Sunday, June 26, 2011

96 PERKARA TENTANG LELAKI YANG PERLU DIKETAHUI

LELAKI oh LELAKI...
Kenapalah korang ni susah sangat nak ditackle?
Kenapalah korang ni susah sangat nak difahami?
Kenapalah korang ni susah sangat nak diselami?

Erk...layan je lah...-_____-

----------------------------------------------------


  1. Lelaki cair ketika gadis menyentuh tangan-tangan mereka.
  2. Lelaki tidak benar-benar memilih gadis yang cantik. Mereka lebih suka gadis yang pembersih dan kemas.
  3. Lelaki benci kekasih mereka di'ngurat'.
  4. Seorang lelaki boleh suka anda untuk seminit, dan kemudian melupakan anda.
  5. Ketika seorang lelaki berkata dia tidak memahami anda, itu hanya bermakna anda tidak berfikir seperti dia.
  6. "Awak buat apa tu? " atau " Awak dah makan? " adalah soalan biasa pertama seorang lelaki bertanya ditelefon hanya untuk mengelakkan gagap.
  7. Mungkin lelaki mengurat sepanjang hari tapi sebelum mereka pergi tidur, mereka selalu berfikir tentang gadis yang benar-benar mereka sayang.
  8. Ketika seorang lelaki benar-benar menyukai anda, dia akan mengabaikan semua perangai buruk anda.
  9. Lelaki cair bila melihat senyuman gadis.
  10. Lelaki akan melakukan apa saja hanya untuk mendapatkan perhatian gadis itu.
  11. Lelaki benci kalau anda berbicara tentang bekas teman lelaki anda.
  12. Apabila lelaki berhasrat ingin bertemu orang tua anda. Biarkan mereka. Jangan harap.
  13. Lelaki juga boleh menangis!
  14. Jangan mengapi-ngapikan seorang lelaki. Percayalah. Dia akan mengamuk walaupun dia nerd sekalipun.
  15. Lelaki tidak dibuai oleh mimpi dan terlalu mengharap.
  16. Lelaki biasanya berusaha keras untuk mendapatkan gadis yang telah meninggalkan mereka, dan ini membuat lebih sukar bagi mereka untuk menerima kekalahan mereka.
  17. Apabila anda menyentuh hati seorang lelaki, tidak ada jalan untuk kembali.
  18. Memberikan lelaki mesej tergantung seperti "Kau tau apa?!... Argh ... Takde apa-apa!" Akan membuatnya memberi kata putus yang tidak pernah anda fikirkan.
  19. Seorang lelaki mampu mengurat dengan beribu cara tetapi mereka biasanya gagap ketika mereka bercakap dengan seorang gadis mereka benar-benar cinta.
  20. Ketika seorang lelaki membuat "umm" berpanjangan atau memberi bermacam alasan bila anda meminta dia untuk melakukan sesuatu untukmu, sebenarnya dia ingin mengatakan bahawa dia tidak menyukai anda.
  21. Ketika seorang gadis berkata "tidak", seorang lelaki mendengarnya sebagai "cuba lagi esok".
  22. Lelaki cair ketika gadis menyentuh tangan-tangan mereka.
  23. Lelaki benci kekasih di'ngurat'Lelaki tidak benar-benar memilih gadis yang cantik. Mereka lebih suka gadis yang pembersih dan kemas.
  24. Seorang lelaki boleh suka anda untuk seminit, dan kemudian melupakan anda.
  25. Ketika seorang lelaki berkatadia tidak memahami anda, itu hanya bermakna anda tidak berfikir seperti dia.
  26. "Awak buat apa tu? " atau " Awak dah makan? " adalah soalan biasa pertama seorang lelaki bertanya di telefon hanya untuk mengelakkan gagap.
  27. Mungkin lelaki mengurat sepanjang hari tapi sebelum mereka pergi tidur, mereka selalu berfikir tentang gadis yang benar-benar mereka sayang.
  28. Ketika seorang lelaki benar-benar menyukai anda, dia akan mengabaikan semua perangai buruk anda.
  29. Lelaki cair bila melihat senyuman gadis.
  30. Lelaki akan melakukan apa saja hanya untuk mendapatkan perhatian gadis itu.
  31. Lelaki benci kalau anda berbicara tentang bekas teman lelaki anda.
