Sunday, June 19, 2011

TERINSPIRASI DRAMA STANZA CINTA



Fuh...baru lepas tengok drama STANZA CINTA kat TV3 yang baru saja bermula hari ini...jam 9.00 malam...Lakonan Aaron Aziz sebagai Irfan dan Nur Fathia sebagai Amni...aku ingat drama ni bukan adaptasi dari novel...tapi bila tengok sampai habis drama tu...memang ya...dari novel STANZA CINTA...

Hurm...ada lagi ke perempuan sebegitu rupa?
Kalau ada...ALHAMDULILLAH...

Kan best kalau aku boleh jadi macam tu...
Tak layan lelaki...
Baik...
Sopan...

Tapi...memang harapanlah aku nak jadi macam tu kan...
Sebab tak layak kot...
Huhuhuh...
Tetiba sedih dengan keadaan diri sendiri... T.T

Sampai bila tah aku nak jadi macam ni...
Tak tentu hala punya perempuan...
Semuanya tunggang langgang...

Kadangkadang...manusia perlukan sesuatu untuk berubah...
Kalau aku nak berubah sematamata kerana watak Amni tu...
Macam tak patut pula kan...
Tapi tak salahkan kalau untuk berubah kepada yang lebih baik?
Masalahnya...macam mana nak mula?
Aku tak naklah terus tak berkawan dengan lelaki...
Cuma nak ada prinsip...
Tak boleh itu...tak boleh ini...

Nak jadi baik...memang susah, kan?
ASSALAMUALAIKUM

--------------------------------------------------

YF : Tercelik dari sebuah ilusi indah, 
Terjaga dari sebuah mimpi indah

SEKALI LAGI...AKU DITAMPAR... || YANG TERAKHIR

Hmm...sekali lagi...dan mungkin juga...yang terakhir setelah berkalikali aku ditampar pada mingguminggu yang sudah...

Aku ditampar dengan beberapa kenyataan...
Satu perubahan...
Satu sikap...
Satu perasaan...

Dan sememangnya...itu semua bukan datang dari aku...
Dari orang yang ********************************************* !!!
Sebenarnya panjang lagi bintang tu...tapi aku malas nak banyakbanyak...

Aku harap ini yang terakhir kalinya...
Aku terlalu sakit dengan tamparan itu...
Berbirat...
Berbekas...
Terluka...
Aduh...parut itu terbuka lagi... T.T


Aku rasa...aku patut berhenti...
Berhenti membuat itu dan ini...
Berhenti memulakan perbualan...
Berhenti untuk menyenangkan hatinya...
Tapi...mampukah aku?

Apa yang ingin ALLAH tunjukkan kepada aku sebenarnya?
Aku pun tak pasti...
Tapi yang pasti...
Yang baik itu tetap datang dariNya...

Walau apa pun...aku doakan yang terbaik untuk mereka...
Doakan semoga mereka bahagia...
Doakan semoga mereka dapat apa yang mereka hajati...

Untuk diri aku pula?
Aku berdoa agar aku tiada rasa lagi selepas ini...
Aku berdoa agar jauhkan aku dari lelaki yang ingin mendekati aku...
Aku berdoa agar aku mampu lebih tabah dan kuat dari ini...AMIN
ASSALAMUALAIKUM


-----------------------------------------------------

YF : Pergi saja, dirimu pergi...
Biar semua, tahu adanya...

KESAKITAN ITU TETAP TERASA

Hmm...aku tak tahu nak cakap apa...
Memang aku tak patut cakap apa pun...
Tak ada apa yang dapat merubah apa yang telah berubah...

Hati...
Memang takkan dapat dipaksa dan disuruh...
Ia akan terjadi secara semula jadi...

Tiada siapa yang nak aku persalahkan...
Hanya aku...
Yang patut dan layak dipersalahkan...

Maafkan segalanya...
Mungkin itu yang terbaik...
ASSALAMUALAIKUM


---------------------------------------------------

YF : I love you but...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...