Tuesday, July 12, 2011

10 NAMA KASANOVA

Heh...kadangkadang...tengok kat drama ke...filem ke...novel ke...nama stok nak gempak je kan...konon sedap la tu...tapi memang sedap pun...hehehehe...XDD

Tapi laaa ni...aku nak share nama yang agakagak macam KASANOVA sikit...kira macam hidung belang laa...hah...nak tahu contohcontoh nama KASANOVA ni??Jom belek!!

-------------------------------------------------

1. Danial
2. Iskandar
3. Arfan
4. Danish
5. Affandi
6. Iqbal
7. Zarif
8. Hakim
9. Ashraf
10. Zafran

-------------------------------------------------

Kejam gila kan aku...memandai je buat entri cam ni...sebenarnya...10 nama kat atas ni..mempunyai makna yang cukup indah dalam Islam.. :)

-------------------------------------------------

1. Danial - NABI ALLAH SWT
2. Iskandar - NAMA SEORANG RAJA
3. Arfan - MENGETAHUI
4. Danish - PENGETAHUAN, BIJAK
5. Affandi - GELARAN BAGI ORANG YANG BERKEDUDUKAN
6. Iqbal - KEJAYAAN
7. Zarif - PERIANG, BERJENAKA
8. Hakim - BIJAKSANA
9. Ashraf - LEBIH LUHUR
10. Zafran - KEJAYAAN


-------------------------------------------------

YF sangat nakal hari ni ya...nak ada anak lelaki...nak letak nama sedapsedap dan bermakna...INSYAALLAH...:))
ASSALAMUALAIKUM


-------------------------------------------------

YF : Mengapa mengelak dari berkata benar?

BERTANGGUNGJAWAB ATAU TIDAK??? || BERSIH

Serius aku cakap....aku tak nak ambil tahu langsung pasal PERHIMPUNAN BERSIH ni...bukan sebab aku sokong manamana parti...tapi aku memang kurang berkenan dengan politik yang entah apaapa tu...maaf kalau terkasar bahasa...tapi semua rakyat berhak bersuara kan...kononnyalah tuh...

Video ni...dah ramai post kat FACEBOOK...tapi hari ni baru terdetik nak tengok...


Perlu ke polis tu menyerang tanpa ada serangan daripada pihak lain?inikah contoh??inikah tauladan??


Aku sangat terharu mereka yang datang tanpa mengenal rupa dan bangsa...menyanyikan lagu Negaraku beramairamai...


Aku terasa bagaimana polis itu menengking para wanita yang hadir waktu itu...tidak adakah rasa hormat pada kaum itu?


Aku sebak apabila seorang anak menangisi ayahnya yang tersungkur kerana sakit bersamasama tangan yang diikat...sambil mengucap kalimah syahadah dengan lantang...anaknya merintih...


"Abah...abah...abah..."


Tapi apa polis itu buat?berdiri dan melihat kiri dan kanan tanpa sebarang tindakan?Aku kecewa...sangat kecewa...T.T

Korang semua mesti dah tengok kan...apa korang rasa?Sila kongsi dengan YF...

----------------------------------------------------------





----------------------------------------------------------


Mengapa perlu menipu benda yang sudah pasti orang boleh menilai kebenarannya?
ASSALAMUALAIKUM




----------------------------------------------------------

YF : YA ALLAH, Kau lindungilah negara ini dari orang yang tidak bertanggungjawab dan berlaku zalim sesama manusia

APALAH YANG ADA PADA PILIHAN

Hidup ni...sentiasa ada pilihan..tak dua pilihan...lebih daripada tu pun ada...tapi kita sebagai manusia...mesti keliru...mesti rasa tersepit...nak pilih mana ya...even beli baju sekali pun...kita akan rasa waswas nak pilih yang mana satu...

Dan aku...memang tak suka kalau tersepit antara dua...lagilagi melibatkan soal hati aku atau perasaan orang...kalau kita pilih ini...takut orang tu terasa..kalau kita pilih itu...takut yang sana pula terasa...jadi macam mana tu???

Aku bukanlah seorang yang pandai membuat keputusan untuk diri aku sendiri...kadangkadang tu...aku stuck...tak boleh fikir apa pun...kan best kalau aku tak perlu memilih itu dan ini...mesti senang hidup aku...tak adalah aku sakit hati...tak adalah orang lain sakit hati...

Tapi apa nak buat...pilihan itu tetap ada...ada kat tangan kita sendiri...hanya kita yang mampu bertindak...kita suka ke...tak suka ke...kena pilih juga...kalau tak...macam mana kita nak teruskan perjalanan hidup ni...

Kalau fikir pasal pilihan je...baik aku tidur je...senang..kan?
ASSALAMUALAIKUM


-------------------------------------------

YF : Kenapa perlu ada cinta kalau ianya sekadar untuk didustai?

WORDLESS MORNING #13


----------------------------------------------

YF : Percaya padaku, boleh?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...