Monday, June 20, 2011

KELAM HATIKU

Lemah longlai diri ini...
Bersama heretan kesilapan...
Ditonton oleh sekalian alam...
Betapa malunya wajah ini...


Tunduk ke bumi pandangan mata...
Tidak tertahan air mata...
Namun menitis juga membelai pipi...
Hingga kering disapa angin...


Aku bergerak pantas ke hadapan...
Tapi mengapa daunan berterbangan lebih laju...
Aku seperti kaku di suatu tempat...
Aku seperti terpacak di tanah kering...


Rasa ini seperti disiat oleh penipuan...
Hati ini seperti dibakar oleh api cemburu...
Mata ini panas seperti dicucuh oleh ayat dusta...
Tapi fikiran ini masih mampu menepis badai di jiwa...


Suram mana pun bulan...
Suram lagi hatiku...
Mendung mana pun langit...
Mendung lagi jiwaku...


Bila bulan itu akan terang...
Bila langit itu akan cerah...
Hendak mengubah dengan tangan sendiri...
Semestinya tidak mampu...


Hanya tawakal yang mampu diberikan...
Bersama iringan doa yang mendayu...
Diselangi dengan esak tangis...
Memohon kepadaNya...




------------------------------------------

YF : Sudah lama tidak berpuisi :)

KISAH HATI

Lagu ni sesuai untuk para pencinta yang tidak kesampaian cintanya di atas dunia ini...mungkin dengan sedikit harapan...cinta itu bakal dibawa ke 'atas' sana...tapi adakah ia akan berlaku?WALLAHU'ALAM...

Aku pun...kadangkadang...ada juga guna istilah tu...kalau tiada di atas dunia ni...moga bertemu kembali di syurga...ada juga aku cakap macam ni...kalau jodoh aku tiada di atas dunia ni...di syurga pasti ada seseorang yang sedang menanti aku...

YF...jangan nak lebihlebih...boleh tak?grrrr!!! =__=

-----------------------------------------------

Klip Video :





Lirik / Lyric : 

Hatiku hatimu
Menjadi satu cinta
Ku rasa hadirmu menyempurnakan aku
Tapi cinta bukan milik kita
Semua harus berakhir

Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini
Mungkin kita bersama
Nanti di atas sana
Biar ku setia menjaga cintamu
Selamanya

Tapi cinta bukan milik kita
Semua harus berakhir

Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini
Mungkin kita bersama
Nanti di atas sana
Biar ku setia menjaga cintamu

Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini

Biar ku setia menjaga cintamu
Selamanya

-----------------------------------------------

Sedih kan...hmm...
Hanya Dia yang Maha Mengetahui...
Apa yang terbaik untuk hambaNya...
ASSALAMUALAIKUM 




-----------------------------------------------

YF : In a relationship?
Semoga berbahagia ya :')

DEMAM FAMILY DAY || BERAKHIR JUGA

Fuh...petang tadi...dalam pukul 5 lebih rasanya...aku baru sampai di rumah...terasa penat yang amat sangat...lepas tu...aku bantai tidur sampai pukul 9 lebih...ishishish...teruk betul kau ni YF... -____-

ALHAMDULILLAH...dengan izinNya...majlis dan acara berjalan dengan lancarnya...sukaneka...makan malam...semuanya ok...terima kasih kepada yang menjayakan majlis ni...AJK kelab mahupun tidak...kerjasama anda sangat saya hargai...tanpa anda semua...takkan berjalan majlis ini... :)

Bab menang dan bertuah ni...memang jangan bagi kat akulah ya...sememangnya...aku bukan seorang pesaing yang bagus...dan tidaklah sebertuah mana pun...apalah nasib ya...hahahah..tahniah kepada para pemenang...kesungguhan anda sangat terserlah...yang paling best...acara PIJAK BELON...yang lelaki memang terbaik!!dah macam kuda kepang aku tengok...sengit gila ah!!yang perempuan...ala..aku baru dapat pijak satu belon...belon aku pula yang pecah sendiri...nasibnasib... T.T

Sukahati tengok gelagat para pekerja yang menyanyi dengan semangatnya...sukahati dengan sikap para pekerja yang sangat sporting!!!okok...aku bagi senarai pemenang ya untuk majlis makan malam tu...dan seperti semua tahu...semua orang akan dapat hadiah...jadi, tak adalah timbul isu siapa yang dapat...siapa yang tak dapatkan...

Pemenang karaoke :

1) Nazrin
2) Shidi
3) Anas

Pemenang Tsunami :

Kak Nurul

King of The Night :

Anas

Queen of The Night : 

Shakirah

Bertuahkan mereka??aku hanya duduk di sebelah pentas...jaga hadiah...hehehhee...makan pun kurang semalam tau...tak ada rasa nak makan...fuh...tapi over all...memang best!!

Hari ni...cuma aktiviti bebas saja...mengenjoykan diri...hehehhee..dan aku juga ada snapsnap gambar orang...guna DSLR...Sony punya...guna lensa yang khusus untuk jenis portrait...dan hasilnya...walaweih!!!cun seyh!!!eh..bukan sebab aku yang snap...sebab dari lensa itu sendiri...berkobarkobar ambil gambar orang ya...gambar kau ada orang snap tak YF oi???ahaahha...of course lah ada...sabar yaa..nanti aku upload...plus edit!!miahaha!! XD

Ada sesi bergambar dengan budakbudak bujang...masingmasing HOT...hahahaha...thanks guys and girl...you guys made my day!! <3

Tahun depan, ada tak lagi majlis macam ni?tapi serius...janganlah aku lagi...penat wooo...T.T
ASSALAMUALAIKUM


----------------------------------------

YF : Jangan mainkan perasaan orang kalau tidak tahu apa itu rasa kekecewaan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...