Wednesday, September 14, 2011

MENCARI DIRI DI SINI

ALHAMDULILLAH.

Dapat juga aku menaip. Setelah seminggu lamanya meninggalkan blog kesayangan. Hahaha. Taklah lama sangat, kan?

Seminggu. Banyak perkara telah berlaku terhadap diri aku. Terlalu banyak. Ya. Sampai sekarang, masih tidak percaya kaki ini telah pun melangkah ke universiti ini. Umpama impian yang sekadar main-main, menjadi kenyataan.

Walaupun begitu, aku terpaksa melalui satu semester ini dengan menghadiri kelas Bahasa Inggeris sahaja kerana untuk memasuki kuliah, wajib melepasi Band 6 untuk English. Tapi, tidak mengapa. Bila lagi aku nak belajar English kalau tak terdesak, kan? I have too. I must too. Sekarang ni, sedang belajar untuk bercakap dalam English. Memang tunggang terbalik dibuatnya. Harap dapat exit untuk semester seterusnya. Fuh! Doakan aku ya?

Roomates. ALHAMDULILLAH. Semuanya ok. Dalam bilik aku ada 4 orang termasuk aku. Mereka bertiga masing-masing dari KUIS. Berumur 21thn. Muda setahun dari aku. Tapi aku masih boleh ngam dengan mereka. Syukur. Bilik tu terbahagi kepada 4 bahagian. Best tak? Sangat sesuai untuk keperluan peribadi seseorang pelajar itu. Mahallah (hostel) yang aku dapat agak jauh dari kawasan kelas. Harus berjalan kaki ataupun menaiki bas yang disediakan. Nama Mahallah aku Maryam. Walaupun jauh, tapi kawasan dia just nice.

Di sini, aku sedang mencari diri aku sendiri. Syukur ada sahabat yang ingin menggerakkan langkah aku dengan izin-Nya. YA ALLAH. Rasa sangat disayangi ketika ini. Rasa sangat terpelihara saat ini. Mungkin aku tidak berubah secara drastik. Tapi aku perlu mula dari bawah. Menaip memang senang. Bercakap memang mudah. Tapi ingin melakukannya sendiri, perlukan hati yang kuat. Disamping itu, perlukan makanan lain seperti sokongan keluarga, sahabat mahupun menghadiri program-program ilmiah yang berkaitan. Diri kita umpama mesin. Perlukan minyak. Untuk bergerak dengan lancar. Begitu juga dengan hati kita. Perlukan motivasi dan sokongan yang sangat banyak.

Mungkin bagi sesetengah orang, seminggu itu terlalu cepat untuk berubah. Mungkin ya. Mungkin juga tidak. terpulang kepada pendapat masing-masing. Apa yang penting, aku akan ubah apa yang patut aku ubah. Aku akan cuba. Itu saja.

Moga hati ini sentiasa merendahkan diri terhadap-Nya. Sekali lagi, aku memanjatkan kesyukuran yang amat tinggi kepada-Nya kerana memberikan aku peluang mengenali tempat ini. Aku harap jodoh aku dengan tempat ini akan tamat bila tiba masanya. Maksud aku, hingga aku tamat belajar. INSYAALLAH. AMIN.

Oklah. Perlu undurkan diri dulu. Bila dah menaip, memang berjelalah gamaknya. Hehehe.
Jaga diri ya semua?
ASSALAMUALAIKUM


--------------------------------------------

YF : Menanti cinta


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...