Sunday, June 5, 2011

SUSAH KE JADI ANDARTU??? || ANAK DARA TUA

Tadi aku ada terbaca kat surat khabar...bahagian luahan perasaan...lebih kurang la kot...seorang wanita...30-an...ada kerjaya yang kukuh tapi dalam bercinta...K.O...dah serik bercinta...tapi dia stres...sebab mak bapak dia asyik suruh kahwin...siap carikan calon lagi...

Aku pun...pernah plan...tak nak kahwin...adalah sebabsebab tertentu kan...masalahnya...adakah menjadi seorang anak dara tua tu susah?dengan mentaliti orang Melayu...lewat kahwin sikit..berbagaibagai umpatan akan diberikan...itulah...inilah...nak buat macam mana...dah jodoh tak sampai lagi kan...

Dulu...aku pun pernah tertanyatanya...kenapalah diorang tak kahwinkahwin ya?masingmasing ada masalah sendiri...kita pun bukannya ada kat tempat diorang untuk memahami masalah diorang...main pakai sebat je kan...

Banyaklah orang duk umpat...antaranya...maintenance tinggi sangat...memilih sangat...macammacam lah...hahaha...aku rasa...betapa tinggi pun taraf diorang...diorang pun ingin merasa disayangi dan menyayangi...kalau taraf diorang tinggi pun...diorang dah tak hairan dah dengan tu semua...sebab diorang boleh miliki apa yang diorang nak...yang diorang nak...cuma seorang lelaki yang memahami mereka...luar dan dalam...baik dan buruk mereka...

Jadi...please lah..berikan ruang untuk merekamereka ni bernafas...at least...bagi support...jangan down kan lagi perasaan mereka...

Haish...aku pun tak faham laa...
Pape pun...jodoh itu ALLAH saja yang tahu...
Bagi aku...tak ada kat dunia pun...tak apalah... :)
ASSALAMUALAIKUM


-------------------------------------

YF : Macam sampah

ALREADY BROKEN || MY LIFE



Aku dah perasan dari dulu...
Tapi...aku cuba kumpul balik cebisancebisan yang telah berterbangan di udara...
Tak semua aku dapat kumpul...
Adakah aku perlu buat yang baru?
Adakah ia akan lebih baik dari semalam?
Aku tidak pasti...

Memang aku terasa hidup ni dah tiada erti...
2 tahun lepas...aku dah hilang arah...
Tahun ini...aku bertambah sesat...
Seperti orang buta yang kehilangan tongkat...

YA ALLAH...berikan aku makna sebuah kehidupan...
Aku mohon... T.T
ASSALAMUALAIKUM

--------------------------------------------------

YF : Come rain, Come shine

TIDAK TAHU || TIDAK MAHU AMBIL TAHU



Setelah perasaan aku dibelasah hampir beberapa minggu yang lepas...
Aku tak tahu apa yang aku rasa sekarang...
Adakah ALLAH sudah memakbulkan doaku agar menutup mata hati aku?
Mungkin...atau mungkin juga sekadar satu fasa yang perlu aku lalui...

Hmm...
Bagus juga rasa begini...
Tak adalah aku nak serabut kepala lagi...
Mudahkan apa yang sememangnya sudah pasti mudah...
Mudahkan walaupun perkara tu susah bagai nak mati...
ASSALAMUALAIKUM

----------------------------------------------

YF : It's working - HEARTLESS GIRL

YANG SEMPURNAKAN KU

Bila aku dengar lagu ni...terbawabawa dek bibirku...
Senang mendengar setiap bait liriknya...

Dulu...aku bahagia bila mendengar lagu ini...
Tapi sekarang...terasa juga dihati...
Namun lebih kepada sedih...

Biarkanlah...mungkin aku masih mampu lagi mendengar lagu ini...
Tapi berat aku rasa untuk merasai kembali indahnya rasa itu...

-------------------------------------------------




Lirik / Lyric

Ku akan selalu menjadi bintangmu
Menerangi gelap dan mimpimu
Aku setia di sini mengusap tangismu
Menemani sunyi di hatimu

Kaulah bidadari dalam hidupku
Yang selalu hadir di dalam mimpiku
Bunga yang selalu harungi hariku
Anugerah Tuhan yang sempurnakanku

Bila kau jauh
Aku selalu rindu
Bila kau ada
Hatikan berbunga

Ku akan selalu menjadi bintangmu
Menerangi gelap dan mimpimu
Aku setia di sini mengusap tangismu
Menemani sunyi di hatimu

Bila kau jauh
Aku selalu rindu
Bila kau ada
Hatikan berbunga

Ku akan selalu menjadi bintangmu
Menerangi gelap dan mimpimu
Aku setia di sini mengusap tangismu
Menemani sunyi di hatimu

