Friday, June 24, 2011

6 CARA TIDUR YANG MEMPENGARUHI PERSONALITI DIRI

Apabila cara tidur tu mempengaruhi personaliti diri...mesti korang rasa...eh...betul ke?tipulah nih...aku pun tak berapa nak pasti sangatlah...kalau betul...sekadar kebetulan sajalah ya...

Hah...lepas ni...jangan nak cover sangatlah ek tidur tu...tahulah...bila dah tidur tu...memang tak ingat dunia dah...#akulahtu XDD

----------------------------------------

1) Memeluk Bantal

Mereka yang suka memeluk bantal biasanya berjiwa seni. Mereka mempunyai penghargaan yang tinggi terhadap lukisan, muzik dan sastera. Perasaan mereka halus dan jiwa mereka romantik. Kadangkala ada yang boleh membaca peristiwa yang akan berlaku melalui mimpi. Mereka juga sangat prihatin terhadap kesusilaan.

2) Menggunakan Banyak Bantal

Mereka biasanya kurang kenyakinan. Dalam kehidupan seharian mereka memerlukan banyak pendamping. Mereka jarang membuat keputusan sendiri, sebaliknya mendapatkan pandangan orang lain.

3) Tidur Dengan Satu Bantal

Mereka bukan jenis mengada-ngada dan boleh menerima keadaan seadanya. Mereka juga membuat keputusan berdasarkan fikiran dan bukan nafsu semata-mata.

4) Meletakkan Bantal Di Bawah Kaki

Mereka mempunyai sifat kurang baik. Mereka jarang bergaul dengan orang ramai, malah kaku dalam pergaulan. Ini menyebabkan mereka cenderung bersifat egois. Mereka juga gemar menempuh jalan pintas untuk mencapai citacita. Mereka tidak suka berusaha.

5) Tidur tanpa Bantal

Mereka memiliki sifat percaya diri yang sangat tinggi. Kadangkala sifat percaya diri ini akhirnya akan membawa kepada sifat ego.

6) Takde bantal

Kasihan betul... pergi kedai belilah satu!!!

*Catatan : FACEBOOK

----------------------------------------

Kehkehkeh...tak ada bantal ye?nantilah aku belanja...aku beli bantal kecik tu...yang untuk baby tu...comel sikit kan...XDD
ASSALAMUALAIKUM


----------------------------------------

YF : Gila + Sewel = MEROYAN

WORDLESS DAY TU APA???

Sebenarnya...aku tak tahu apa fungsi WORDLESS DAY tu...sebelum ni...selalu aku tengok...post entri...WORDLESS WEDNESDAY laa...WORDLESS THURSDAY laa..

Sampai satu hari tu...aku tanya rakan TWITTER aku...apa tu...WORDLESS bagai...dia cakap...hari tanpa perkataan ataupun kurangkan perkataan...miahahahaha!!aku gelak sorangsorang kot!!adush...baru ku tahu seyh!!!owh...begitu rupanya yaa...

Dia siap cakap lagi...ingatkan blogger tahu...ceih...terkena aku di situ... -___-
Seriously...memang aku tak tahu langsung...papehal pun..terima kasih lah ya... :)

Okok...aku pun nak try buatlah...heeee...biarkan gambar bercerita ya...
ASSALAMUALAIKUM


--------------------------------------------

YF : Betapa sedih pun kita, ada insan lain yang lebih merasa kecewa

SIAPA AARON AZIZ TU???


Eh...siapa lelaki kacak kat atas ni?korang kenal tak?aku tak kenal lah...tapi semua orang dok kecoh nama dia sekarang nih...entah...aku pun tak pasti...sebab apa ek?musykil gak nih...siapa dia tu?hebat sangatkah dia tu sampai orang duk minat dia bagai...sebab drama NORA ELENA ke???hurm...



Heh...YF...kau jangan nak poyo sangatlah...bukan kau orang yang tergolong dalam lingkungan tu juga ke?hahahaha...okokok...aku mengakulah...AKU MEMANG MINAT AARON AZIZ nih...tapi bukan sebab dia jadi pegang watak utama dalam NORA ELENA ok...tapi sejak dia berlakon dalam drama CINTA BOLLYWOOD daripada Kota Singa lagi...memang aku dah 'jatuh cinta' sama dia...aku rasa Ntv7 yang tayangkan cerita tu...masa tu...beliau masih muda lagi...tapi dah kahwin atau belum...aku belum pasti lah pula kan...


