Thursday, May 26, 2011

MASIH ADA LAGIKAH SESEORANG UNTUK AKU DI LUAR SANA?


Fuh...bila cakap pasal soulmate, pasangan hati, atau apa pun lah gelarannya...
Aku pasti tertanya-tanya...
Masih ada lagikah seseorang untuk aku di luar sana?
Masih menunggu akukah?
Bolehkah dia menanti aku untuk sedikit masa lagi?
Hahahaa...maaflah...otak aku ni memang selalu tertanya-tanya...
Nak sediakan jawapan tak ada...jadi, buat soalan je yang mampu...

Semua orang pasti akan ada rasa dikecewakan...betul?
Tak rasa...ada dua je...sangat bertuah dan sangat tak bertuah...

Kenapa aku cakap sangat bertuah???
Sebab korang tak payah nak frust menonggeng, tertonggeng, aksi bebas atau sebagainya...tak berbaloi!!!lagi elok jumpa sekali dan selamanya...hanya dia...kira all out untuk seorang je...bestkan???

Kenapa pula aku cakap sangat tak bertuah???
Sebab...kalau tak ada kesilapan dan kekecewaan...kita takkan belajar untuk membaiki diri sendiri...memperbetulkan kesilapan diri...
Kesilapan buat kita matang dalam menghadapi dugaan yang sangat tidak dapat kita duga...
Kesilapan juga buat kita lebih bijak dalam membuat pilihan yang terbaik untuk diri kita sendiri...

Tapi ALLAH itukan Maha Adil...
Dia tidak akan terlepas pandang walau seorang pun hambaNya...
Dia pasti tahu apa yang terbaik untuk diri kita kelak...
Dia pasti akan menemukan kita dengan jodoh yang terbaik dan kita akan pasti lebih bersyukur...
Untuk kekecewaan semalam...
Kebahagiaan akan menggantikannya...INSYAALLAH
ASSALAMUALAIKUM

-----------------------------------------------------

YF : Collecting jar of HEARTS

KECIL-KECIL DAH PANDAI BERGAYA


Fuh...comel gila kot!!siapa la yang ajar budak ni bergaya??
Siap buat mimik muka bagai...aku pun nak kena belajar buat gaya macam tu...hahahahaha!!
Kecilkecil dah pandai bergaya kan...
Dah besar ni...mesti lagi kacak...jangan jadi PLAYBOY sudah la ya...UNLIKE!!

Inilah bagusnya kacukan ibu dan ayah yang bagus...hahahahaha!!!itu secara genetiknya la kan...untunglah kalau ada rupa paras yang menawan...orang pandang pun tak nak sekali...tak nak dua kali..tak nak tiga kali...nak berkalikali tengok...haish...matamata...

Sememangnya manusia ni memang suka melihat sesuatu yang cantik, kan?
ASSALAMUALAIKUM

-------------------------------------------------

YF : Janji

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...