Sunday, May 22, 2011

DUDUK DI ANTARA DUA SUJUD || KEISTIMEWAAN YANG SERING DILUPAKAN

Aku nak kongsi sesuatu...sesuatu yang seringkali kita ucapkan...
Dalam mendirikan tiang agama kita...

Jujur...aku pun seringkali mengabaikan betapa pentingnya dalam memahami setiap bait yang kita ucapkan dalam menyembahNya...

Kita baca dan fahami...

---------------------------------------------------



Dalam tidak sedar...setiap hari kita memohon di dalam solat kita...tetapi sayangnya, kita hanya memohon tanpa memahami...sekadar tersebut dibibir, tetapi tidak tersentuh dari hati kita selama ini...

Marilah kita mula menghayati ketika kita duduk di antara dua sujud semasa solat...Dengan rendah hati nyatakanlah permohonan ampun kepada Allah...

Rabbighfirli (Tuhanku, ampuni aku) 

Diamlah sejenak...Buka dada dan diri kita untuk menerima ampunan dari Allah seperti membuka diri ketika merasakan hembusan angin sepoi-sepoi atau menerima curahan air hujan ketika kita masih kecil...

Tetaplah membuka diri kita untuk menerima ampunan Allah...ulangi permintaan itu beberapa kali hingga kita merasakan ketenangan...kemudian sampaikanlah permintaan kedua...

Warhamni (sayangi aku) 

Diam dan tundukkanlah diri kita untuk menerima kasih-sayang ALLAH yang tak terhitung besarnya...bukalah dada kita seluas-luasnya agar semakin banyak kasih-sayang Allah yang kita terima...ulanglah beberapa kali hingga kita merasa cukup...berturut-turut sampaikanlah permintaanpermintaan berikut dengan cara sebagaimana tersebut di atas, satu persatu. 

Wajburnii (tutuplah aib-aibku) 

Warfa’nii (angkatlah darjatku) 

Warzuqnii (berilah aku rezeki) 

Wahdinii (berilah aku petunjuk) 

Wa’Aafinii (sihatkan aku) 

Wa’fuannii (maafkan aku) 

Setelah selesai, diamlah sejenak lalu sampaikan rasa syukur kita...betapa besarnya nilai sebuah doa ini...sebuah doa yang kita hanya biarkan begitu sahaja...dalam tidak kita sedar selama ini kita seperti sedang berpura-pura memohon sesuatu...

*Catatan : Facebook

---------------------------------------------------

Kalau rajin, sila sebarkan ok...
Jangan lupa...kitakan saling menasihati... :)
ASSALAMUALAIKUM

---------------------------------------------------

YF : Unpretty

SINGKAT TAPI BERMAKNA

Mengapa terlalu singkat perbualan itu?
Disaat perbualan itu mengandungi isi yang serius...
Disaat aku memerlukan penjelasan...

Mengapa terlalu singkat perbualan itu?
Disaat aku terlalu menginginkan perhatiannya...
Disaat aku memerlukan kehadirannya...

Namun, ada satu ayat yang mampu menenangkan jiwaku...
Satu ayat yang mengandungi 1001 maksud...
Adakah aku cuma berangan?
Atau sekadar ingin menyedapkan hati walhal ia bukan apa yang disangka...

Aku hanya mampu berserah...
Dengan mainan ini...
ASSALAMUALAIKUM


-------------------------------------------------

YF : Tak seburuk yang kita sangka
Tak seindah yang kita jangka

WRITTEN IN THE STARS || SELAMAT MALAM

Seseorang telah menujukan aku sebuah lagu...yang bagi aku..sangat best!!!Siapa yang bagi??jangan ditanya...sebab aku takkan bagitahu..haahaha..ingat lagikan...PRIVATE LIFE..tak tahu...klik sini dan baca!!!

Walaupun aku tahu ia cuma sekadar lagu yang tiada erti buat seseorang...tapi aku anggap itu hadiah yang teristimewa buat aku...sekadar dengan ucapan SELAMAT MALAM...yup...ia telah membuat aku bersedih...tapi aku cuba untuk mengawalnya...INSYAALLAH

Nak tahu lagu apa tak??Jom tengok samasama!!

