita...
Jadilah diri sendiri...moga cahaya kita akan lebih terserlah...

Tidak mengapa kita bermasalah...
Belajar dari kesilapan...

------------------------------------



Lirik -

I stare at my reflection in the mirror…
Why am I doing this to myself?
Losing my mind on a tiny error
I nearly left the real me on the shelf …
“no,no, no, no…”

Don’t lose who you are, in the blur of the stars!
Seeing is deceiving, dreaming is believing
It’s okay not to be okay…
Sometimes it’s hard, to follow your heart
Tears don’t mean you’re losing, everybody’s bruising
Just be true to who you are!
(who you are)x11

Brushing my hair, do I look perfect?
I forgot what to do to fit the mold , yeah!
The more I try the less is working yeah yeah yeah
‘Cause everything inside me screams, “no,no,no,no…”

Don’t lose who you are, in the blur of the stars!
Seeing is deceiving, dreaming is believing

It’s okay not to be okay…
Sometimes it’s hard, to follow your heart.
But tears don’t mean you’re losing, everybody’s bruising,
There’s nothing wrong with who you are!

Yes, No’s, egos, fake shows
Like “woo”, just go, and leave me alone!
Real talk, real life, good love, goodnight
With a smile …
That’s my own ! (that is my own) “no,no,no,no…”

Don’t lose who you are, in the blur of the stars!
Seeing is deceiving, dreaming is believing
It’s okay not to be okay…
Sometimes it’s hard, to follow your heart
Tears don’t mean you’re losing, everybody’s bruising
Just be true to who you are!
Yeah yeah yeah

*Catatan : Nasihat untuk diri sendiri

------------------------------------

Just don't forget...WHO YOU ARE :)
ASSALAMUALAIKUM

------------------------------------

YF : Pelik dengan diri sendiri 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...