Tuesday, June 7, 2011

BEAUTIFUL vs UGLY


Heh....saja je tu tajuk...sebenarnya...nak cakap hati perempuan yang sememangnya pelik dan aneh ni...Jangan cakap sebarangan dengan perempuan ok...lagilagi yang jenis sensitif nak mati...hah...masa tuh...kau akan nampak riak muka beliau yang berubah seperti seekor kucing yang jinak kepada singa yang kelaparan...tak pun...dia buat muka seposen...hahahaha....

INGAT...PEREMPUAN TAKKAN MUDAH UNTUK MELUPAKAN SESUATU YANG BURUK YANG TELAH MENIMPA KE ATAS DIRINYA....LAGILAGI DATANGNYA DARI INSAN YANG MEREKA SAYANGI...

Eh...dah azan tak?selamat berbuka yaaa!!!
ASSALAMUALAIKUM

----------------------------------------------------

YF : LIFELESS

JANJI || TAPI SEBALIKNYA

Aku benci dengan janji...
Aku benci dengan katakata manis...
Aku benci jika ia datang dari lelaki...

Fobia . Fobia . Fobia

----------------------------------------------



Lirik / Lyric 

Cubalah kau mengerti
Perasaan hatiku
Ku cinta kamu
Hanya itu aku tahu

Dan takkan terulang lagi
Silapku yang dulu
Meninggalkanmu
Untuk kedua kali takkan berlaku

Aku akan selalu
Menjaga dan mencintaimu
Aku JANJI padamu
Takkan menduakanmu

Dan takkan terulang lagi
Silapku yang dulu
Meninggalkanmu
Untuk kedua kali takkan berlaku

Aku akan selalu
Menjaga dan mencintaimu
Aku JANJI padamu
Takkan menduakanmu

Aku JANJI padamu
Akan mencintaimu

Aku akan selalu
Menjaga dan mencintaimu
Aku JANJI padamu
Takkan menduakanmu

Takkan menduakanmu

----------------------------------------------

Hahaha...apa pasal tah aku emo...chill lah...XDD
Ok..perlu tidur...daaaa...
ASSALAMUALAIKUM


----------------------------------------------

YF : I hope that one day you'll understand what I feel today

ROLLING IN THE DEEP

Aku ada dengar lagu ni melalui mulut adik aku yang suka menyanyi tu...dengar macam menarik...tapi tak ambil port laa...macam biasa...lepas tu...tengok GLEE punya series...season 2...tapi tak pasti pula episod berapa kan...RACHEL ft JESSIE...fuh...lagu ni buat aku membara je dalam hati...bersemangat betul...dengar yang ori punya lagilah...kagum betul aku dengan suara minah ni... (^.^)

Yang aku faham mengenai lagu ni...kisah lama yang diungkit kembali...dan bagaimana diorang menceritakan perasaan masingmasing mengenai diri masingmasing...betapa diorang kecewa dan sakit hati...heh..betul ke tak nih?

Entah...layan je lah...XDD

-----------------------------------------------
Original





Glee Cover




Lirik / Lyric 

There's a fire starting in my heart,

Reaching a fever pitch and it's bringing me out the dark,

Finally, I can see you crystal clear,
Go ahead and sell me out and a I'll lay your ship bare,
See how I'll leave with every piece of you,
Don't underestimate the things that I will do,

There's a fire starting in my heart,
Reaching a fever pitch and it's bring me out the dark,

The scars of your love remind me of us,
They keep me thinking that we almost had it all,
The scars of your love, they leave me breathless,
I can't help feeling,

We could have had it all,
(You're gonna wish you never had met me),
Rolling in the deep,
(Tears are gonna fall, rolling in the deep),
You had my heart inside your hand,
(You're gonna wish you never had met me),
And you played it to the beat,
(Tears are gonna fall, rolling in the deep),

Baby, I have no story to be told,
But I've heard one on you and I'm gonna make your head burn,
Think of me in the depths of your despair,
Make a home down there as mine sure won't be shared,

The scars of your love remind me of us,
(You're gonna wish you never had met me),
They keep me thinking that we almost had it all,
(Tears are gonna fall, rolling in the deep),
The scars of your love, they leave me breathless,
(You're gonna wish you never had met me),
I can't help feeling,
(Tears are gonna fall, rolling in the deep),

We could have had it all,
(You're gonna wish you never had met me),
Rolling in the deep,
(Tears are gonna fall, rolling in the deep),
You had my heart inside your hand,
(You're gonna wish you never had met me),
And you played it to the beat,
(Tears are gonna fall, rolling in the deep),

Could have had it all,
Rolling in the deep,
You had my heart inside your hand,
But you played it with a beating,

Throw your soul through every open door,
Count your blessings to find what you look for,
Turn my sorrow into treasured gold,
You'll pay me back in kind and reap just what you've sown,

(You're gonna wish you never had met me),
We could have had it all,
(Tears are gonna fall, rolling in the deep),
We could have had it all,
(You're gonna wish you never had met me),
It all, it all, it all,
(Tears are gonna fall, rolling in the deep),

We could have had it all,
(You're gonna wish you never had met me),
Rolling in the deep,
(Tears are gonna fall, rolling in the deep),
You had my heart inside your hand,
(You're gonna wish you never had met me),
And you played it to the beat,
(Tears are gonna fall, rolling in the deep),

Could have had it all,
(You're gonna wish you never had met me),
Rolling in the deep,
(Tears are gonna fall, rolling in the deep),
You had my heart inside your hand,
(You're gonna wish you never had met me),

But you played it, 
You played it,
You played it,
You played it to the beat.


