Wednesday, June 1, 2011

MARILAH || APA MOTIF LAGU NI???

Tadi aku disogokkan dengan sesuatu yang aku rasa MALU atau SEGAN sebagai rakyat Malaysia...hehehe XDD
Sampai nganga kot mulut aku tengok... :O
Aku nganga sebab ia amatlah jarang aku tengok di Malaysia ni dengan aksi yang bagi aku...BERANI dan GHAIRAH!!erk..ghairah ke??? -____-

Mulamula tengok...
Gambar cun...
Rumah...peh!!!
Hero...ok...aku suka!!!
Tengok penyanyi...erk...
Tengok tarian...alamak!!!
Tengok ending...tepuk dahi!!!

Korang tengoklah sendiri...
Fikirlah sendirilah...
Buatlah kesimpulan sendiri...
Malas aku nak layan...

-------------------------------------------





Lirik / Lyric : 

Ku tahu tentang muslihatmu ini
Ku tahu tentang reptasimu ini
Senyumanmu memukau hatiku
Jelinganmu buat ku keliru

Setiap kali engkau mendekati
Semakin aku melangkah pergi
Apakah erti permainan ini
Kini kurasa bagai disangkari

Akhirnya kau membisik hasratmu..

Chorus:
“Marilah kita menari, dibawah sinaran bulan,
Marilah kita menari, lagu ini takkan berulang,
Marilah kita menari, hanya kau di fikiran,”
Dirimu, diriku, irama menusuk hati,
Buat ku lupa diri..

Walaupun aku, kurasa gelisah
Keangkuhanmu buat ku terpesona
Adakahku mangsa seterusnya
Sememangnya ku rasa bersalah,

Kau tetap melafazkan hasratmu..

“Marilah kita menari, dibawah sinaran bulan,
Marilah kita menari, lagu ini takkan berulang,
Marilah kita menari, hanya kau di fikiran,”
Dirimu, diriku, irama menusuk hati,
Buat ku lupa diri..

Ku disini jatuh hati
Kehadiranmu buatku kaku
Janganlah kau buatku pilu
Biarkan ku memiliki mu.. memilikimu..

“Marilah kita menari, dibawah sinaran bulan,
Marilah kita menari, lagu ini takkan berulang,
Marilah kita menari, hanya kau di fikiran,”
Dirimu, diriku, irama menusuk hati,
Buat ku lupa diri..

-------------------------------------------

Kontroversi kot GAMBIT buat video klip macam tu...
Haish...aku tak faham...apa pun tak boleh!!
ASSALAMUALAIKUM


-------------------------------------------

YF : Keraskan hati

NAK TAHU APA AKU RASA PADA KAU?

Aku rasa nak marah...
Tapi tak boleh...
Sebab aku rasa kasihan...

Aku rasa nak off phone...
Tapi tak boleh...
Sebab aku nak berada di sisi kau bila kau perlukan aku...

Aku rasa nak melenting...
Tapi tak boleh...
Sebab aku tak nak masa berlalu begitu saja dengan kau...

Aku rasa nak berterus terang dengan kau...
Tapi tak boleh...
Sebab aku takut kau rasa terbeban...

Aku rasa kecewa dengan kau...
Tapi tak boleh...
Sebab ini semua salah aku...

Aku rasa diperbodohkan...
Tapi tak boleh...
Sebab ya, memang aku BODOH...
ASSALAMUALAIKUM


-------------------------------------------------

YF : Tolong YA ALLAH, tutup mata hatiku buat lelaki

MEMANDU DI PAGI BUTA

Fuh...ini semua adik aku punya pasal!!
Tak pasalpasal kena ambil dia kat PUTRA HEIGHTS nun!!
Jam dah menunjukkan lebih kurang 1.40 pagi...PAGI ok... -____-

Itu pun keluar tanpa ibu dan ayah aku tahu...
Yelah..malas nak kacau...orang tua..waktu cenggini dah tidur daaa..
Bukan macam orang muda nak jadi musang atau pun burung hantu... #apahalakupulayangterasanih -__-

Dah keluar dari kawasan perumahan aku...
Barulah ayah aku call...
Tapi...ada sesuatu ketenangan yang menyelinap masuk ke dalam hati aku...
Rasa bebas!!
Memang aku ada pasang niat nak memandu atau berjalanjalan di pagi buta...
Kiri kanan kereta kurang...
Silap hari bulan...aku je yang ada kat atas jalan raya tuh...
Ketepikan soal hantu mambang bagai tu...
Aku dah tak kesah tu semua (berlagaknya kau YF -____- )

Yang penting...
Aku rasa tenang...
Cuma memandang ke hadapan...
Pandangan yang kosong...
Just, nothing...

Bila lagi nak rasa macam ni??
Kalau keluar sesaja...
Memang menempah maut la...
Confirm ibu dan ayah aku tak kasi punya!!pffft!!

Fuh...
Walau apa pun..
Aku bersyukur dapat merasai perasaan itu...
Ketenangan itu...
ASSALAMUALAIKUM


---------------------------------------

YF : Forgetting is easy, but not for me

CURI-CURI TILIK TULISAN KEKASIH


Eh...tilik bukan sebaranga tilik tau!!