  32. Apabila lelaki berhasrat ingin bertemu orang tua anda. Biarkan mereka. Jangan harap.
  33. Lelaki juga boleh menangis!
  34. Jangan mengapi-ngapikan seorang lelaki. Percayalah. Dia akan mengamuk walaupun dia nerd sekalipun.
  35. Lelaki tidak dibuai oleh mimpi dan terlalu mengharap.
  36. Lelaki biasanya berusaha keras untuk mendapatkan gadis yang telah meninggalkan mereka, dan ini membuat lebih sukar bagi mereka untuk menerima kekalahan mereka.
  37. Apabila anda menyentuh hati seorang lelaki, tidak ada jalan untuk kembali.
  38. Memberikan lelaki mesej tergantung seperti "Kau tau apa?!... Argh ... Takde apa-apa!" Akan membuatnya memberi kata putus yang tidak pernah anda fikirkan.
  39. Seorang lelaki mampu mengurat dengan beribu cara tetapi mereka biasanya gagap ketika mereka bercakap dengan seorang gadis mereka benar-benar cinta.
  40. Ketika seorang lelaki membuat "umm" berpanjangan atau memberi bermacam alasan bila anda meminta dia untuk melakukan sesuatu untukmu, sebenarnya dia ingin mengatakan bahawa dia tidak menyukai anda.
  41. Ketika seorang gadis berkata "tidak", seorang lelaki mendengarnya sebagai "cuba lagi esok".
  42. Lelaki cuba untuk mencari patung yang gadis ingin namun sayangnya pasti akan memilih yang salah.
  43. Lelaki boleh berbual tentang apa pun.
  44. Lelaki tidak boleh menyimpan rahsia yang perempuan beritahu mereka.
  45. Lelaki berfikir terlalu banyak.
  46. Fantasi lelaki tidak terbatas.
  47. Ketinggian seorang perempuan tidak penting tetapi berat amat penting bagi lelaki.
  48. Lelaki cenderung lebih serius dengan hubungan mereka dan menjadi terlalu cemburu. 
  49. Ketika seorang gadis membuat lelaki menempuh pelbagai halangan selama bercinta, sukar baginya untuk melepaskan gadis itu.
  50. Tidak mudah bagi seorang lelaki untuk melepaskan kekasihnya setelah mereka putus terutama ketika mereka sudah bersama selama 3 tahun atau lebih.
  51. Anda perlu memberitahu lelaki apa yang anda inginkan sebelum bersama dengan lelaki itu.
  52. Seorang lelaki perlu mengalami putus cinta, kerana jika dia terlalu bagus, tidak pernah putus cinta, tidak pernah rasa sakit hati, dia tidak akan matang dan menjadi dewasa.
  53. Ketika didatangi pelbagai kesulitan, lelaki lebih cenderung menyalahkan diri sendiri berbanding menyalahkan kekasihnya. Mereka juga mampu melukai diri sendiri secara fizikal.
  54. Lelaki memiliki semangat yang kuat untuk berubah, tapi mempunyai keazaman yang lemah.
  55. Lelaki mungkin adalah harimau dalam kumpulan sebaya mereka, tetapi mampu dijinakkan oleh perempuan.
  56. Ketika seorang lelaki berpura-pura menjadi tenang, check adakah dia berpeluh. Anda mungkin akan melihat bahawa dia gugup.
  57. Ketika seorang lelaki mengatakan dia akan tergila-gilakan gadis itu. Dia benar-benar maksudkannya.
  58. Ketika seorang lelaki meminta anda untuk meninggalkan dia sendirian, dia hanya bermaksud, "Jangan pergi dan dengar saya".
  59. Lelaki tidak benar-benar memiliki kata putus.
  60. Ketika seorang lelaki mencintai anda, dia memberikan yang terbaik dalam dirinya.
  61. Jika seorang lelaki mula berbicara serius, ianya sangat penting!
  62. Jika seorang lelaki terlalu senyap, katakan sesuatu! Mungkin dia ada masalah.
  63. Lelaki percaya bahawa tidak ada cinta pada pandangan pertama, dan kemudian menyedari pada akhirnya bahawa dia salah.
  64. Lelaki suka perempuan yang bersikap keperempuanan.
  65. Lelaki tidak suka perempuan yang suka pukul lelaki.