Ku akan selalu menjadi bintangmu
Menerangi gelap dan mimpimu
Aku setia di sini mengusap tangismu
Menemani sunyi di hatimu


-------------------------------------------------

Selamat tinggal rasa yang indah... :)
ASSALAMUALAIKUM


-------------------------------------------------

YF : Rahsia tidak akan pernah kekal sebagai rahsia

10 KEBAIKAN VS 1 KESILAPAN || REALITI

Hah...cuba korang jawab...yang mana satu akan kalah?yang mana satu akan menang?ada bran nak jawab?heh...cubalah melangkah masuk ke dalam ruangan komen kalau bran...halamak....kehkehkeh...YF...kau jangan nak berlagak sangat weih..kang kena hentam dengan blogger satu Malaya...padan muka hang...erk? -___-

Siapa yang pilih 10 KEBAIKAN tu yang akan menang...maknanya anda masih lagi mempunyai hati yang pemaaf dan...ALHAMDULILLAH...
Siapa yang pilih 1 KESILAPAN tu pula...maknanya anda mempunyai sekeping hati yang pendendam...benar atau salah?

Tapi...secara realitinya...dalam kehidupan kita...kerana 1 KESILAPAN...10 KEBAIKAN tu takkan ada orang pandang dah...kerana 1 KESILAPAN tu juga...10 KEBAIKAN tu telah terbakar hingga tanpa ada sedikit pun debu!!!

Kerana apa ia jadi begitu ya?Mungkin ke kerana mentaliti kita...kononnya kerana "Kerana nila setitik, rosak susu sebelanga..."
Heh...itu memang rosak habis laa...tak dapek den nak manolongnyo do... -___-

Lepas tu...tengok pula jenis kesilapan yang kita dah  buat...teruk ke tak...macam curang ke...menipu ke...tapi kadangkadang...aku tengok...kesilapan kecil pun diperbesarkan...kan?bila kita buat baik...tak ada pula orang nak warwarkan..tak ada pula orang nak jaja satu bandar...kan?that is REALITY!!!

Jadi...aku mohon kepada korang yang membaca...termasuk aku sendiri...silalah ubah mentality tu...sila beri peluang kepada yang memerlukan...itu yang terbaik...
ASSALAMUALAIKUM


-------------------------------------------------

YF : Akulah hati yang telah kau sakiti

SUSAH NAK NASIHAT ORANG YANG DAH TUTUP HATI SENDIRI

Haiyaaa...PANAS weih...PANAS...berpeluh aku ni hah...tapi bukan nak cakap pasal cuaca der...tapi nak cakap pasal orang...manusia...makhluk...ada akal...waras lah INSYAALLAH...ada ilmu...semuanya serba serbi adalah kan...

Bila kita ni jadi orang yang dikenali...semua orang kenal lah kan...apa yang kita buat...apa yang kita lakukan...akan diperhatikan...itu baru orang yang dikenali...kalau orang terkenal satu Malaya..sampai warna seluar dalam pun tahu...itulah bayaran yang WAJIB kita bayar bila sudah jadi orang yang terkenal...

Jatuh naik seseorang artis...kerana wartawan, peminat...blogger??erk...aku tak pasti pula yang tu...tapi mungkin bakal terjadi kot...hahahha...uppps!!terlebih sudah...bukan apa...hidup ni kan satu kitaran...bersambung...takkan putus...maknanya...masingmasing ada peranan masingmasing...seorang yang ini...pastinya memerlukan yang seorang lagi untuk terus hidup...kan?

Walau apa pun...cuba jadi macam SITI NURHALIZA...sangat profesional dan konsisten dalam menangani masalah seperti dikomen dan dikritik...tengok...sampai sekarang...beliau tetap nombor satu di hati peminat Malaysia...

Kesimpulannya...jangan cepat melatah...kalau kena kritik...kena kutuk...cuba duduk...bawa bertenang...review balik...fikir balik...apa yang kita dah buat sampai orang kutuk kita...kan?dan tugas kita...ambil yang baik...buang yang buruk...itu saja...senangkan? (^.^)

Dan sudah pasti...tidak selamanya kita berbuat kesilapan...nama pun manusia biasa...pasti akan tersilap membuat pilihan...pasti akan tersalah jalan...sekiranya ada orang yang menegur...terima saja dengan hati yang terbuka...mungkin mereka boleh tunjukkan jalan yang betul?
Yang penting jangan tutup hati dan akal fikiran untuk menerima NASIHAT.. :)
ASSALAMUALAIKUM


-----------------------------------------------

YF : I'll stop if you want me too

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...