Tilik kena ada ilmu!
At least, ada bimbingan dari orang lain yang lebih berpengetahuan luas!
Aww yeah!!

Hah...korang kan selalu meliriklirik manja kat sesiapa yang yang korang suka kan...
Gayalah...percakapanlah...what so ever lah kan...
Tapi yang paling susah nak tengok tu..TULISAN...

Betul tak??sebab...takkan tetiba je korang nak suruh si pencuri hati tadi menulis kat depan korang kan?
Melainkan isi borang nikah ke...eceh...nikah terus kau...hahahha!!

Ini berdasarkan pandangan ataupun kajian yang telah dilakukan oleh DR FADZILAH KAMSAH...siapa tak kenal...memang aku hempuk dia..melainkan adikadik yang comel baru nak kenal dunia ke kan...sokay...aku maafkan...XD

---------------------------------------------------

PERTAMA ~ TEKANAN

1.   Tekanan yang kuat - Seseorang yang menulis dengan kuat tekanannya sehingga berbekas  
                                   di bahagian belakang kertas.
      > Sihat, cergas, pantas dan sedikit agresif.

2.  Tekanan yang ringan - Seseorang yang menulis dengan lembut dan ringan dan tidak  
                                     berbekas.
      > Kurang bertenaga, kurang sihat dan mudah sakit.

KEDUA ~ BENTUK TULISAN

1.  Tulisan yang bulat-bulat - Semua huruf ditulis dengan bulat
     > Emotional - prihatin, pengasih penyayang, kepekaan tinggi dan banyak memakai otak 
       di sebelah kanan (otak kreatif).

2.  Tulisan yang tajam-tajam atau leper-leper - Tulisan yang angular dan sharp
     > Rational - berkerja dengan sistematik, pandai mengurus dan banyak memakai otak di
       sebelah kiri (otak logical).

KETIGA ~ KECONDONGAN

1.  Condong ke kanan
     > Extrovert - suka bercerita, berkongsi maklumat dgn orang lain, peramah, suka campur 
       orang, mudah memimpin, mudah menunjukkan kasih sayang, berani, pemurah.

2.  Condong ke kiri
     > Introvert - suka menyimpan rahsia, agak pemalu, tak suka berubah, amat setia kepada 
       kekasih, keluarga, organisasi dan negara tetapi tak suka campur orang.

3.  Tegak
     > Systematic - mudah kawal diri, suka berkawan tetapi tak cari kawan sebaliknya kawan  
        cari dia, tak suka gaduh-gaduh, suka ambil jalan tengah.

4.  Campur-campur
    > Emosi tak tetap macam remaja yang belum cukup umur atau macam orang perempuan 
      datang bulan (maaf).

KEEMPAT ~ KERAPATAN

1.  Jarang-jarang
     > Tak suka campur orang, kurang mesra dan sedikit boros.

2.  Rapat-rapat
     > Suka campur orang, amat bergantung kepada orang lain, jimat atau kedekut

KELIMA ~ PADA HURUF J, G, Y, Z

1.  Ada ekor 
     a) Besar, panjang dan sempurna
      > Tahap emosi yang dipamer itu jelas, pengasih & penyayang, pemurah, mudah kesian 
            pada orang, mempamerkan tahap kerajinan
     b) Kecil, pendek dan tak sempurna
      > Tak pandai mempamerkan emosi, kurang rajin, tak pandai mempamerkan kasih sayang 
         walaupun sayang itu banyak dalam diri

KEENAM ~ PADA PALANG HURUF KECT T (t)

1. Tinggi
    > Tahap aspirasi tinggi. 

2. Rendah
    > Mudah berpuas hati, cita-cita rendah

3. Tengah-tengah
    > Usaha dan tahap pencapaian itu di tahap sederhana

*Catatan : Esempoi

Boleh ke kita tukar tulisan untuk jadi orang yang lebih berjaya?Tepuk dada, tanyalah jari :P


---------------------------------------------------

Hah...tilik tilik juga...
Jangan sampai juling pula mata tu ek....
Tak nak tanggung woo!! XD
ASSALAMUALAIKUM

Totally not me!!! T.T

---------------------------------------------------

YF : Can't Make This Over

TIADA YANG KEDUA

Dulu aku selalu dengar lagu nih...
Kira lagu favorite la juga...
Tetiba je rasa nak dengar lagu dari KHAFI ni...
Hmm...

------------------------------------------



Lirik - 

Haruskah aku menerima
Kasihmu yang baru menguntum bunga
Jangan hanya indah di mata
Jangan disiakan madah cinta

Namun bintang bukannya satu
Kerdipan hatiku ingin kau buru
Ada hanyakah kehampaan
Jangan aku yang jadi alas an

(Korus)
Ku fikir kau teman biasa
Tidak akan berputik cinta
Mungkin jua belum menjelma

Aku tak sanggup dikecewa
Cintaku satu untuk selamanya
Aku pencinta yang setia
Mustahil ada yang kedua

------------------------------------------

Kuat YF...
Be strong!!!
Be a HEARTLESS girl!!!
ASSALAMUALAIKUM


------------------------------------------

YF : Suka hati kau lah T_T

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...