  66. Seorang lelaki dapat mengetahui apakah gadis itu suka padanya tapi tidak pernah yakin kecuali gadis itu kata kepadanya.
  67. Seorang lelaki akan membuang-buang masa dengan video game dan bola sepak, sama seperti seorang gadis yang terhadap novel dan make-up.
  68. Lelaki cinta gadis yang boleh memasak atau membuat kek.  Amat-amat cinta.
  69. Lelaki suka seperti perempuan yang seperti ibunya. No kidding! Tetapi hanya bila lelaki itu bersedia.
  70. Seorang lelaki mempunyai masalah lebih banyak daripada yang boleh anda lihat dengan mata anda.
  71. Kawan baik teman lelaki anda tahu segalanya tentang dia. Gunakan peluang ini!
  72. Jangan sombong. Lelaki boleh dengan mudah menyerah pada tanda pertama akan putus cinta.
  73. Jangan bias. Cuba mencintai seorang lelaki tanpa prasangka dan anda akan terkejut.
  74. Lelaki lebih banyak bercakap daripada perempuan terutama ketika topik tentang perempuan.
  75. Lelaki tidak memahami kenyataan "Get Lost" dengan baik.
  76. Lelaki benar-benar berfikir bahawa perempuan adalah sukar dibaca dan mempunyai keputusan tak terduga tapi masih menyayangi mereka.
  77. Lelaki tidak peduli tentang bagaimana berkilau kasut mereka tidak seperti perempuan.
  78. Lelaki cenderung membuat tanggapan yang tidak benar terhadap perempuan bahawa semua perempuan itu sama, dan mereka akan menyedari bahawa mereka salah.
  79. Setiap lelaki boleh menangani semua masalah-masalahnya oleh dirinya sendiri. Tetapi dia terlalu keras kepala untuk menghadapinya.
  80. Lelaki merasa begitu keberatan ketika seorang gadis bersumpah.
  81. Titik kelemahan lelaki berada pada lutut.
  82. Ketika suatu masalah mula timbul, seorang lelaki biasanya membuat dirinya nampak cool tapi masih memikirkan cara mengatasinya.
  83. Ketika seorang lelaki memandangmu, dalam kepala dia hanya ada 2 perkara. Mengutuk atau syokkan kamu.
  84. Apabila anda menangkap teman lelaki anda curang dan dia meminta peluang kedua, berikan kepadanya. Tapi ketika anda menangkap dia lagi dan dia meminta peluang lain, tinggalkan saja. Dia tidak serius dengan anda.
  85. Jika seorang lelaki membenarkan anda memutuskan perhubungan, ini bermakna dia benar-benar mencintai anda.
  86. Jika anda mempunyai teman lelaki, dan kawan teman lelaki anda selalu menjeling anda, itu jelas menunjukkan bahawa dia cemburu setiap kali anda dengan kekasih anda, dan dia lebih cintakan anda lebih daripada teman lelaki anda.
  87. Lelaki belajar dari pengalaman bukan dari novel cinta yang perempuan baca dan mengambil sebagai asas pengalaman mereka.
  88. Anda boleh mengetahui adakah seorang lelaki benar-benar terluka atau sakit ketika dia menangis di depan anda!
  89. Jika seorang lelaki tiba-tiba meminta anda untuk dating, tanyakan dulu mengapa.
  90. Ketika seorang lelaki kata dia tidak boleh tidur jika dia tidak mendengar suara anda meskipun hanya untuk satu malam, letak telefon. Dia juga kata begitu untuk gadis lain. Dia hanya ingin mengurat anda dan kadang-kadang hanya untuk permainkan anda.
  91. Anda benar-benar boleh mengatakan bahawa seorang lelaki memiliki niat yang baik jika anda melihat dia bersembahyang ketika keluar dating.
  92. Lelaki tidak akan mencari nasihat dari seorang lelaki melainkan dari seorang gadis.
  93. Perempuan dibenarkan untuk menyentuh hal-hal melibatkan diri lelaki. 'Tetapi bukan pada rambut mereka!'
  94. Jika seorang lelaki kata kamu cantik,lelaki itu suka anda.
  95. Lelaki benci perempuan yang gedik.
  96. Lelaki mencintaimu lebih dari kau mencintai dia JIKA dia serius dalam hubungan anda.

