Saturday, April 16, 2011

MAKANAN PALING KREATIF || PELIK DAN JIJIK

Waaa...mentangmentang aku dalam mood suka makan sekarang nih...semua nak post pasal makan je lah ye??hah..ni bukan makan sebarang makan tau..hanya orangorang tertentu je yang boleh makan..kenapa aku cakap macam tu??

Jom kita tengok kreatif sangat ke makanan diorang tu?? #jangan tengok sambil mengunyah :)

---------------------------------------

1. Burger “Cindil” di China

Cindil atau anak tikus yang baru lahir dipercayai boleh menambahkan stamina dan menjadikan tubuh lebih sihat. Selain itu Cindil juga mempunyai kandungan protein yang tinggi. Cindil juga boleh mengubati pelbagai jenis penyakit, dan salah satunya adalah asma. Di negara China penyajian Cindil beraneka macam dan salah satunya adalah dengan Burger.


2. Otak Monyet Hidup di China

Otak monyet yang masih hidup kononnya boleh mengubati masalah vitalitas pada lelaki terutamanya penyakit Impotensi, selain itu juga dapat menambah stamina. Di China, dipercayai bahawa otak monyet yang masih hidup (Otaknya yang masih berdenyut) merupakan ubat yang paling mujarab untuk ubat kuat. Monyet yang masih hidup dimasukkan ke dalam guni, kemudian dipukul kepalanya sampai pengsan dan diusahakan jangan sampai mati, kemudian kulit kepala oibahagian atas dikupas untuk diambil otaknya mentah-mentah dan disantap dengan menggunakan sedutan. Di Indonesia juga terdapat daerah-daerah yang menjual makanan seperti ini, seperti Sulawesi, Medan, Lampung, Jawa Timur, dan Kota Jakarta.


3. Daging Tikus Goreng di China

Tikus-tikus yang biasa berkeliaran di sawah para petani ini yang biasanya menjadi incaran sebagai lauk makan oleh kebanyakan orang-orang di China. Daging tikus yang telah dibumbui digoreng dan dimakan dengan menggunakan Merica sebagai penyedap. Daging tikus dipercayai mempunyai kandungan protein yang tinggi.


4. Ulat Rebus di Botswana.

Suku-suku di pedalaman Botswana menyantap ulat-ulat Mapone sebagai menu makan sehari-hari. Ulat-ulat yang telah dikumpulkan di masak dengan menggunakan bumbu seadanya dan dimakan secara bersama-sama.


5. Kedelai Busuk di China

Kedelai yang telah berfermentasi / berjamur diolah untuk dijadikan menu makanan, dan hanya terdapat di Negara China.


6. Janin Telur Bebek di Filipina

Di negara Filipina, telur bebek yang telah mencapai umur 2 mingguan atau yang telah berubah menjadi janin dimasak atau direbus lalu dimakan dengan menggunakan sos dan kicap masin. Telur yang seperti ini dipercayai mempunyai kandungan Protein yang tinggi.


7. Sperma Ikan Cod di Negara Asia Timur

Di wilayah Asia Timur, segumpalan Sperma ikan Cod dapat diubah sedemikian rupa menjadi menu santapan di hotel-hotel berbintang dan dibanderol dengan harga yang sangat mahal.


8. Saus dari Sperma Ikan Mas di Hungaria

Di negara Hungaria, Sperma ikan Mas diolah dan dicampur dengan susu untuk di jadikan sos dan disajikan bersama sup Ayam.


9. Steak Daging Buaya di Singapura.

Di negara Singapura, daging buaya (kebanyakan anak buaya) di olah menjadi Steak buaya. Daging-daging buaya (terutama bagian paha tangan dan kaki) disajikan bersama kentang goreng. Hanya restoran-restoran tertentu di Singapura yang menyajikan menu spesial ini.


10. Bola Mata Ikan Tuna di Jepun

Di Jepun, bola mata ikan Tuna yang masih mentah/atau yang sudah diolah di santap sebagai“Cemilan” di saat senggang, bola mata ikan Tuna di percaya bisa menambah stamina di saat sedang beraktifitas.



---------------------------------------

Hah..menarikkan???siapa yang muntah tu??itulah..aku dah cakap siap agi amaran tadi..jangan tengok sambil mengunyah!! -____-
ASSALAMUALAIKUM

---------------------------------------

YF : Setia menanti

PERCAYA KATA HATI


Selama ni..aku sering dengar..percayalah kata hati...sekiranya membuat sesuatu kebaikan tidak kiralah untuk diri sendiri, orang lain, agama dan negara..tapi kebiasaannya lebih kepada diri sendirilah kan...

Kenapa kita perlu percaya pada kata hati??bagi aku lah kan..sebab hanya kita sorang yang tahu hati dan perasaan kita macam mana...hanya kita saja yang tahu apa yang kita nak...apa yang kita rasa boleh buat atau tak boleh buat..

Dalam buat keputusan..memang kita perlu cari seberapa banyak penyelesaian yang sesuai..tapi yang kita harus pilih..hanya satu..dan itu memerlukan kata hati yang kuat....betul tak??

Tapi aku..ada masalah sikit bab buat keputusan..aku tak yakin dengan diri aku sendiri...dan itu adalah masalah terbesar dalam hidup aku selama aku hidup sebagai hamba ALLAH di atas muka bumi ini..terukkan??aku lebih senang memilih follow the flow saja...tiada perancangan yang mutlak telah aku tetapkan...

Untuk percaya pada kata hati ni..ia lebih kepada yakin kepada diri sendiri...percaya kepada kemampuan diri sendiri...tidak mudah terpengaruh dengan katakata orang lain...tidak mudah goyah dengan tekanan sekeliling..dan itulah diri yang aku ingin jadi..masih berusaha lagi ke arah itu.. :)

Namun...kalau kita benarbenar yakin dengan kata hati..jika kita benarbenar yakin ia boleh membawa kejayaan kepada diri kita..teruskanlah..TAPI!!pastikan ia berlandaskan akal fikiran yang waras...INSYAALLAH..pasti akan berjaya...:)
ASSALAMUALAIKUM

-------------------------------------

YF : Al-fatihah untuk arwah Syafiq Haniel 
yang menghembuskan nafas terakhir pada 4.40am tadi TT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...