---------------------------------------------



Lirik -

[Eric Turner]
Oh written in the stars
A million miles away
A message to the main
Ooooh
Seasons come and go
But I will never change
And I’m on my way

[Tinie Tempah - Verse 1]
Lets go…
Yeah
You’re listening now
They say they ain't heard nothing like this in a while
Thats why they play my song on so many different dials
Cause I got more hits than a disciplined child
When they see me everybody brrrrrap’s, brrrrrraps
Man I’m like a young gun fully black Barrack
I cried tear drops over the massive attack
I only make hits like I work with a racket and bat
Look at my jacket and hat
So damn berserk
So down to earth
I’m bringing gravity back
Adopted by the major I want my family back
People work hard just to get all their salary taxed
Look I'm just a writer from the ghetto like Malory blackman
Where the hells all the sanity at, damn
I used to be the kid that no one cared about
Thats why you have to keep screaming till they hear you out

[Chorus]
Oh Written In The Stars
A Million Miles Away

A Message To The Main
Ooooh
Seasons Come And Go
But I Will Never Change
And I'm On My Way

[Tinie Tempah - Verse 2]
Yeah, I needed a change
When we ate we never took because we needed a change
I needed a break
For a sec I even gave up believing and praying
I even done the legal stuff and was leaded astray
Now money is the root to the evilest ways
But have you ever been so hungry that it keeps you awake
Mate, now my hunger would leave them amazed
Great, it feels like a long time coming, fam
Since the day I thought of that cunning plan
One day I had a dream I tried to chase it
But I wasn't going nowhere, running man!
I knew that maybe someday I would understand
Trying to turn a tenner to a hundred grand
Everyones a kid that no-one cares about
You just have to keep screaming until they hear you out

[Chorus]
Oh Written In The Stars
A Million Miles Away
A Message To The Main
Ooooh
Seasons Come And Go
But I Will Never Change
And I'm On My Way

[Outro]

---------------------------------------------

Best kan??heee...sesuai untuk orang yang ingin membuktikan sesuatu... :)
ASSALAMUALAIKUM


---------------------------------------------

YF : Always thinking about you
Me too

YF vs AWEK KHAIRUL FAHMEE (KF)

Hahahahahahaahaahha!!!!YF stand for YULIA FAJRIN ok!!!ada orang suruh aku buat entri pasal ni...haish....serba salah aku dibuatnya....tapi just for fun ok...bukan nak publisiti murahan...maaf ya ELIA!!!maafmaafmaaf :)

Segalanya bermula di TWITTER...aku dok kecoh ada orang LIKE salah satu entri aku sampai 70 orang!!!nama pun TWITTER kan..so, nak kecoh lebihlebih..siapa kisah kan??Jadi, satu pencapaian yang sangat bagus buat aku sebagai seorang blogger yang suamsuam kuku..erk...tak suam sangat kot....sejuk je..hehehehe...mendapat LIKE sebegitu rupa...batak sikit ok...haahahahah!!padahal satu entri tu je pun...-____-

Header JEJARIRUNCING

Tahniah ya - C & P dari JEJARIRUNCING

Lepas tu...adalah seorang insan ni...seorang kakak...yang digelar FARAHFLAVIDUS membandingkan LIKE aku tu dengan LIKE ELIA...mengatakan LIKE entri beliau tak adalah sebanyak aku...peh!!!aku dengan rendah dirinya...memanglah menidakkan...siapalah tak kenal ELIA...seorang wanita yang telah menjadi tunangan KF aka KHAIRUL FAHMEE!!fuh...kebetulan...apabila nama aku disingkatkan...jadi YF...dan KHAIRUL FAHMEE...jadi KF...fuh...terbaik!!!lebihlebih lagi...aku dan KF...sebaya!!!kredit di situ yaaa!!!jangan jealous!!hahaha...gurau saja...tak hairan pun... :P

Tapi aku pasti...kenyataan FARAHFLAVIDUS tu sekadar gurauan semata...kadangkala gurauan di pagi hari memang mengarut...miahahha!!ok!!I'm done here FARAHFLAVIDUS!!!
ASSALAMUALAIKUM

----------------------------------------------

YF : Get It Right

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...