Terbaru...filem KL GANGSTER...beliau pegang watak utama lagi...kagum aku...dalam sekelip mata...beliau mampu membuka mata banyak pihak...ternyata mutu lakonan beliau semakin baik...tidak bersandarkan kepada wajah dan tubuh badan semata...itulah yang kita perlukan sebenarnya...eceh...YF...kau tak layak jadi pengomen...dok situ diamdiam...grrrr!!!


Dan yang paling terbaru lagi...tadi dah terbaru...sekarang terbaru lagi...lantak pi lah...ada drama baru...STANZA CINTA...lakonan beliau juga...hehehehe...jangan korang semua muak tengok lakonan beliau sudahlah...harapharap tidaklah begitu ya...namun pun rezeki sudah terbentang luas kan... :)


Eh...ada yang lagi terbaru laaa!!!hah...jangan nak marah aku ek...marahlah kat AARON AZIZ ni...apasal HOT sangat sekarang nih, kan??lalalalal...tahu novel OMBAK RINDU tak???aku minat gila novel nih...terbaik dari ladang!!!hah...jangan tak tahu...novel ni juga bakal diangkat sebagai sebuah filem...ingat LAGENDA BUDAK SETAN je boleh?miahahaha...XDD


Jangan jealous semua...sekarang ni...beliau sudah berkahwin...ada 3 orang cahaya mata yang sangat comel belaka...untunglah... :)

Aku rasa...aku dah melalut banyak sangatlah nih...ni semua AARON AZIZ punya pasal...hahhahha!!good luck AARON AZIZ!!!
ASSALAMUALAIKUM


------------------------------------------

YF : Biarkan sejarah itu berlalu, agar kisah baru boleh tercipta

INGIN TERBANG TINGGI

Seminggu ini...hidup aku seperti berubah sama sekali...siang bergelumang dengan kerja...malam...hati aku terhibur dengan gelak ketawa sahabatsahabat aku...hampir setiap hari...aku bersama mereka...penat memang penat...tapi tak apalah...bukan selalu dapat begini...ini pun, mereka cuti sem...diorang sambung belajar nanti...tak adalah aku nak keluar lagi...maaf ya ibu... :)

Dan aku agak terkejut dengan penerimaan ibu bapaku...terutamanya ibu aku...kalau dulu...memang harapanlah aku nak keluar malam begini...tapi sekarang...dia benarkan...mungkin kerana tahu...aku keluar dengan siapa...dan pergi ke mana...terasa aku rapat dengan beliau...lebih kepada seorang kawan...terima kasih ibu...kerana memberikan diri ini peluang untuk bersama temanteman tersayang...terima kasih juga kerana menjaga aku dengan baik sekali semenjak dari kecil...sayang ibu sangatsangat... :))

Aishah kata...aku memang memerlukan persekitaran yang baru...kena keluar dari hidup yang terlalu selesa ini...harus berpijak di bumi yang nyata...tidak selamanya aku harus begini...terus menerus dengan hati yang dikatakan lara mahupun kecewa...hidup mesti diteruskan...kalau dapat sambung belajar...teruskanlah...beri peluang untuk diri sendiri...begitu juga dalam perhubungan...tak boleh berkata tidak kepada perhubungan yang istimewa dan juga perkahwinan...kerana kita ni manusia biasa saja...hmm...aku terdiam juga memikirkan nasihat itu...nasihat...mana ada yang tak betul, kan?

Entahlah...kalau ikutkan hati ini...memang aku ingin pergi jauh...terbang tinggi...dari sini...siapa yang tak nak kehidupan baru...yang lebih bermakna dari hari ini, kan?Cuma...aku terlalu takut untuk menerima perubahan itu...takut kalau tidak terjangkau dengan kemampuan aku yang lemah ni...

Walau apa pun...aku perlu pandai membawa diri...ke mana pun aku pergi...ke mana pun aku berhijrah...moga aku jauh dari anasiranasir yang tidak menyihatkan...sesungguhnya aku tidak ingin leka lagi...
ASSALAMUALAIKUM


--------------------------------------------------------

YF : YA ALLAH, kau peliharalah orangorang yang aku sayang - AMIN

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...