*Catatan : Akal VS Emosi

----------------------------------------------------

Fuh...banyak gila sebenarnya kan yang kita perlu tahu tentang lelaki ni...tapi ciriciri lelaki kat atas tu...secara umumnya, ok...TAK SEMUA LELAKI ITU SAMA!!!ITU FAKTA!!! =__="

Baru balik...terus update pasal lelaki ni...apa cer YF???pffffftt!!!
ASSALAMUALAIKUM


----------------------------------------------------

YF : Kejap ada, Kejap tiada


WORDLESS SUNDAY



------------------------------------------

YF : Nasihat orang memang pandai

AKU RAJIN UPDATE BLOG???

Seharian suntuk aku di luar rumah...baru saja pulang...haish...nasib baik ibu aku tak marah...heeeee...tapi sat lagi nak keluar lagi...dengan adikadik aku...fuh...yang hebatnya...AKU DRIVE yawwww!!!

YA ALLAH...Kau lindungilah perjalanan aku...selamatkanlah aku dari bencana yang tidak diingini...AMIN

Hampir setiap hari aku update blog...at least satu entri...bukan apa...tak nak blog aku ni rasa sunyi...dah la tak ada orang jenguk, kan...aku pula yang biarkan blog ni sendirian...tak patut...tak patut... :)

Gambar hari ini...nanti aku upload ya...TERIMA KASIH KEPADA SAHABATSAHABAT aku...minggu ni aku bahagia betul...sayang korang!!! <3

Dan tentang seseorang...hmm...tak ada apa sebenarnya yang diceritakan...cuma...aku nak ucapkan juga terima kasih...kerana pernah membuat aku tersenyum bahagia... :)

Eh...nanti jumpa lagi ya?
ASSALAMUALAIKUM


---------------------------------------------

YF : Tidak selamanya orang itu akan membuat kesilapan

4 TANDA HATI KITA KERAS

Macam biasa...aku menjalankan sesi mengusha entri atau info yang berkaitan...fuh...nak C & P yang ni la...pasal hati...sekeping hati manusia yang kecil ni...tapi tersangatlah hebat fungsinya... :)

Tapi yang membezakannya, cara kita mendidiknya...elok atau tidak? #renunganuntukdiriakusendiri :)

------------------------------------------


Hati adalah sumber ilham dan pertimbangan. Ia juga adalah tempat lahirnya cinta dan benci, keimanan dan kekufuran, taubat dan sikap degil serta ketenangan dan kebimbangan.Hati merupakan sumber kebahagiaan jika kita mampu membersihkannya namun sebaliknya ia merupakan sumber bencana jika kita gemar menodainya. Aktiviti yang dilakukan sering berpunca daripada lurus atau bengkoknya hati.Abu Hurairah r.a. berkata, 

"Hati adalah raja, sedangkan anggota badan adalah tentera. Jika raja itu baik, maka akan baik pula lah tenteranya. Jika raja itu buruk, maka akan buruk pula tenteranya".