-----------------------------------------------


Terbaik dari ladang kan?siapa yang tengah frust...rasa nak menjerit...nyanyilah lagu ni...ok kot...nyanyi dengan sepenuh jiwa ok...baru ada feel.. :P
ASSALAMUALAIKUM




-----------------------------------------------

YF : A few more days with you 

KALAU REZEKI ITU SUDAH MEMANG MILIK KITA


Selama beberapa hari ini...aku perasan...aku dilimpahi rezeki...syukur...ALHAMDULILLAH...sesungguhnya ALLAH itu melihat hambanya yang memerlukan... :)

Semalam aku berpuasa...kebetulan...lepas waktu bekerja...aku dan salah seorang kakak di tempat kerja aku...bercadang ingin membeli hadiah untuk family day yang dianjurkan oleh kelab syarikat aku...dan aku merangkap sebagai AJK Hadiah...kenalah membanting tulang kejap...mencari hadiah...haish...dah lah aku tak baik air...duit dalam purse...ada RM10.00 je...ingat nak beli air je...makan kat rumah...aku tak minta...aku tak doa pun dalam hati...kakak tu pun berkata...

"Nanti akak bawak kau berbuka kat kedai yang akak selalu lepak...akak belanja..."

Aku kan jujur orangnya...#poyolagikauYF -__-
Aku pun apa lagi...

"Yey!!!ye ke kak???"

Syukursyukur...memang rezeki orang berpuasakan...ALHAMDULILLAH sekali lagi...lauk pun...sampai tak habis aku makan...banyak sangat...aku ni memang lah agak pelahap juga orangnya...tapi biasalah...bila benda dah ada depan mata tu...perut terus jadi kenyangkan... (^.^)

Aku pegang not RM10.00 dari pada hari Ahad...tak luak pun...sampai hari ini...kejap lagi...tak tahu lah kan...kesimpulannya...kalau rezeki itu ALLAH memang nak bagi...dia akan bagi juga...tak kisah di mana, dari siapa dan bagaimana...Dia tetap akan bagi...cuma kita perlu tahu...rezeki itu halal atau pun sebaliknya... :)
ASSALAMUALAIKUM


-------------------------------------------

YF : Bye - KAU

KAU LANGSUNG TAK SESUAI DENGAN DIA!!!


Weih...kau kan...fikir ego kau...cemburu kau...hati kau...ingat dia tu apa?patung?boleh buat sesuka hati kau?Jangan nak bajet kau suci laa...kau tak pernah buat salah...kau tu bagus sangat...dia tu dah bagus sangat untuk kau...kau je tak reti nak bersyukur...tak tahu nak hargai...sekarang...siapa yang susah?siapa yang salah?

Lagi satu...kau tuduhtuduh dia...kau hentam dia...kata dia ditebuk tupai laa...curang laa...ada kau serang orang yang kononnya "tebuk" dia tu?kau takut kan...sebab dia bos kau, kan?weih...kau dayus weih...kau serang perempuan yang kau sayangsayang selama ni...tanpa usul periksa...dalam kepala hotak kau...kerja...kerja...kerja...agakagaklah... =.="


TRAILER


Okok...itu semua luahan perasaan aku terhadap SAIFUL EIDHAM...watak untuk drama NORA ELENA yang sedang hangat dipasaran gitu...memang aku panas je tengok dia tu...cemburu tak habishabis...hah...lepas tu...AHMAD SETH TAN...jadi pengganti kau...pengantin lelaki untuk NORA ELENA...baru kau tahu...langit tu tinggi ke rendah...siapa yang untung...siapa yang rugi...wekk!!

Heh...maaflah...tetiba emosi...aku tak layan sangat drama ni...tapi adik aku yang tercomel tu..hasut aku bagai...halamak...dah sangkut!!!terpaksa tengok sampai habis... -__-

Drama ni kan adaptasi dari novel KASIH YANG SUCI kan...aku berani jamin la...novel dia lagi best punya...mostly...drama yang diadaptasi dari novel ni...tak berapa nak menyeluruh sangat...siap potongpotong lagi kan...haish..nak membaca...macam harapan je...tengoklah kalau aku ada mood nak membaca dan mentelaah novel tu...heeee XD

Ok...nak kena buat kerja sikit...-_-
ASSALAMUALAIKUM


--------------------------------------------------

YF : Aku telah melepasi satu fasa - SYUKUR 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...