Hati yang keras mempunyai tanda-tanda yang boleh dikenali, di antara yang terpenting adalah seperti berikut:

1. Malas melakukan ketaatan dan amal kebajikan.Terutamanya malas untuk melaksanakan ibadah, malah mungkin memandang ringan. Misalnya tidak serius dalam menunaikan solat, atau berasa berat dan enggan melaksanakan ibadah-ibadah sunat. Allah telah menyifatkan kaum munafik dalam firman-Nya yang bermaksud;

"Dan mereka tidak mengerjakan sembahyang, melainkan dengan malas dan tidak (pula) menafkahkan (harta) mereka, melainkan dengan rasa enggan."
 [Surah At-Taubah:54]

2. Tidak berasa gerun dengan ayat al-Quran.Ketika disampaikan ayat-ayat yang berkenaan dengan janji dan ancaman Allah, hatinya tidak terpengaruh sama sekali. Mereka juga lalai daripada membaca al-Quran serta mendengarkannya. Bahkan enggan dan berpaling daripadanya. Sedangkan Allah S.W.T memberikan peringatan;

"Maka beri peringatanlah dengan al-Quran orang yang takut dengan ancaman-Ku." 
(Surah Al-Qaf, ayat 45)

3. Berlebihan mencintai dunia dan melupakan akhirat. Segala keinginannya tertumpu untuk urusan dunia semata-mata. Segala sesuatu ditimbang dari segi keperluan dunia. Cinta, benci dan hubungan sesama manusia hanya untuk urusan dunia sahaja. Penghujungnya jadilah dia seorang yang dengki, ego, individualistik, bakhil serta tamak terhadap dunia.

4. Kurang mengagungkan Allah. Sehingga hilang rasa cemburu dalam hati, kekuatan iman menjadi lemah, tidak marah ketika larangan Allah diperlekehkan orang lain, tidak mengamal yang makruf serta tidak peduli terhadap segala kemaksiatan dan dosa. 

Tepuklah dada, tanyalah iman. Semoga hati kita sentiasa segar mengingati dan mensyukuri nikmat Allah yang Maha Esa.

*Catatan : ILUVISLAM

------------------------------------------

Speechless...T.T
ASSALAMUALAIKUM


------------------------------------------

YF : Pasrah + Reda + Tawakkal = KEHIDUPAN

ALPHA700 || SONY DSLR

Yeay Yeay!!!Esok nak pergi hantar mak Liana, BFF aku pergi umrah kat KLIA...fuh...bila pula ya tibanya masa aku...nak pergi umrah ni...hurm...kena tunggu rezeki dan ilmu yang cukup nak pergi ke sana...yang paling penting...hati mahu ikhlas dan suci dari segala hal dunia...

Minggu ni...aktiviti harian aku pack betul laa...dari pagi sampai malam...badan aku pun macam dah tak larat je tau...tadi dah kena selsema...haduh...meleleh tak ingat...nak habis satu roll tisu tu aku buat...erk....-__-"

Esok punya aktiviti...pagi pergi KLIA...petang pergi Bukit Raja...member Aishah nak belanja makan Pizza...rezeki weih...jangan ditolak...heeee...XDDD


Aku kerja petang hari ni...balik tadi...dalam pukul 10.00pm...lebih sikit laa...teringat nak pergi esok...rasa macam nak pinjam DSLR je kan...call member satu ofis...dia ada DSLR...ALPHA700 a.k.a A700...tanya...boleh pinjam tak...dia bagi laaa!!!thanks Dedey!!! <3

Ada tiga lensa...esok...bedal lah nak pakai yang mana satu...heeeee...jangan nak berlagak PRO pula ya esok YF...miahahaha!! Dedey siap nak bagi tripod lagi...hahhahahha...perli baik punya an...XDDD

Mata sudah mahu lelap...tapi hati mahu tengok itu FINAL MAHARAJA LAWAK dan update ini blog tersayang...erk...apsal aku cakap macam AH MOY ni....XDD
ASSALAMUALAIKUM


---------------------------------------------------

YF : Datang dan pergi...tidak ku pinta dan halang...
Semuanya terserah dirimu...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...